PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymiar urlopu help !!!

  • 1. Data: 2004-07-02 11:29:34
    Temat: wymiar urlopu help !!!
    Od: "Marcin Niemczak" <a...@y...com>

    Witam

    Mam problem z ustaleniem wymiaru urlopu.
    Co gorsze prawnicy z urzedu pracy mowia ze mam 26 dni a moja
    pani kadrowa stoi twardo przy swoich 20 dniach.
    Probuje sie kontaktowac z ministerstwem pracy ale na prozno sie do nich
    dobijac

    A wiec

    Praca - umowa na czas nieokreslony
    12.04.1999 - 15.05.2004 poprzednia firma
    15.05.2004 - teraz obecna firma

    01.10.1997 - 26.06.2001 studia inzynierskie
    01.10.2001 - 02.02.2004 studia magisterskie

    wedlug mnie powinienem miec 26 dni urlopu
    co o tym myslicie ?
    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-07-02 11:43:37
    Temat: Re: wymiar urlopu help !!!
    Od: "Zoltar" <z...@p...onet.pl_USUN>

    26 dni

  • 3. Data: 2004-07-02 11:56:22
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    pl...
    > Po mojemu to juz w 2002 powinienes dostac 26 dni urlopu . 8 lat za
    > ukonczone studia+ponad dwa lata przpracowane.
    > http://www.msp.money.pl/firma/zbior/k_pracy/sec=0701

    Ja myślę, że dopiero w 2003. Pozwolę sobie zacytować KP:

    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy,
    od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w
    którym była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika.

    Marcin skończył studia w 2001 roku zyskując 8-letni staż pracy, i dopiero w
    2003 należało mu się 26 dni.

    Pozdrawiam,

    Magda

  • 4. Data: 2004-07-02 11:59:07
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2004-07-02 12:02:23
    Od: "Marcin Niemczak" <a...@y...com>

    zgadza sie w poprzedniej pracy w 2003 nabylem prawo do 26 dni
    ale co z tego jak obecna pani kadrowa nie przyjmuje tego do wiadomosci

    Do kogo sie zwrocic do sądu ???

  • 6. Data: 2004-07-02 12:08:33
    Od: "Marcin Niemczak" <a...@y...com>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > Naturalnie masz racje.
    > Jakby nie patzrec, prawdopodobnie poprzedni pracodawca prawdopodobnie
    > rowniez wisi mu za te nie uwzglednione dni urlopu w 2003 i kawalek 2004,
    > bo inaczej wspomnialby, ze poprzednio mial juz 26 dni

    w 2003 roku mialem juz 26 dni, obecny pracodawca ma inne zdanie na ten temat
    sorki ale nie napisalem tego w pierwszym poscie

  • 7. Data: 2004-07-02 12:19:36
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

  • 8. Data: 2004-07-02 12:29:32
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 2 Jul 2004 14:02:23 +0200, Marcin Niemczak <a...@y...com>
    napisał:

    > zgadza sie w poprzedniej pracy w 2003 nabylem prawo do 26 dni
    > ale co z tego jak obecna pani kadrowa nie przyjmuje tego do wiadomosci
    > Do kogo sie zwrocic do sądu ???

    Sad Pracy wg mnie, ale czy tak malo ci zalezy na tej pracy?
    Urlop przedawnia sie po trzech latach jakby co...Jesli wczesniej zmienisz
    prace, wtedy (chyba ?) mozesz podac ich o wyplate ekwiwalentu, jesli tez
    nie nalicza.
    Zloz po prostu do babki pismo z kopia za pokwitowaniem na twoim
    egzemplarzu, w ktorym prosisz o naliczenie urlopu w nalezytym wymiarze i
    wymien odnosne przepisy. Albo dostaniesz urlop albo odpowiedz odmowna na
    pismie.

    Pracujesz tam miesiac - juz taka wojne rozpoczynasz?

  • 9. Data: 2004-07-02 12:30:36
    Od: "Marcin Niemczak" <a...@y...com>

> [...]
    > pismie.
    >
    > Pracujesz tam miesiac - juz taka wojne rozpoczynasz?

    jeszcze sie nie zaczela :-) i raczej nie zacznie aczkolwiek chcialem
    wiedziec
    co moge zrobic

  • 10. Data: 2004-07-02 12:40:02
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 2 Jul 2004 14:08:33 +0200, Marcin Niemczak <a...@y...com>
    napisał:

    > w 2003 roku mialem juz 26 dni, obecny pracodawca ma inne zdanie na ten
    > temat
    > sorki ale nie napisalem tego w pierwszym poscie

    W kadrach czasem sa rozne dziwne interpretacje (zawsze na korzysc
    pracodawcy) Ja kiedys nie podjalem pracy w firmie, w ktorej (w czasach gdy
    ustawowo po studiach pierwszy rok pracy byl stazem, na innych zasadach
    wynagradzania niz zwykle widelki na danym stanowisku) kadrowa chciala
    przyjac mnie na staz a nie na zwykly etat, mimo, ze podetknalem jej ustawe
    pod nos.

    Chodzilo o to, ze odbycie "dlugoterminowego przeszkolenia wojskowego" po
    studiach zwalnialo absolwenta ze stazu.
    W tej samej ustawie jako zwolnieni ze stazu byli przykladowo absolwenci
    szkol przyzakladowych umieszczonych przy danej firmie.

    Ale kobieta nie miala zamiaru uwzglednic, ze jesli uznaje punkt "c" o
    szkolach przyzakladowych, to tak samo powinna uznac punkt "b" widniejacy
    powyzej w tym samym paragrafie, o bylych bazantach.

    Poszedlem pracowac gdzie indziej - to byly czasy :)))