PracaGrupypl.praca.dyskusje › format dokumentów wysyłanych przez e-mail

  • 11. Data: 2003-04-24 20:26:54
    Temat: Re: format dokumentów wysyłanych przez e-mail
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl> wrote in message
    news:b89daa$jde$1@druid.ceti.com.pl...

    > hmm zastanowila mnie ta cala dyskusja... i zaczynam sie podłamywac...
    jednak
    > mit o jpg [jako formacie sensownym do przesyłania dokumentów] jest bardzo
    > powszechny ;(

    Dobra, mamy papierowe świadectwa i inne papiery. Powiedz, w czym PDF będzie
    lepszy od JPGa, skoro tak czy owak będzie zawierał te sam zeskanowany obraz.

    Tomek Z.

  • 12. Data: 2003-04-24 20:37:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Piotr Żebrowski wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości

    > niemozliwe ? ;))) o to widze ze nigdy jednak nie spotkałes tego formatu...
    > sa mozliwe takie jak i znacznei bardziej zaawansowane sztuczki...

    Heheh :) Wylacz mozliwosc drukowania, przeslij mi pdf-a a ja odesle wydruki
    snailmailem :)

    A teraz powaznie. Acrobat Reader ma taka funkcjonalnosc ze jezeli tworca
    dokumentu ustawi jakis tam bit za to odpowiedzialny to w Acrobat Readerze w
    ktorym ten plik otworzymy przycisk z drukarka bedzie nieaktywny.
    Ale po pierwsze nie tylko Acrobat robi programy do odczytu pdf, a po drugie
    jest na to masa crackow ktore usuna odpowiedni bit z dokumentu.
    Skutecznosc mniej wiecej na poziomie dodania do dokumentu zastrzezenia
    "drukowanie zabronione" :)
    Chociaz nie przecze ze dla wielu "pracownikow biurowych" bedzie to bariera
    nie do przjscia, bo nawet proba polozenia monitora na kserokopiarce nic nie
    da :)

    > to fakt... ale spotykany nagminnie w naszym fachowym spoleczenstwie
    > pracownikow biurowych ;)

    No ale ten dokument wlasnie wysylasz do pracownika biurowego. Jezeli to jest
    oferta pracy i jezeli pracownik ktory ja otrzyma nie bedzie wiedzial co z
    pdf-em zrobic to nie jest to jego problem a kandydata. Bo jak wyslesz w
    czyms czego pracownik nie otworzy to to poleci do /dev/null i tyle.

    Natomiast wyslanie w formacie ktory akceptuje podstawowa instalacja windowsa
    (i wszystkiego innego zreszta tez) w najgorszym razie zaowocuje odpaleniem
    IExpolerera, czy painta w ktorym pojawi sie przysylany dokument.
    Przynajmniej na pewno nie bedzie to potraktowane jako "jakies smiecie".

    A co do jakosci (wizualnej) dokumentu. To PDF z tego co pamietam chyba uzywa
    algorytmow podobnych jak TIFF do kodowania bitmap. Sam PDF to chyba tez
    jakas modyfikacja PS (chociaz moge sie mylic).
    W kazdym razie jezeli chcemy ladnie laczyc obraz z tekstem, do tego dbajac o
    formatowanie dokumentu to pdf jak najbardziej.
    Natomiast jak chcemy wyslac jakas zeskannowana strone (czyli de'facto
    skozystac z rodzaju fax-u przez e-mail) to chyba lepiej uzyc tif-a czy
    jpg-a ktory mamy pewnosc ze zostanie otwarty bez problemow przez klienta po
    drugiej stronie.
    Co wiecej Outlook (inne programy pewnie tez) chyba pokazuja obraz z plikow
    graficznych przesylanych w zalaczniku zaraz obok tresci listu, natomiast
    pdf-a, czy doc-a juz nie pokaza.

    Ja osobiscie wybral bym format do ktorego nie potrzeba zadnych dodatkowych
    aplikacji ktorych po drugiej stronie moze nie byc.
    Jezeli mamy pewnosc ze druga strona zrozumie pdf-a to oczywiscie moze byc
    pdf.

  • 13. Data: 2003-04-24 20:38:14
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

    > Moje pytanie jest typowo techniczne. Potrzebuję wysłać mailem (wersje
    > papierowe nie wchodzą w grę) plik dokumentów takich jak: kopie świadectw
    ze
    > szkoły, listy polecające z odręcznymi podpisami i innne podobne. Mam
    > wątpliwości, jaki format danych zastosować, "jpeg" wydaje mi się jakiś
    > obskurny. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś, kto "zmagał się" z podobnym
    > problemem podzielił się ze mną przemyśleniami.

    Wyslij w takim formacie w jakim przeczyta go otrzymujacy !!!! Pliki jpg
    obsluguje kazda przegladarka internetowa sprzedawana lacznie z systemem.
    Biedni a uczciwi nie odczytaja nawet formatu doc poniweaz Word kosztule
    2300pln, programy graficzne jeszcze drozej. Prywatnie kazdy ma wszystko, w
    firmie potrzebna jest licencja. :-)))
    Irek

  • 14. Data: 2003-04-24 22:44:17
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Piotr Żebrowski napisał:

    > to fakt... ale spotykany nagminnie w naszym fachowym spoleczenstwie
    > pracownikow biurowych ;)
    >
    > maly link dodany do maila załatwia sprawe ;)
    > http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

    Niestety - dwie sprawy:

    1. Nie wszyscy urzędnicy mający dostęp do poczty elektronicznej mają
    równoczśnie dostęp do internetu (o możliwości samodzielnych
    instalacji/ściągania plików nie wspominając);

    2. Przynajmniej ja, otrzymując codziennie kilka postów z linkami,
    nabyłem zwyczaju automatycznego ich kasowania. ;)

    Flyer

  • 15. Data: 2003-04-24 22:44:23
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Tomek Zielinski napisał:

    > Właśnie, skąd wygenerować PDFa zawierającego "kopie świadectw ze
    > szkoły, listy polecające z odręcznymi podpisami i innne podobne"?
    >
    > Pomijam fakt, że zdjęcia osadzone w PDFach są skompresowane JPGiem.

    Było wyżej.

    Z innych programików:
    Ghostscript+GSView, z tym że sam GSView + drukarka do pliku (np.
    AGFA-StudioSet 2000SF v52.3 - w gruncie rzeczy chodzi o drukarkę
    PostScriptową, a Agfa taką jest i chyba ma drivery Adobe) wystarczy - i
    nie ma problemów z polskimi znakami. Dopiero przeglądam możliwości
    GSView'a, ale może on też przerabiać pliki tekstowe na pliki graficzne.

    Mirror GSView
    ftp://sunsite.icm.edu.pl/vol/wojsyl/tex/support/ghos
    tscript/ghostgumGSView
    Strona firmowa
    http://www.cs.wisc.edu/~ghost

    Flyer

  • 16. Data: 2003-04-24 23:04:39
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Alterego" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | obskurny. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś, kto "zmagał się" z podobnym
    | problemem podzielił się ze mną przemyśleniami.

    OpenOffice w wersji 644 ma możliwość eksportu w formacie pdf. Pakiet
    całkowicie bezpłatny.

    http://openoffice.pl

    Andrzej K.

  • 17. Data: 2003-04-24 23:34:57
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > Było wyżej.

    Przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem.

    Tomek Z.

  • 18. Data: 2003-04-25 00:15:34
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Tomek Zielinski napisał:

    > "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > Przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem.

    Ha, ha, ha

    A gdzie miejsce na pośpiech i intencje Autora? ;)

    "Potrzebuję wysłać mailem (wersje
    papierowe nie wchodzą w grę) plik dokumentów takich jak: kopie świadectw
    ze szkoły, listy polecające z odręcznymi podpisami i innne podobne."

    Czy kopia odręcznego podpisu przestaje posiadać walor odręcznego
    podpisu? I czy użycie przez autora sformułowania "listy polecające z
    odręcznymi podpisami" wraz ze sformułowaniem "wysłać mailem", nie są
    wystarczającym dowodem intencji Autora?

    I co najzabawniejsze - nie napisał bym powyższego, gdybyś olał mój list
    i nie zachęcał mnie do "zrozumienia". Do przemyślenia. ;)

    Flyer

  • 19. Data: 2003-04-25 09:20:04
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Irek napisał:

> [...]
    > 2300pln, programy graficzne jeszcze drozej. Prywatnie kazdy ma wszystko, w

    Chyba nie jest tak różowo z tymi licencjami. ;)

    Zresztą dokumenty Worda odczytuje np. OpenOffice, 602Pro PC Suite 200x
    itd.

    Flyer

  • 20. Data: 2003-04-25 10:34:31
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > Chyba nie jest tak różowo z tymi licencjami. ;)
    >
    > Zresztą dokumenty Worda odczytuje np. OpenOffice, 602Pro PC Suite 200x
    > itd.

    Oraz Word Viewer do ściągnięcia ze strony microsoftu.