PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o wezwania z ZUS

  • 1. Data: 2004-07-02 09:47:14
    Temat: pytanie o wezwania z ZUS
    Od: "Wiesia" <w...@p...onet.pl>

    Najpierw tło sprawy:) :
    co jakiś czas osoby, które nie wybiorą Otwartego Funduszu Emerytalnego,
    są 'zbierane' w bazie ZUS i wybór dla nich dokonywany jest przez losowanie. W
    tym roku zmieniła się ustawa, i zamiast, jak poprzednio, losowania co roku w
    styczniu, ma ono sie odbywać raz na pół roku.
    Aby (teoretycznie) zakwalifikowacsię do losowania muszą być spełnione 3
    warunki: wpłynięcie składki do ZUS, brak informacji o wyborze OFE oraz...
    otrzymanie wezwania najpóźniej 30 czerwca.
    Moje pytanie dotyczy tego ostatniego. Otrzymuję dużo zgłoszeń, że wezwania
    docierają z opóźnieniem. W praktyce uniemożliwia to wielu osobom wybór, a
    zarazem jest świadectwem nieprzygotowania ZUS do wykonania ustawy bądź celowego
    postępowania wbrew ustawie. Jeśli okaże się, że tak w isocie jest, sprawa
    nadaje się do poruszenia na szerszym forum :[

    PYTANIE do osób, które w ostatnim półroczu podjęły pracę:
    Czy otrzymaliście wezwanie? I w jakim terminie?

    Z góry dziękuję
    Wiesia

    www.epolisa.republika.pl

  • 2. Data: 2004-07-03 08:13:04
    Temat: Re: pytanie o wezwania z ZUS
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Wiesia" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > PYTANIE do osób, które w ostatnim półroczu podjęły pracę:
    > Czy otrzymaliście wezwanie? I w jakim terminie?

    W 2003 r. od sierpnia do listopada zostałam przez urząd pracy skierowana
    na kurs i pobierałam stypendium, od którego była płacona składka E i R.
    Powinnam była otrzymać zawiadomienie jeszcze w 2003 r. o konieczności
    wyboru OFE w terminie do 10 stycznia 2004 r.
    Dopiero 23.06.2004 r. otrzymałam zawiadomienie o konieczności wyboru OFE
    do 10 lipca br.

    Mam problem: jaki OFE wybrać? Który z nich, oprócz Commercial Union,
    dobrze rokuje?
    Nationale Nederlanden, Sampo, Polsat czy inny?
    Proszę o radę osoby zorientowane w temacie.

    Dziękuję, pozdrawiam

    Tina

  • 3. Data: 2004-07-05 06:45:29
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > wyboru OFE w terminie do 10 stycznia 2004 r.
    > Dopiero 23.06.2004 r. otrzymałam zawiadomienie o konieczności wyboru OFE
    B.Dziękuję za informację!

    > Mam problem: jaki OFE wybrać? Który z nich, oprócz Commercial Union,
    > dobrze rokuje?
    > Nationale Nederlanden, Sampo, Polsat czy inny?
    > Proszę o radę osoby zorientowane w temacie.
    najlepiej patrzec na rankingi w rzeczpospolitej czy gazecie
    starałam się je pozbierać i są tu http://www.epolisa.republika.pl/rankingi.htm
    zaś ostatnie wyniki finansowe http://www.epolisa.republika.pl/2filar1.htm

    uwaga, ostatnia zmiana ustawy spowodowała ujednolicenie prowizji ofe, więc ta
    zmienna przestała mieć większe znaczenie.

    Pozdrawiam Wiesia