PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy dopuszczalne jest zrezygnowanie ze znalezionej pracy na rzecz lepszej?

  • 1. Data: 2010-11-23 11:50:48
    Temat: Czy dopuszczalne jest zrezygnowanie ze znalezionej pracy na rzecz lepszej?
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    Przypuscmy ze otrzymałem ofertę pracy niezgodną z wykształeceniem albo
    aspiracjami ale przyjałem ja ze wzgledu na trudną sytuację. I w ciagu kilku
    dni/tygodni od podjecia nowej pracy otrzymuję z opoznieniem inną ofertę jako
    odpowiedz na rozsyłane wczesniej CV. I ta oferta jest atrakcyjniejsza bo np.
    wynagrodzenie albo przyszłościowość. Czy można bez negatywnych skutków np.
    utraty reputacji zrezygnować z tej pierwszej pracy na rzecz tej drugiej ?

  • 2. Data: 2010-11-23 12:38:27
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "czeslaw" <b...@l...com> napisał

> [...]
    > negatywnych skutków np. utraty reputacji zrezygnować z tej pierwszej pracy

    Czy można bez negatywnych skutków zostawić dziewczynę, z którą chodziło się
    3 tygodnie, ale się z nią zerwało, bo znalazło się lepszą?
    Pewnie można. Albo i nie można. Wszystko zależy od okoliczności.

    No chyba, że pytasz, czy Ci wolno zrezygnować z takiej pracy. Jak
    najbardziej wolno.
    Wypowiedzenie umowy o pracę nie jest karalne.
    A to, jakie będą efekty takiego posunięcia, nie zależy przecież od naszej
    wiedzy, tylko od szeregu różnych czynników.

  • 3. Data: 2010-11-23 12:41:39
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2010-11-23 12:50, czeslaw pisze:
    > Przypuscmy ze otrzyma?em ofert? pracy niezgodn? z wykszta?eceniem albo
    > aspiracjami ale przyja?em ja ze wzgledu na trudn? sytuacj?. I w ciagu kilku
    > dni/tygodni od podjecia nowej pracy otrzymuj? z opoznieniem inn? ofert? jako
    > odpowiedz na rozsy?ane wczesniej CV. I ta oferta jest atrakcyjniejsza bo np.
    > wynagrodzenie albo przysz?o?ciowo??. Czy mo?na bez negatywnych skutk?w np.
    > utraty reputacji zrezygnowa? z tej pierwszej pracy na rzecz tej drugiej ?

    A masz podpisana umowę ?
    Swego czasu dostałem nowa prace, przez tydzień pracowałem bez
    umowy(miała być umowa o prace) w miedzy czasie otrzymałem duzo
    korzystniejszą ofertę z drugiej/innej firmy. Nie miałem umowy wiec po
    prostu zrezygnowałem z przychodzenia do pracy w pierwszej firmie.
    Oczywiście wcześniej informujących ich o tym :)