PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak adresu CV - czy to może zniechęcać?

  • 1. Data: 2010-11-22 06:51:51
    Temat: Brak adresu CV - czy to może zniechęcać?
    Od: jcvklashfjash <f...@f...csk>

    Witam!!

    Pracuję w Krakowie, natomiast mieszkam poza nim. I tak mi przyszło do
    głowy (być może niesłusznie), że pracodawca krakowski, mając do wyboru
    mieszkańca Krakowa, a mieszkańca spoza miasta, wybierze tego pierwszego.
    Dlatego usunąłem adres zamieszkania z CV.

    Pytanie tylko, czy to nie spowoduje też odrzucenia tego CV przez
    pracodawcę? Może sobie pomyśleć: gość nie podaje adresu, więc ma coś do
    ukrycia.

    Jak sądzicie, czy dobrze rozumuję?

    Pozdrawiam,
    cc

  • 2. Data: 2010-11-22 08:57:14
    Temat: Re: Brak adresu CV - czy to może zniechęcać?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 22 Nov 2010 07:51:51 +0100, jcvklashfjash napisał(a):

> [...]
    > mieszkańca Krakowa, a mieszkańca spoza miasta, wybierze tego pierwszego.
    > Dlatego usunąłem adres zamieszkania z CV.

    Na pewno jest to argument, który spora część pracodawców weźmie pod uwagę.
    Najczęściej oczywiście górę biorą inne czynniki, ale np. u mnie sprawdzamy
    skąd jest kandydat i jeśli to jest naszym zdaniem daleko, wtedy upewniamy
    się, że nie będzie problemu z dojazdem, lub też że np. faktycznie człowiek
    mieszka gdzieś indziej (bliżej).

    > Pytanie tylko, czy to nie spowoduje też odrzucenia tego CV przez
    > pracodawcę? Może sobie pomyśleć: gość nie podaje adresu, więc ma coś do
    > ukrycia.

    Jeśli jest dużo kandydatur, to brak danych może zaważyć na tym, że w części
    rekrutacji odpadniesz.
    Ale nie wiem, co chciałbyś tym uzyskać, przecież i tak w końcu adres
    zamieszkania będziesz musiał podać :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-11-22 09:30:30
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "jcvklashfjash" <f...@f...csk>

[...]

    MZ dobrze, tj z tego wszystkiego co powyżej lepiej podać, że się mieszka w
    Krakowie mimo, że się nie mieszka. O ile oczywiście nie chodzi o podanie
    pełnego adresu do korespondencji.

  • 4. Data: 2010-11-22 19:25:36
    Od: "PapusoSmurfo" <ryży@miminiasz.eu>

    Órzytkownik "jcvklashfjash" napisał:
> [...]
    > pracodawcę? Może sobie pomyśleć: gość nie podaje adresu, więc
    > ma coś do ukrycia. Jak sądzicie, czy dobrze rozumuję?

    a ty pewnei jeszcze w CV podajesz wiek i stan cywilny?:O)
    jakie znaczenie dla procodawcy ma twoje miejsce zamieszkania?:O)
    nie umieszczej tam niepotszebnych danych, a jak ktoś się o to miejsce upomni
    to od razu wiadomo że to jakiś kanciasz i kombinator i daj sobie z nim
    siana:O)

  • 5. Data: 2010-11-22 22:29:40
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    jcvklashfjash pisze tak:

    > Może sobie pomyśleć: gość nie podaje adresu, więc ma coś do
    > ukrycia.

    no i dobrze rozumuje, mam do ukrycia adres.

    a może mieszkam w syfiastej dzielnicy i chcę się wyrwać a może w pałacu
    za miastem i chcę się pointegrować z plebsem bo mi się nudzi w pałacu.

    Z adresu mozna wywnioskowac status majatkowy pracownika i okreslić ew
    skłonność do uginania się i ustępstw. Moze się załapię do pracy a może
    nie a adres pójdzie w świat. Nie wolno robić zdjęć ulicom a podawać
    adresy to można.

    --
    mariusz

  • 6. Data: 2010-11-25 21:54:15
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 22-11-2010 o 09:57:14 Kapsel <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > części
    > rekrutacji odpadniesz.
    > Ale nie wiem, co chciałbyś tym uzyskać, przecież i tak w końcu adres

    Bedzie musial, ale dopiero pozniej. Czesto ktos celowo nie podaje adresu,
    bo np. ma w planach przeprowadzke z Wawy do P-nia (gdzie jest np. ta
    praca). W dzisiejszych czasach totalnego popier...lenia wszystkich i
    wszystkiego, lepiej po prostu nie podawac, ze pochodzi sie z Wawy, bo
    potencjalny pracodawca stwierdzi, ze "łeeee tak daleeeekooo, to od razu
    wypad z nim - bierzemy tego z Leszna". Jednaze jesli nie podam, to
    potencjalny pracodawca nie musi wiedziec, ze jestem z Wawy i jest wieksza
    szansa, ze podczas rozmowy tel. moge go przekonac, iz mam zamiar
    przeprowadzic sie do P-nia i w dodatku gdzies blisko firmy, co by nie
    tracic na paliwie/biletach.

    Niestety wiele osob (mowa o rekruterach) tego nie rozumie
    (lenistwo/glupota?) i osądza innych wzgledem siebie. Przeprowadzka wydaje
    im sie jak podroz w kosmos i wola miernego, ale "swojego", lecz to juz
    inny temat...

    PS. Czasami nie ma sensu podawac pelnego adresu, bo wiele ogloszen to
    zwykle spamiarki. To samo z emailami - najlepiej zrobic sobie osobna
    skrzynke do tego celu.

  • 7. Data: 2010-11-26 12:20:05
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 25 Nov 2010 22:54:15 +0100, jurajski Jaskiniowiec napisał(a):

> [...]
    > szansa, ze podczas rozmowy tel. moge go przekonac, iz mam zamiar
    > przeprowadzic sie do P-nia i w dodatku gdzies blisko firmy, co by nie

    W takiej sytuacji podałbym normalnie adres z jakąś adnotacją przy mieście,
    np. "wkrótce Poznań" czy jakoś, żeby pozwolić na szybką analizę sytuacji
    rekruterowi.

    Mnie spotyka często odwrotna sytuacja - dzwonią headhunterzy ze stolicy,
    czy innego Gdańska i proponują pracę za niewiadomo ile, nie rozważając w o
    ogóle, że ze Śląska mam tam kawał drogi i może nie chcę się przeprowadzać
    :]
    Oczywiście o fakcie miejsca pracy trzeba się samemu wywiedzieć, bo rozmowa
    jest nakierowana na ocenę mnie, a nie pracodawcy... ehh, dziki zachód.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net