PracaGrupypl.praca.dyskusje › gdzie spotkanie z pracodawcą

  • 1. Data: 2004-07-02 11:47:15
    Temat: gdzie spotkanie z pracodawcą
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Moja szczęśliwa konkurentka nie sprawdziła się i pracodawca postanowił
    po okresie próbnym spotkać się ponownie ze mną. Szkopuł w tym, że praca
    jest w mieścinie kilkadziesiąt km od mojego miasta i, żeby mnie nie
    fatygować, szef zaproponował, że przyjedzie do mnie. I teraz mam
    problem: gdzie się z nim spotkać? W domu? W sumie to mój prywatny
    teren... W knajpie? A raczej jakiejś kawiarence? Wg jakich kryteriów ją
    wybrać? Nie, no, bez sensu, w miarę elegancką i na poziomie... (szkoda
    tylko, że takiej nie znam :( ). A jeśli to będzie w porze obiadowej?
    (Godziny jeszcze nie ustaliliśmy..) Pomóżcie mi postawić się w jego
    sytuacji! Jak to dobrze rozegrać? Bo jeszcze jak ich zaproszę do
    kawiarni, to ktoś komuś stawia? Wydaje mi się, że raczej nie, ale skoro
    zapraszam...

    Dzięki za pomoc--

    Pozdrawiam
    M.

    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...]
    Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

    Dziś rano wyjrzawszy przez okno zobaczyłem, że na podwórku stoi
    zagadnienie. Kiedy potem wychodziłem ciągle tam stało, nie zmieniwszy
    pozycji. Dopiero pod wieczór przestąpiło z nogi na nogę...

  • 2. Data: 2004-07-02 12:15:21
    Temat: Re: gdzie spotkanie z pracodawcą
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 02 Jul 2004 13:47:15 +0200, Mo <l...@n...pl>
    napisał:

> [...]
    > to dobrze rozegrać? Bo jeszcze jak ich zaproszę do kawiarni, to ktoś
    > komuś stawia? Wydaje mi się, że raczej nie, ale skoro zapraszam...

    Spokojnie zaproponuj w kawiarni. Najwyzej zaplacisz za swoja herbate,
    jesli gosc nie zadeklaruje checi do uregulowania calego rachunku. Jesli
    nie zapowie jednoznacznie, ze masz zamawiac na jego koszt, to nie probuj
    przypadkiem dublowac jego mozliwe ze duzego lub drogiego zamowienia,
    poprzestan na herbatce.
    NIe zadawaj pytan "kto placi" itp , tylko po prostu idziecie porozmawiac
    do stolika a jak podejdzie obsluga kazdy zamawia swoje, chyba, ze gosc
    zamawiajacy jako pierwszy jednoznacznie bedzie chcial ci postawic (dalej
    radze poprzestac na herbatce).
    Jesli mialyby wyniknac jakies klopoty przy uzgadnianiu platnosci za taka
    "konsumpcje" to wg swiadczy jednoznacznie, ze nie jest to pracodawca
    wiarygodny i jeszcze trudniej byloby otrzymac od niego np pensje.

  • 3. Data: 2004-07-02 14:07:23
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > sytuacji! Jak to dobrze rozegrać? Bo jeszcze jak ich zaproszę do
    > kawiarni, to ktoś komuś stawia? Wydaje mi się, że raczej nie, ale skoro

    Ja bym unikal takiej sytuacji jak ognia, i zaproponowal , ze jednak do niego
    przyjade.
    Sytuacja, ze potencjalny pracodawca pojdzie z Toba na kawe a nastepnie nie
    zaplaci, raczej jest malo mozliwa i nie bierz jej pod uwage, ale
    jednoczesnie nie zamawiaj nic oprocz kawy czy soku. I zapewne pracodawca
    zrobi tak samo. Kawiarnie warto wziac taka, gdzie nie ma wielkiego ruchu, bo
    to Was bedzie rozpraszac i jest na prawde meczace.

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-07-02 14:20:31
    Od: "ethan" <e...@w...antysmieci.pl>

    zgadzam sie z przedmowca,
    mialem taki przypadek, z tym ze to pracodawca
    zaproponowal miejsce, ale reszte obaw mialem jak Ty.
    Jako ze on zaproponowal spotkanie u mnie w miescie,
    to zalozylem ze zaplaci, ale bylem gotowy na placenie
    za nas obu. Zamowilem herbatke i nic wiecej, on wzial
    sobie kawe. Jako, ze bylo to spotkanie "biznesowe"
    to nikt chyba nie myslal o jedzeniu :).
    Rozmawialismy, pracodawca zadawal pytania i jak
    juz wiedzial wszystko co chcial (wiec chcial zakonczyc spotkanie
    a nie randke :) ) to poprosil kelnera o rachunek.
    Jak zostal przyniesiony to od razu siegnal do kieszeni
    i zaplacil, w sumie oczekiwalem tego i sie nie rzucilem z portfelem,
    wiec mialem to w taki sposob z glowy.

    Jezeli jest to powazny czlowiek to pewnie zrobi podobnie.

    Powodzenia!

    PS Ja dostalem ta prace wtedy :)

    --
    ethan 99 at wp pl

  • 5. Data: 2004-07-02 14:59:57
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "fotech" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja bym unikal takiej sytuacji jak ognia, i zaproponowal , ze jednak do
    niego
    > przyjade.

    Dlaczego byś unikał?
    To normalne, ze jak się jest daleko od firmy to ludzie się spotykają w
    sprawach biznesowych (a do takich przeciez należy też zatrudnianie i
    zatrudnianie się) w miejscach typu kawiarnie czy hotelowe restauracje.

    andrzej

  • 6. Data: 2004-07-03 18:16:19
    Od: Nahia <n...@e...pl>

    fotech [Fri, 2 Jul 2004 16:07:23 +0200]:

    > Ja bym unikal takiej sytuacji jak ognia, i zaproponowal , ze
    > jednak do niego przyjade.

    Dlaczego?

    > Wojtek

    pzdr. Nahia

    --
    www.nahia.wwt.pl
    [odpowiadajac usun "." z "e.portal"]

  • 7. Data: 2004-07-05 12:56:56
    Temat: koszty dojazdu (było: gdzie spotkanie z pracodawcą)
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Dzięki wszystkim za odzew. Szef jednak się rozmyślił i nie przyjedzie,
    co mi likwiduje kłopoty lokalowo-kulturalne a i tak nie było potrzebne,
    skoro on jest zdecydowany a ja gotowa... ;-)

    Od poniedziałku zaczynam na próbę na 2 tyg. i tak się zastanawiam, jak
    wygląda kwestia kosztów dojazdu? Czy to idzie w koszty osiągnięcia
    przychodu, czy to powinien być jakiś dodatek? Bo wiecie, nie chciałabym
    wyjść na zero, albo, co gorsza, na minus i szczerze, to nawet nie wiem,
    do czego mam prawo w takiej sytuacji... Ktoś doradzi?

    Z góry wdzięczna--

    Pozdrawiam
    M.

  • 8. Data: 2004-07-05 13:27:27
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Mo] - 2004-07-05 14:56:

> [...]
    > wyjść na zero, albo, co gorsza, na minus i szczerze, to nawet nie wiem,
    > do czego mam prawo w takiej sytuacji... Ktoś doradzi?

    Obawiam się że jedyne co Ci przysługuje to podwyższone kosztu uzyskania
    przychodu z tytułu pracy poza miejscem zamieszkania (albo mieszkania
    poza miejscem pracy - nie pamiętam dokładnie). Koszty dojazdu pokrywasz
    z własnej kieszeni. Jedynym wyjściem jest wynegocjowanie takiej pensji,
    która Ci pozwoli ponosić te koszty lub innej formy finansowania.
    Pracodawca może np. kupić Ci bilet miesięczny albo zwracać koszty
    paliwa. Zaznaczam jednak że _może_ a nie _musi_.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 9. Data: 2004-07-08 10:26:52
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Mo wrote:

    Mo, ja nie ad meritum, tylko a propos sygnaturki :

    > Dziś rano wyjrzawszy przez okno zobaczyłem, że na podwórku stoi
    > zagadnienie. Kiedy potem wychodziłem ciągle tam stało, nie zmieniwszy
    > pozycji. Dopiero pod wieczór przestąpiło z nogi na nogę...

    Mogę sobie wziąć do siga ? (W zasadzie już to zrobiłem, ale jeśli jesteś
    do tej sygnaturki jakoś strasznie przywiązana na zasadzie wyłączności,
    to usunę, chlip, chlip ... ).

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz