PracaGrupypl.praca.dyskusje › powód wypowiedzenia?

  • 1. Data: 2006-08-30 18:20:43
    Temat: powód wypowiedzenia?
    Od: "Ania" <a...@g...pl>

    Pracodaca nie wiedząc co wymyślić wpisał jako powód wypowiedzenia
    "nierzetelne wykonywanie obowiązków. Czy muszę podpisać takie wypowiedzenie
    jeśli się z nim nie zgadzam? Wiem, że powód jest zupełnie inny. Co zrobić w
    takiej systuacji. Czy taka informacja będzie również na świadectwie pracy?

    ania

  • 2. Data: 2006-08-30 18:38:26
    Temat: Re: powód wypowiedzenia?
    Od: "Zapracowany" <w...@e...mn>

    Podpisać musisz, a następnie w ciągu 7 dni odwołujesz się do sądu pracy.
    Na świadectwie pracy nie może być żadnych refleksji, przemyśleń itp. tylko
    same podstawy prawne i paragrafy.
    O szczególy pytaj tu: http://www.wroclaw.oip.pl/

    Powiem tylko tylko, że:
    - powód ogólny, który przytoczyłaś "nierzetelne [...]" nie jest
    wystarczający,
    - jeśli na wypowiedzeniu nie ma adnotacji o przysługującym ci odwołaniu (do
    kogo,
    termin), to wypowiedzenie nie jest ważne,

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-30 18:59:16
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Zapracowany napaskudził na ekranie:
    > Powiem tylko tylko, że:
    > - powód ogólny, który przytoczyłaś "nierzetelne [...]" nie jest
    > wystarczający,

    hm.. niekoniecznie, _imo_ jeżeli pracodawca udowodni to przed sądem to może
    wygrać. Pracownik ma sumiennie i rzetelnie wykonywać swoje obowiązki,
    jeżeli tego nie robi to jest powód do rozwiązania stosunku pracy. Fakt
    musiałby to udowodnić, a jeżeli za tym stoją konkretne okolicznosci (np.
    duza liczba błędów, korekt itp.) to może to zrobić.

    > - jeśli na wypowiedzeniu nie ma adnotacji o przysługującym ci odwołaniu
    > (do kogo,
    > termin), to wypowiedzenie nie jest ważne,

    Tutaj bym się sprzeczała. Wypowiedzenie _jest_ ważne, jedynie nie ma
    ograniczenia terminu odwołania się do sądu pracy. Nawet po 3 tyg. pracownik
    może sie odwołać do sądu pracy (a nie tak jak powinno być napisane w ciagu
    7 dniu).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2006-08-30 19:26:11
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2006-08-30 19:27:13
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Przeczytaj najlepiej co jest pod linkiem:

    http://www.prawo.egospodarka.pl/6633,Wypowiedzenie-u
    mowy-o-prace-na-czas-nieokreslony,1,34,3.html

    bo "nierzetelne wykonywanie ..." to jest bardzo ogólne i niekonkretne.

  • 6. Data: 2006-08-30 19:29:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 30 Aug 2006 20:20:43 +0200, "Ania"
    <a...@g...pl> zakodował:

    >nierzetelne wykonywanie obowi?zków. Czy muszę podpisać takie wypowiedzenie
    >je?li się z nim nie zgadzam?

    Na wypowiedzeniu potwierdzasz tylko, że otrzymałeś. Nie ma to wpływu
    na ważność. Jeżeli nie podpiszesz, to wystarczy, że przeczytasz przy
    świadkach (albo zostanie Ci przeczytane).

    >Wiem, że powód jest zupełnie inny. Co zrobić w
    >takiej systuacji.

    Ja bym od razu udał się do Sądu Pracy (po drodze odwiedzając PIP).

    >Czy taka informacja będzie również na ?wiadectwie pracy?

    Na świadectwie będzie paragraf. Jaki masz na wypowiedzeniu?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2006-08-30 19:37:45
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Zapracowany wrote:
> [...]
    > pracy. Na świadectwie pracy nie może być żadnych refleksji,
    > przemyśleń itp. tylko same podstawy prawne i paragrafy.

    Wg mnie jeśli taką bzdurę podpisujesz to się z nią zgadzasz,
    czego np. chciałbym uniknąć.

  • 8. Data: 2006-08-30 19:44:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed4l28$pdj$1@inews.gazeta.pl Ania <a...@g...pl>
    pisze:

    > Pracodaca nie wiedząc co wymyślić wpisał jako powód wypowiedzenia
    > "nierzetelne wykonywanie obowiązków. Czy muszę podpisać takie
    > wypowiedzenie jeśli się z nim nie zgadzam?
    Nie, nie musisz. Nie istnieje obowiązek podpisywania czegokolwiek.
    Jednak podpisanie wypowiedzenia nie oznacza zgody na zawarte w nim
    uzasadnienie, a jedynie na przyjęcie go do wiadomości. Ponadto podpisując
    (jesli się na to zdecydujesz) możesz zamieścić adnotację, że przyjmujesz do
    wiadomości kwestionując uzasadnienie. Natomiast odmowa podpisu nie zamknie
    pracodawcy drogi do ustalenia faktu skutecznego doręczenia oświadczenia woli
    jakim wypowiedzenie jest w świetle prawa.

    > Wiem, że powód jest zupełnie
    > inny. Co zrobić w takiej systuacji. Czy taka informacja będzie również
    > na świadectwie pracy?
    Nie.
    Ogólnie treść świadectwa pracy reguluje art. 97 §2 KP.
    Szczegółowo określa je zaś Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej W sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i
    trybu jego wydawania i prostowania z 15.05.1996 - Dz. U. nr 60, poz. 282
    (były zmiany ale dla Twojej sprawy nieistotne).

    Poczytaj:
    http://www.jobpilot.pl/content/service/kanaly/prawny
    /dor_sw_pr.html
    http://www.pu.kielce.pl/nszz-s/praca.htm

    Jotte

  • 9. Data: 2006-08-30 20:12:51
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    w <ed4l28$pdj$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > takiej systuacji. Czy taka informacja będzie również na świadectwie pracy?

    Proste, pokwitować odbiór, pójśc na urlop, złożyć w Sądzie Pracy pozew o
    odszkodowanie i przywrócenie do pracy.

    I teraz pracodawca będzie musiał udowodnić, że nierzetelnie wykonywałaś
    obowiązki, że spełnił wszystkie konieczne warunki, jakieś nagany w
    aktach itp.

    > ania

    ja czyli jakub
    Revoke.