PracaGrupypl.praca.dyskusje › dlaczego praca w IT w Polsce to TAKI SYF ???

  • 31. Data: 2006-09-12 16:14:30
    Temat: Re: dlaczego praca w IT w Polsce to TAKI SYF ???
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Sheer napisał(a):
    > jak są tu ludzie w tym pracujący w Polsce traktowani to tylko się załamać,
    > że człek się w tym nie wiadomo po co kształcił
    Troche pracujesz, nauczysz sie tego i owego i jak nie masz ciekawych
    okazji to wybywasz. Glosowanie nogami jest najskuteczniejsze, i moralnie
    lepsze od takich strajkow.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 32. Data: 2006-09-12 16:59:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Sep 2006 09:17:45 +0200, Sheer <s...@v...pl>
    wklepał(-a):

    >znajomość samego programowania to jest IMHO rzemieślnictwo
    >trzeba umieć coś jeszcze
    >programista to niby absolwent politechinki a kompletnie nie pamięta lub nie
    >zna matematyki wyższej na przykład, równania różniczkowe odwiesił na kołku,
    >że nie wspomnę o optymalizacji nieliniowej, nie wie co to "problem
    >N-kompletny" - jedyne czym obraca to nie kończące się specyfikacje

    No i co z tego, że nie pamięta? A ty pamiętasz to, czego nauczyłeś się 5-10 lat
    temu i przez ten czas zupełnie z tego nie korzystałeś? Ważne jest to, żeby umiał
    sobie przypomnieć i wykorzystać to co potrzebuje albo zdobyć nową wiedzę.
    Np. ja prawie zupełnie nie pamiętam równań różniczkowych i całek, bo uczyłem się
    tego prawie 10 lat temu. Nie jest mi to obecnie potrzebne w pracy.

  • 33. Data: 2006-09-12 19:23:23
    Od: "Muchomor" <m...@g...pl>

    "Sheer" <s...@v...pl> wrote

    > ile lat piszesz w C++ i co piszesz w C++ ?? kolejna aplikacja do obsługi
    > baz
    > danych?
    > ile lat jeszcze będziesz pisał to samo? jak sądzisz?

    A moze napiszesz jak wyglada Twoja "praca marzen" ? Czyms konkretnie
    chcialbys sie zajmowac czy tylko rozwojem najnowszych technologii? Potrafisz
    wskazac konkretnie obszary w ktorych chcialbys pracowac? I jakie funkcje
    masz ambicje pelnic w zespole?

    pzdr
    Muchomor

  • 34. Data: 2006-09-12 19:54:02
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Wojciech Bańcer wrote:
    > Ja tam się kształcę 'w tym' bo to lubię. Potrzebujesz innej motywacji?

    a ja teraz już lubię tylko to co mnie później polubi

    --
    Sheer

  • 35. Data: 2006-09-12 19:56:28
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Piotrek wrote:
    > a moze by tak ang sie pouczyc? :)

    koleś! znam świetnie! i to nie tylko angielski... i co z tego? po co
    programiscie świetna znajomość języków? traktowałem to jako swoiste
    hobby... bo lubię mieć bezpośredni kontakt z innymi kulturami

    co do wyjazdów - to właśnie dlatego popełniłem niniejszy wątek...

    --
    Sheer

  • 36. Data: 2006-09-12 20:00:51
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Jakub Lisowski wrote:

    > W Polsce nie ma Oracla? Dziwne, właśnie zniknąłeś gościa którego znałem
    > na studiach. Podobnie z Microsoftem. Poszukaj sobie.

    ja wiem, że tu są ale nie jestem wcale pewien czy robią te ambitniejsze
    rzeczy na peryferiach czy tylko handlują...

    --
    Sheer

  • 37. Data: 2006-09-13 03:45:12
    Od: "Marcin Stefaniak" <m...@g...pl>

    Sheer <s...@v...pl> napisał(a):

    > jak są tu ludzie w tym pracujący w Polsce traktowani to tylko się załamać,
    > że człek się w tym nie wiadomo po co kształcił
    >
    > nadal jest to DUSZNA PROWINCJA + POZAMERYTORYCZNE KRYTERIA
    >
    > widać że klika tępogłówców co się zainstalowała w latach oszołomstwa
    > przejawia tu jakąś dziwną negatywną solidarność...

    proszę nie karmić trolla
    http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

    -MS

  • 38. Data: 2006-09-13 05:18:18
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Sheer wrote:

    > koleś! znam świetnie! i to nie tylko angielski... i co z tego? po co
    > programiscie świetna znajomość języków?

    Jezykiem swiatowej nauki jest angielski i w wiekszosci dziedzin scislych
    najwazniejsze publikacje pokazuja sie przede wszystkim w tym jezyku.
    Dlatego ktos, kto powaznie mysli o stalym podwyzszaniu kwalifikacji ma
    wlasnie taki powod do nauczenia sie angielskiego.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 39. Data: 2006-09-13 05:55:04
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Sheer wrote:

    > konkrety są takie, że jest brak perspektyw
    > popracujesz parę lat i co dalej?
    > robi się rzeczy proste, nie ma u nas nic ambitnego - nie ma kierunku w
    > którym jest się po co rozwijać
    >
    > ale to tylko jeden z wielu aspektów
    >
    > następna sprawa to KASA - mało płacą za dobrą wiedzę - bo i ta nie jest tak
    > naprawdę potrzebna

    Sheer, zanizasz poziom grupy wylewajac swoje frustracje w tak
    niemerytoryczny sposob.

    Jesli chodzi o kase, to (poza Warszawa, gdzie zarobki sa wyzsze)
    normalni programisci bez trudu wyciagaja ponad 5k brutto miesiecznie, a
    ci lepsi/doswiadczeni znacznie wiecej. Nie jest to fortuna, ale zyc bez
    wielkiej frustracji na tle finansowym sie z tego da. Tyle, ze by byc w
    tej grupie ludzi, trzeba cos wiecej niz skonczyc polibude uczac sie
    tylko tego, co na zajeciach.

    Jesli chodzi o projekty, to owszem, ludzie narzekaja i przypadki
    wyjazdow ludzi z IT najczesciej sa na tle "w Polsce nie znajde tak
    ciekawego projektu tam tam", a nie "za chlebem". Jednak jesli ktos ma
    totalnie czarny obraz rynku pracy IT w Polsce, to moze to oznaczac tylko
    tyle, ze ma niewystarczajace kwalifikacje, zeby go zatrudnila ktoras z
    duzych, normalnych firm.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 40. Data: 2006-09-13 07:35:11
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 12 Sep 2006 22:00:51 +0200, Sheer <s...@v...pl>
    w <ee7j3k$252$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > ja wiem, że tu są ale nie jestem wcale pewien czy robią te ambitniejsze
    > rzeczy na peryferiach czy tylko handlują...

    Widać, że nie wiesz.

    ja czyli jakub
    Revoke.