PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na drugim etacie

  • 1. Data: 2010-11-22 22:16:46
    Temat: Praca na drugim etacie
    Od: "metal" <m...@o...pl>

    Witam

    Czy pracujac na etacie z umowa o prace na czas nieokreslony i podejmujac
    prace na drugim etacie z umowa o praca lub umowa zlecenie, to czy z tego
    drugiego etatu pracodawca musi drugi raz odprowadzac za mnie zus i te inne
    oplaty?

  • 2. Data: 2010-11-23 12:33:19
    Temat: Re: Praca na drugim etacie
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "metal" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > drugiego etatu pracodawca musi drugi raz odprowadzac za mnie zus i te inne

    A jakie to sa "te inne opłaty"? Bo jeśli chodzi o podatki, to jak
    najbardziej.
    Co do ZUS - nie ma znaczenia, na ile etatów pracujesz. Od każdego
    wynagrodzenia odprowadzane są składki ZUS.
    Jeśli zaś pracujesz na etacie, a w drugim zakładzie masz umowę zlecenie, to
    z tytułu umowy zlecenia nie ma konieczności opłacania składek za wyjątkiem
    składki zdrowotnej.

  • 3. Data: 2010-11-23 19:33:09
    Od: "metal" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mordzia" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z tytułu umowy zlecenia nie ma konieczności opłacania składek za wyjątkiem

    dziekuje bardzo kolego, te inne oplaty to skladka zdrowotna, emerytalna
    czyli zus, rentowa czyli tez zus, i podatek dochodowy.
    A czy moglbys mi napisac w skrocie jakie sa roznice pomiedzy umowa o prace a
    umowa zlecenie?

  • 4. Data: 2010-11-23 20:23:05
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "metal" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A czy moglbys mi napisac w skrocie jakie sa roznice pomiedzy umowa o
    prace a
    > umowa zlecenie?

    ja p..lę, niektórzy to mają wymagania... W google nawet nie trzeba wpisać
    całej frazy, bo zapytanie jest w ścisłej czołówce...

    http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=umowa+
    o+prac%C4%99+a+umowa+zlecenie&lr=&aq=9&aqi=g10&aql=&
    oq=umowa+o+p&gs_rfai=

    e.

  • 5. Data: 2010-11-24 03:09:04
    Od: "metal" <m...@o...pl>

  • 6. Data: 2010-11-24 09:53:59
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "metal" <m...@o...pl> napisał

    > A czy moglbys mi napisac w skrocie jakie sa roznice pomiedzy umowa o prace
    > a umowa zlecenie?

    Spore, więc dużo by pisać.
    Tutaj znajdziesz odpowiedź:
    http://www.praca-umowy.jrr.pl/umowa-zlecenie.html

  • 7. Data: 2010-11-24 16:35:41
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    bożka nie bożka, ale zwróć uwagę na jedno:
    chcesz odpowiedzi na swoje pytanie

    gdzie przy wklepaniu twojego zapytania do wyszukiwarki daje w sekundę
    pełno odpowiedzi, czyli np. nie musisz czekać aż ktoś inny taka
    odpowiedź wklepie czy też skopiuje z jednego z linków.

  • 8. Data: 2010-11-24 19:25:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    metal wrote:

    > A czy moglbys mi napisac w skrocie jakie sa roznice pomiedzy umowa o
    > prace a umowa zlecenie?

    W skrócie:
    sama praca niczym się nie różni,
    tylko inaczej się rozlicza.

  • 9. Data: 2010-11-24 20:25:19
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > W skrócie:
    > sama praca niczym się nie różni,
    > tylko inaczej się rozlicza.

    to bardzo duzy skrót, bo wszystko sie zaczyna od rożnicy między kp a kc
    (czyli np. kwestie urlopów, minimalnego wynagrodzenia, prawa pracy itp
    kontra tylko to, co bedzie zapisane w umowie i na co sie zgodzi zarówno
    zlecajacy jak i przyjmujacy zlecenie)

    czy praca się czymś rózni? jak nie masz np. limitu godzinowego to mozesz
    nie wiedzieć ile czasu spędzisz w robocie, a z kolei przy umowie o pracę
    masz to już z definicji w prawie pracy

  • 10. Data: 2010-11-24 20:34:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    grom@x wrote:

    > to bardzo duzy skrót

    Ale się skróciłem do dwóch linijek, a
    Ty się rozpisujesz :-) więcej niż w tych linkach podanych