PracaGrupypl.praca.dyskusje › format dokumentów wysyłanych przez e-mail

  • 1. Data: 2003-04-24 18:13:03
    Temat: format dokumentów wysyłanych przez e-mail
    Od: "Alterego" <l...@p...onet.pl>

    Moje pytanie jest typowo techniczne. Potrzebuję wysłać mailem (wersje
    papierowe nie wchodzą w grę) plik dokumentów takich jak: kopie świadectw ze
    szkoły, listy polecające z odręcznymi podpisami i innne podobne. Mam
    wątpliwości, jaki format danych zastosować, "jpeg" wydaje mi się jakiś
    obskurny. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś, kto "zmagał się" z podobnym
    problemem podzielił się ze mną przemyśleniami.

  • 2. Data: 2003-04-24 18:32:50
    Temat: Re: format dokumentów wysyłanych przez e-mail
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Alterego" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > wątpliwości, jaki format danych zastosować, "jpeg" wydaje mi się jakiś
    > obskurny.

    Zapisując obrazy w formacie JPEG możesz regulować stopień kompresji.
    Postaraj się, aby przy rozdzielczości skanu rzędu 1200x800 plik miał około
    100-150 KB, zachowasz wówczas akceptowalną jakość przy rozsądnych rozmiarach
    e-maila. Nie ma innego popularnego formatu graficznego, który nadałby się
    lepiej.

    Tomek Z.

  • 3. Data: 2003-04-24 18:35:19
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Alterego" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obskurny. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś, kto "zmagał się" z podobnym
    > problemem podzielił się ze mną przemyśleniami.

    PDF
    mozliwość ochrony przed otwarciem/zapisem/zmianą/drukiem
    możliwość rejestrowania zmian nanoszonych przez innych
    miedzyplatformowy
    darmowa przeglądarka
    praktycznie stanadard wymiany ważnych [i nie tylko] informacji na świecie...
    [wiem w polsce większość używa kradzionego worda i o pdf nie słyszało....
    ale tego worda tez nei umieją używać.... ;(]

  • 4. Data: 2003-04-24 18:49:41
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> wrote in message
> [...]
    rozmiarach
    > e-maila. Nie ma innego popularnego formatu graficznego, który nadałby się

    jpg ma kompresję stratną i nadaje się dobrze, ale do zdjęć.
    Wszelkie pisma, przy przegięciu kompresji są nieczytelne.
    Standardem jest tutaj pdf.
    Skąd wygenrować pdf-a?
    Różne aplikację mają taką możliwość. Ja często używam do tego Corela.
    Poszukaj również w internecie czegoś co się nazywa docuPrinter.
    Instaluje się jako drukarka i po prostu spod worda wybierasz drukuj.
    generuje ci pdf-a.
    Na potrzeby wstawienia obrazka do Worda (żeby potem zrobić pdf) możesz
    obrazek zapisać jakkolwiek, bmp, giff, tiff, pcx, byle nie jpg.

  • 5. Data: 2003-04-24 18:51:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Alterego wrote:

    > Moje pytanie jest typowo techniczne. Potrzebuję wysłać mailem (wersje
    > papierowe nie wchodzą w grę) plik dokumentów takich jak: kopie świadectw
    > ze szkoły, listy polecające z odręcznymi podpisami i innne podobne.

    Jednym slowem skany :)

> [...]
    > obskurny. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś, kto "zmagał się" z podobnym
    > problemem podzielił się ze mną przemyśleniami.

    JPEG wydaje sie byc jedynym sensownym. Ustaw sensowny rozmiar obrazu (zebys
    nie wyslal komus obrazu 10000x8000 albo wiecej), i odpowiedni poziom
    kompresji ktory da zadowalajaca jakosc obrazu. Kontroluj caly czas rozmiar,
    bo maile mierzone w megabajtach moga wogole nie dojsc.

    Mozesz tez wyprobowac tif (zwlaszcza jezeli pismo ktore wysylasz bedzie
    nadawalo sie do wyslania jako czarno-biale 1bit).

  • 6. Data: 2003-04-24 19:18:31
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    > Alterego wrote:
    > JPEG wydaje sie byc jedynym sensownym.

    hmm zastanowila mnie ta cala dyskusja... i zaczynam sie podłamywac... jednak
    mit o jpg [jako formacie sensownym do przesyłania dokumentów] jest bardzo
    powszechny ;(

  • 7. Data: 2003-04-24 19:38:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Piotr Żebrowski wrote:

    > Użytkownik "Alterego" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ze
    >
    > PDF

    Jakim algorytmem pdf kompresuje bitmapy? Nie tiff czasem?

    > mozliwość ochrony przed otwarciem/zapisem/zmianą/drukiem

    A to niby jak? Przed otwarciem mozna zaszyfrowac, pozostale rzeczy sa
    niemozliwe.

    > praktycznie stanadard wymiany ważnych [i nie tylko] informacji na
    > świecie...

    A roznie bywa... W podstawowej instalacji windowsa nie ma obslugi pdf.
    Niestety mozna sie nabic na uzytkownika ktory nie ma acrobat readera na
    komputerze i nie bedzie wiedzial co z tym zrobic.
    Ja bym byl nadal sugerowal jpg albo tiff. Jpg w przypadku "ladnych"
    druczkow, typu swiadectwa. A tiff w przypadku czarno bialych wydrukow
    opatrzonych na przyklad podpisem czy jakimis notatkami.
    Mozna by jeszcze eksperymentowac z png.

  • 8. Data: 2003-04-24 19:46:32
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> wrote in message

    > Jakim algorytmem pdf kompresuje bitmapy? Nie tiff czasem?

    Nie wiem

    > A to niby jak? Przed otwarciem mozna zaszyfrowac, pozostale rzeczy sa
    > niemozliwe.

    Kwestia aplikacji, która na to pozwala lub nie, jeżeli tak zostało to
    zaznczone, przy tworzeniu dokumentu.
    Funkcjonalność Acrobata i specyfikacja pdf-a

    > A roznie bywa... W podstawowej instalacji windowsa nie ma obslugi pdf.
    > Niestety mozna sie nabic na uzytkownika ktory nie ma acrobat readera na
    > komputerze i nie bedzie wiedzial co z tym zrobic.

    pdf jest standardem światowym.
    Jeżeli to ma być dokument krążący po Polsce na zasadzie umówienia się, może
    pójść Word, bo u nas jest bardzej popularny.
    Jeżeli za granicę lub dokument oficjalny to pdf tylko i wyłącznie.
    CV ma odzielny standard.
    Jak ktoś nie wie jak otwrzyć pdf-a i oczekuje dokumentów w wersji
    elektronicznej, to ja bym od takiej firmy trzymał się z daleko, bo to
    niczego dobrego nie rokuje.

    > Ja bym byl nadal sugerowal jpg albo tiff.
    Źle sugerujesz.
    jpg z definicji ląduje w koszu, chyba, że są to zdjęcia z wakacji, to mogę
    pooglądać przed wyrzuceniem.

  • 9. Data: 2003-04-24 19:49:57
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości

    > A to niby jak? Przed otwarciem mozna zaszyfrowac, pozostale rzeczy sa
    > niemozliwe.

    niemozliwe ? ;))) o to widze ze nigdy jednak nie spotkałes tego formatu...
    sa mozliwe takie jak i znacznei bardziej zaawansowane sztuczki...
    http://www.adobe.com/security/main.html
    http://www.adobe.com/products/acrobat/main.html
    http://www.adobe.com/products/acrobat/adobepdf.html

    >A roznie bywa... W podstawowej instalacji windowsa nie ma obslugi pdf.
    >Niestety mozna sie nabic na uzytkownika ktory nie ma acrobat readera na
    >komputerze i nie bedzie wiedzial co z tym zrobic.

    to fakt... ale spotykany nagminnie w naszym fachowym spoleczenstwie
    pracownikow biurowych ;)

    maly link dodany do maila załatwia sprawe ;)
    http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

  • 10. Data: 2003-04-24 20:25:10
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "KK" <p...@g...pl> wrote in message

    > Wszelkie pisma, przy przegięciu kompresji są nieczytelne.
    > Standardem jest tutaj pdf.
    > Skąd wygenrować pdf-a?

    Właśnie, skąd wygenerować PDFa zawierającego "kopie świadectw ze
    szkoły, listy polecające z odręcznymi podpisami i innne podobne"?

    Pomijam fakt, że zdjęcia osadzone w PDFach są skompresowane JPGiem.

    Tomek Z.