PracaGrupypl.praca.dyskusje › hanbiace prace

  • 81. Data: 2007-10-01 07:43:31
    Temat: Re: hanbiace prace
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On 28 sep, 18:53, "Mich@l" <k...@t...cy> wrote:

    > A w III RP? Albo (o ile nadejdzie) w V RP? Też byłbyś taki chojrak?

    Sorry, ale jesli ktos ma zamiar byc uczciwy, to placa (12Kzl brutto) w
    zaden sposób nie rekompensuje wstydu, stresu i upierdliwosci
    zwiazanych z tym stanowiskiem. Co tez widac po tym, jakimi
    nieudacznikami sa obsadzane te stanowiska. Ludzie, którym sie nie
    powiodlo w sektorze prywatnym (lub nigdy nie próbowali).

  • 82. Data: 2007-10-01 09:33:21
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 1 Paź, 12:11, Immona <c...@n...gmailu> wrote:
> [...]
    > mlodzi nie zdajecie sobie sprawy z tego, jakie macie szczescie. Mozecie
    > podrozowac, mozecie zarabiac pieniadze, mozecie sobie kupowac za to
    > rzeczy, jakie za naszych czasow [w komunie] byly niedostepne. Cale zycie
    > przed wami, my wiekszosc naszego zmarnowalismy i teraz nadrabiamy to.
    > Nam sie nalezy, a wy sobie poradzicie." Poczucie moralnego uprawnienia
    > do lapczywosci i czerpania pelnymi garsciami, bez opamietania, z
    > obecnych mozliwosci - "wynagrodzenie" za "zmarnowana mlodosc". Chyba
    > musi przeminac to pokolenie skazone "zmarnowana mlodoscia", zeby sie cos

    w pelni sie zgadzam.

    Od siebie dodalbym tylko problem starszego pokolenia 60-65+. Z kolei
    przedstawiciele tego pokolenie sa generalnie zdania, ze ciezko
    pracowali, odbudowujac Polske po wojnie (czesto rowniez walczac o
    Polske w czasie wojny), doznawali upokorzen i szykan, a obecnie sa
    krzywdzeni przez panstwo, wyplacajace im "w nagrode" glodowe
    emerytury. W dodatku, panstwo jest wobec nich wrogie, czego wyrazem
    jest lekcewazacy i pogardliwy wrecz stosunek mediow do "moherow". I
    trudno przy tym uwazac ich zarzuty i pretensje za niesluszne i
    nieuzasadnione. Dodac przy tym trzeba, ze srodowisko to ostatnimi laty
    przestalo byc politycznie pasywne - zorganizowalo sie i odkrylo swoja
    niemala sile - sile kartki wyborczej.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 83. Data: 2007-10-01 10:11:44
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Bart Ogryczak wrote:

> [...]
    > nieudacznikami sa obsadzane te stanowiska. Ludzie, którym sie nie
    > powiodlo w sektorze prywatnym (lub nigdy nie próbowali).

    To nie polityka i wladza jako taka jest brudna, tylko polski klimat
    polityczny.

    Mialam okazje popatrzec z bliska.

    Moje obserwacje sa takie: jest w polityce wielu ludzi, ktorzy sa calkiem
    fajni jako ludzie, w oderwaniu od polityki, ale gdy w gre wchodzi
    polityka, ci sami ludzie dostaja takiego napadu egoizmu, proznosci i
    materializmu, ze ja, u ktorej te cechy sa tez dosc mocno reprezentowane,
    patrzylam sie na to ze zgroza. Zasadniczo, ech, nikogo nie obchodzi
    Polska i o ile podczas publicznych wystapien wszyscy mowia, ze ich
    obchodzi, zadanie nieprzyzwoitego pytania o dobro Polski prywatnie
    prowadzi do dwoch rodzajow odpowiedzi. Pierwsza odpowiedz sprowadza sie
    do tego, ze to jest taki burdel, ze i tak nic nie da sie zrobic, wiec
    trzeba wyciagnac dla siebie najwiecej, jak sie da.
    Druga odpowiedz sprowadza sie do rozwazan o dobru nie kraju, tylko
    reprezentowanej przez danego czlowieka partykularnej grupie interesow,
    czy to beda ludzie pracy, czy przedsiebiorcy, czy ludzie wierzacy, czy
    ktokolwiek.

    Zniechecenie do kraju i skupianie sie na budowaniu wlasnej malej potegi
    charakteryzuje wiekszosc naszej klasy politycznej i jedna osoba o innej
    postawie, gdyby sie tam zablakala, zginie - do zmiany potrzeba by masy
    krytycznej osob o innej postawie, ale tego nie bedzie, bo pojedynczo
    takie osoby sa odstraszane przez to, co sie dzieje.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 84. Data: 2007-10-01 12:00:40
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    (...)
> [...]
    > obecnych mozliwosci - "wynagrodzenie" za "zmarnowana mlodosc". Chyba
    > musi przeminac to pokolenie skazone "zmarnowana mlodoscia", zeby sie cos

    To pokolenie nie przeminie, bo cały czas komuś będzie marnowana młodość.
    Wszyscy przecież nie wyemigrują.

    e.

  • 85. Data: 2007-10-02 11:03:20
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    glosnetu wrote:
> [...]
    > nieuzasadnione. Dodac przy tym trzeba, ze srodowisko to ostatnimi laty
    > przestalo byc politycznie pasywne - zorganizowalo sie i odkrylo swoja

    Tak. Wychowywalam sie wsrod starych ludzi (prababcia pamietajaca jeszcze
    zabory i babcie/dziadkowie, wszyscy juz nie zyja, przejeli spora czesc
    opieki nade mna przy aktywnych zawodowo obojgu rodzicow) i rozumiem.
    Losy tych, ktorzy przezyli wojne, a potem "wyszli na ludzi" rozwalaja
    wszystkie teorie o "nieszczesliwym dziecinstwie" czyniacym z czlowieka
    przestepce, zula czy inna podklase. Zadne dziecko czy nastolatek
    wychowujace sie w najbardziej zalkoholizowanej, pelnej przemocy rodzinie
    nie ma tak nieszczesliwego, pelnego stresow i urazow dziecinstwa i
    mlodosci, jak miala wiekszosc tych ludzi.

    Znajac troche takich historii rozumiem tez zafiksowanie sie sporej
    czesci tej grupy na religii w dosc specyficznej postaci: dewocyjnej,
    emocjonalnej, rytualistycznej. Po takich przejsciach i w sytuacji, jak
    mowisz, niezrozumienia i braku docenienia, jest to cos bardzo
    pomagajacego utrzymac rownowage psychiczna i poczucie sensu. Dlatego,
    choc patrze sie z zazenowaniem na niektore przejawy radiomaryjnej
    religijnosci i polityki, nie gardze tzw. moherami.

    Polskie spoleczenstwo jest niespojne i rozbite pokoleniowo. Mamy
    generacje wojenna, emerytow, ktorzy zyja bardzo w przeszlosci, bo
    terazniejszosc im nic nie zaoferowala, mamy pokolenie komuny, ktore -
    czy z nia walczylo, czy znalazlo w niej cieply kacik, w jakis sposob
    komuna nasiaklo, bo nie dalo sie przed tym uciec no i mamy mlodziez
    (tych do wczesnej trzydziestki), ktorzy z jednej strony rzucili sie na
    mozliwosci kapitalizmu, z drugiej strony nie maja przekazanej przez
    rodzine wiedzy i wartosci wyroslych z funkcjonowania w warunkach
    kapitalizmu. Te pokolenia maja zupelnie rozne postawy, spojrzenie na
    swiat i wartosci. Do tego dochodzi zroznicowanie postaw odziedziczone z
    czasow zaborow i przenikniecia wartosciami danego zaborcy - przy
    wszystkich glosowaniach, gdy sie spojrzy na mapy wynikow, widac z
    niezwykla dokladnoscia granice panstw zaborczych. Polska ma tylko
    czterdziesci milionow ludzi, ale jest poszatkowana gorzej niz tak
    wielkie panstwa jak Chiny, Indie czy USA.

    W polskiej polityce jest bardzo malo zrozumienia tych roznic i mediacji
    miedzy tymi roznymi grupami, prob stymulowania wzajemnego zrozumienia i
    kompromisu. Jest walka o interesy grupy, z ktora czlowiek sie
    identyfikuje emocjonalnie lub pod wzgledem materialnych interesow.

    Moje wolnorynkowe poglady sa pogladami "mojej grupy interesow" i z
    pozycji wyborcy nie widze z tym problemu, z hipotetycznej perspektywy
    polityka uczynilabym wysilek, zeby widziec to szerzej i wlasnie dlatego
    mnie tez odstraszyla polska polityka - nie bylo tam ani takiego
    spojrzenia, ani nawet zrozumienia dla niego (a pokrecilam sie swego
    czasu po mlodziezowkach partyjnych).

    I.

  • 86. Data: 2007-10-02 11:03:51
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    entroper wrote:
    > Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości
    >
    > (...)

    > To pokolenie nie przeminie, bo cały czas komuś będzie marnowana młodość.
    > Wszyscy przecież nie wyemigrują.

    Bez przesady. Istnieje roznica miedzy poczuciem, ze szanse sa, ale ja do
    nich nie dorastam a zupelnym brakiem szans niezaleznie od wlasnych zalet
    i wkladu pracy. To drugie jest znacznie bardziej frustrujace i to jest
    wlasnie doswiadczenie pokolenia, ktore wiekszosc zycia spedzilo w komunie.

    I.

  • 87. Data: 2007-10-02 22:51:07
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]
    > i wkladu pracy. To drugie jest znacznie bardziej frustrujace i to jest
    > wlasnie doswiadczenie pokolenia, ktore wiekszosc zycia spedzilo w komunie.

    Obawiam się, że (wyłączając emigrację) dla wielu pracowitych i pełnych innych
    zalet młodych ludzi czasy są porównywalnie g..ne. Oczywiście, statystycznie
    jest lepiej (a wraz z rosnącym rozwarstwieniem sukces, o którym tu mówimy,
    zaczyna co innego znaczyć), ale dla wielu osób różnica pomiędzy "niemożliwe" a
    "teoretycznie możliwe" jest żadna. Teoretyczna osiągalność sukcesu wydaje się
    większa przez jego, że tak powiem, widoczność i frazesy w rodzaju "wystarczy
    silna wola", ale możliwości przeciętnego człowieka (niekoniecznie lenia i
    pasożyta) są nadal co najwyżej przeciętne (a ponieważ taki człowiek jest
    niewidoczny, nie istnieje również jego opowieść). BTW, Ty jako człowiek
    sukcesu z jednej strony reprezentujesz filozofię nieograniczonych możliwości,
    z drugiej jednak strony ta filozofia nie działała za dobrze w Polsce, prawda ?

    pozdrawiam
    entrop3r

  • 88. Data: 2007-10-03 08:43:54
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    entroper wrote:

> [...]
    > z drugiej jednak strony ta filozofia nie działała za dobrze w Polsce, prawda ?

    Zalezy, co masz na mysli mowiac "sukces". W Polsce pod wzgledem
    finansowym nie bylo mi zle, choc w zadnym razie nie bylam bogata; po
    prostu bylam na poziomie, na ktorym nie jest sie juz sfrustrowanym.
    Tutaj tez jestem sredniakiem - zwyczajny poziom klasy sredniej, do
    ktorej zalicza sie tu bardzo pokazna czesc spoleczenstwa. Nie przecze,
    ze jakosc zycia pod wzgledem materialnym mi sie poprawila, ale nie byl
    to glowny motyw wyjazdu. Ba, pogodzilam sie z utrata mocnego punktu w
    CV, czyli doswiadczenia w projektach unijnych i ich finansowym
    rozliczaniu - poza UE nie ma to zadnego zastosowania.

    Wazniejsze dla mnie byly:
    - spoleczenstwo zyczliwych, wyluzowanych, zadowolonych z zycia,
    obdarzajacych sie wzajemnie zaufaniem ludzi
    - sprawnosc dzialania urzedow i ich profesjonalizm, brak korupcji
    - dobra dostepnosc pewnych dobr i uslug, z ktorymi w Polsce jest slabo
    ze wzgledu na niedostateczny popyt (jak zakres wyboru dobrych win).
    - roznorodnosc etniczna i mozliwosc poglebiania wiedzy nt. kontaktow
    miedzykulturowych i roznych kultur w inny sposob niz przez czytanie

    Reasumujac, emigracja byla dla mnie wyborem glownie lifestyle'owym,
    zwiazanym z osobistymi upodobaniami. Podtrzymuje opinie, ze w Polsce
    szanse sa i masz na tej grupie wiele przykladow osob, ktore pozostaja w
    Polsce i w rozny sposob te szanse wykorzystaly. Oczywiscie w bogatszym
    kraju moze byc latwiej i szybciej, jesli chodzi o zaspokajanie
    materialnych ambicji, ale Polsce nie ma juz tej niemoznosci, jaka byla
    za komuny. Moze powinienes sie doinformowac na temat tego, jak bylo za
    komuny.

    I.

  • 89. Data: 2007-10-03 10:01:12
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2007 15:23:02 +0200, wologf napisał(a):

    > Jakich prac byście się nie podjęli?
    > np cieć nocny, kasjer w biedronce, sprzątacz w tesco, praca przy
    > ubijaniu zwierząt, grabarz, szambiarz

    hanbi wylacznie niegodziwe wynagrodzenie i uragajace warunki pracy. Czyli
    czym blizej niewolnictwa tym bardziej hanbi

  • 90. Data: 2007-10-03 13:13:13
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    (...)

> [...]
    > materialnych ambicji, ale Polsce nie ma juz tej niemoznosci, jaka byla
    > za komuny. Moze powinienes sie doinformowac na temat tego, jak bylo za

    Ależ ja nie podważam faktu, że szanse są. Próbuję tylko powiedzieć, że z
    indywidualnego punktu widzenia (nie znaczy, że mojego - być może mylnie
    odczytujesz mój post jako narzekanie, ja nie mam źle) nikłe prawdopodobieństwo
    niczym nie różni się od niemożliwości i nie liczy się ogólne panujący
    "nastrój" wielkich możliwości ani to, że coś, co w komunie było absolutnie
    niemożliwe teraz jest "zaledwie" mało prawdopodobne. Komunę znam dość dobrze a
    końcówkę (stan wojenny) nawet pamiętam, ale dziękuję za troskę ;) Zapominamy
    po prostu o tym, że ludzie "z ograniczonymi szansami" są niezbędni w każdym
    ustroju.

    pozdrawiam
    entrop3r