PracaGrupypl.praca.dyskusjehanbiace prace › Re: hanbiace prace
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: hanbiace prace
    Date: Wed, 03 Oct 2007 20:43:54 +1200

    entroper wrote:

    > Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    > Obawiam się, że (wyłączając emigrację) dla wielu pracowitych i pełnych innych
    > zalet młodych ludzi czasy są porównywalnie g..ne. [...]BTW, Ty jako człowiek
    > sukcesu z jednej strony reprezentujesz filozofię nieograniczonych możliwości,
    > z drugiej jednak strony ta filozofia nie działała za dobrze w Polsce, prawda ?

    Zalezy, co masz na mysli mowiac "sukces". W Polsce pod wzgledem
    finansowym nie bylo mi zle, choc w zadnym razie nie bylam bogata; po
    prostu bylam na poziomie, na ktorym nie jest sie juz sfrustrowanym.
    Tutaj tez jestem sredniakiem - zwyczajny poziom klasy sredniej, do
    ktorej zalicza sie tu bardzo pokazna czesc spoleczenstwa. Nie przecze,
    ze jakosc zycia pod wzgledem materialnym mi sie poprawila, ale nie byl
    to glowny motyw wyjazdu. Ba, pogodzilam sie z utrata mocnego punktu w
    CV, czyli doswiadczenia w projektach unijnych i ich finansowym
    rozliczaniu - poza UE nie ma to zadnego zastosowania.

    Wazniejsze dla mnie byly:
    - spoleczenstwo zyczliwych, wyluzowanych, zadowolonych z zycia,
    obdarzajacych sie wzajemnie zaufaniem ludzi
    - sprawnosc dzialania urzedow i ich profesjonalizm, brak korupcji
    - dobra dostepnosc pewnych dobr i uslug, z ktorymi w Polsce jest slabo
    ze wzgledu na niedostateczny popyt (jak zakres wyboru dobrych win).
    - roznorodnosc etniczna i mozliwosc poglebiania wiedzy nt. kontaktow
    miedzykulturowych i roznych kultur w inny sposob niz przez czytanie

    Reasumujac, emigracja byla dla mnie wyborem glownie lifestyle'owym,
    zwiazanym z osobistymi upodobaniami. Podtrzymuje opinie, ze w Polsce
    szanse sa i masz na tej grupie wiele przykladow osob, ktore pozostaja w
    Polsce i w rozny sposob te szanse wykorzystaly. Oczywiscie w bogatszym
    kraju moze byc latwiej i szybciej, jesli chodzi o zaspokajanie
    materialnych ambicji, ale Polsce nie ma juz tej niemoznosci, jaka byla
    za komuny. Moze powinienes sie doinformowac na temat tego, jak bylo za
    komuny.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia