PracaGrupypl.praca.dyskusje › elektronik-naprawa monitorów

  • 1. Data: 2006-08-30 18:02:03
    Temat: elektronik-naprawa monitorów
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    skonczylem mateme (5 letnie mgr) ale "mam oko" na pewna duza firme zajmujaca
    sie naprawa urzadzen elektronicznych (monitory, itd)

    co powinienem skonczyc?
    jakis szybki kurs naprawy ?
    czy mozna sie tego nauczyc bedac juz zatrudnionym?

  • 2. Data: 2006-08-31 07:30:25
    Temat: Re: elektronik-naprawa monitorów
    Od: "Kytutr" <k...@g...com>

    rs napisał(a):
> [...]
    >
    > co powinienem skonczyc?
    > jakis szybki kurs naprawy ?
    > czy mozna sie tego nauczyc bedac juz zatrudnionym?

    A czy nie lepiej zająć się programowaniem? W przypadku matematyka to
    łagodniejszy, lub zupełnie bezbolesny, przeskok niż w przypadku
    przejścia do branży elektronicznej.

    Pozdrawiam,
    Marek Pałach-Rydzy

  • 3. Data: 2006-08-31 11:23:31
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Kytutr napisał(a):

    > A czy nie lepiej zająć się programowaniem? W przypadku matematyka to
    > łagodniejszy, lub zupełnie bezbolesny, przeskok niż w przypadku
    > przejścia do branży elektronicznej.

    poza tym programowanie jest zdecydowanie lepiej platne i bardziej
    perspektywiczne.

    --

    glos

  • 4. Data: 2006-08-31 13:38:59
    Od: herakles <h...@b...pl>

    rs wrote:

> [...]
    >
    > co powinienem skonczyc?
    > jakis szybki kurs naprawy ?
    > czy mozna sie tego nauczyc bedac juz zatrudnionym?
    Czy naprawdę twoim wyzwaniem jest naprawa monitorów?
    Nauczysz się tego w jeden dzień a potem będziesz działał jak robot i jedynym
    kreatywnym zadaniem będzie estetyczne upychanie kabelków w obudowie, na
    które i tak nikt nie patrzy.

  • 5. Data: 2006-08-31 14:25:26
    Od: "Przemek" <o...@m...com>

    Użytkownik "herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jedynym
    > kreatywnym zadaniem będzie estetyczne upychanie kabelków w obudowie, na

    Prawdziwie kreatywna prace to ma moze z 5% pracujacych - reszta tak czy
    inaczej
    pracuje wg schematow.
    Ale oczywiscie serwisant monitorow to praca w obecnej chwili bez perspektyw
    i stosunkowo slabo platna.
    Z 10 lat temu jak byl duzy popyt na uzywany sprzet i dodatkowo roznica
    miedzy cena sprzetu uszkodzonego
    na zachodzie a naprawionego tutaj byla spora to i owszem - mozna bylo
    calkiem niezle zarobic ,dzis pozostaje tylko slabo platna praca w
    autoryzowanych centrach serwisowych wykonujacych naprawy gwarancyjne.

    pzdr

  • 6. Data: 2006-09-01 12:42:48
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <o...@m...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Ale oczywiscie serwisant monitorow to praca w obecnej chwili bez
    > perspektyw i stosunkowo slabo platna.

    Akurat w tej firmie zarobki sa dos dobre.
    Poczatkujaca osoba moze zarobic 1400-1600 netto a potem oczywiscie podwyzki
    itd
    Wiec chyba zle nie jest.

    No ale jezeli ktos nastawia sie od razu na 10 tys to oczywiscie naprawa w
    tym sensie jest bez perspektyw.

  • 7. Data: 2006-09-01 13:03:11
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    rs napisał(a):

    > Akurat w tej firmie zarobki sa dos dobre.
    > Poczatkujaca osoba moze zarobic 1400-1600 netto a potem oczywiscie podwyzki
    > itd
    > Wiec chyba zle nie jest.

    jesli to sa dobre zarobki.... No, ale wiecej to niz zasilek.

    > No ale jezeli ktos nastawia sie od razu na 10 tys to oczywiscie naprawa w
    > tym sensie jest bez perspektyw.

    ew zastanow sie nad rozwiazaniem - zlap te robote i w trakcie pracy ucz
    sie czegos bardziej perspektywicznego, np wlasnie programowania. Sprzet
    elektroniczny bedzie tylko tanial i coraz mniej oplaca sie go naprawiac
    (widziales gdzies naprawe np czajnikow elektrycznych?). W samej
    Bydgoszczy moze nie ma duzego rynku IT, ale zarowno do Gdanska, jak i
    Wwy nie masz przesadnie daleko.

    --

    glos

  • 8. Data: 2006-09-01 19:25:36
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    rs wrote:

    > skonczylem mateme (5 letnie mgr) ale "mam oko" na pewna duza firme zajmujaca
    > sie naprawa urzadzen elektronicznych (monitory, itd)

    nie wiem o jakim segmencie sprzetu piszesz, ale jesli to takie pospolite
    monitory jakie mozna kupic w kazdym sklepie to serwisowanie tego
    nie ma wielkiej przyszlosci

    > co powinienem skonczyc?
    > jakis szybki kurs naprawy?

    jesli to cos w rodzaju autoryzowanego serwisu jakiejs marki
    ktory ma dostep do dokumentacji, know-how i czesci to mysle
    ze wystarczy jak nauczysz sie poslugiwac lutownica

    jesli to serwis ktory podejmuje sie ambitniejszych zadan
    to obawiam sie ze zaden kurs nie zastapi doswiadczenia
    jakie zdobywa sie latami poswiecajac swoj czas na
    zabawe/eksperymenty/psucie/naprawianie elektroniki

    > czy mozna sie tego nauczyc bedac juz zatrudnionym?

    w tym pierwszym przypadku to nie powinno byc problemu,
    ktos Ci bedzie tlumaczyc jak masz diagnozowac usterki
    i na podstawie tego co ustalisz powie Ci co masz zrobic
    w danym przypadku, z czasem nauczysz sie na pamiec jak
    naprawiac typowe usterki

    z mniej typowymi problemami oraz w drugim przypadku jesli chodzi
    o typ serwisu mozesz miec problem jesli nie bawiles sie nigdy
    w elektronike

  • 9. Data: 2006-09-01 19:32:04
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    rs wrote:

    > Akurat w tej firmie zarobki sa dos dobre.
    > Poczatkujaca osoba moze zarobic 1400-1600 netto a potem oczywiscie podwyzki
    > itd
    > Wiec chyba zle nie jest.

    A w ogole chca Cie tam zatrudnic? Mnie by troche zdziwilo gdyby
    kierownik
    tego serwisu na to stanowisko zatrudnil absolwenta matematyki zamiast
    pasjonata elektroniki po technikum, no chyba ze to ma byc praca
    zalatwiona
    po znajomosci.

    Kwoty ktore podales nie sa zle jak dla osoby bez doswiadczenia, ale
    jesli to praca na miejscu przez 8 godzin dziennie to na wielkie podwyzki
    bym nie liczyl.