PracaGrupypl.praca.dyskusje › Badania profilaktyczne nauczycieli. Kto płaci?

  • 1. Data: 2006-09-11 16:13:18
    Temat: Badania profilaktyczne nauczycieli. Kto płaci?
    Od: "Me again" <d...@f...pl>

    Witam,
    Małżonka jest nauczycielką i musiała wykonać badania profilaktyczne na
    podstawie skierowania ze szkoły w której uczy. Zdziwiło mnie to, że dyrektor
    nie zgadza się na pokrycie kosztów (42zł). Czy faktycznie szkoła nie jest
    zobowiązana do tego?

  • 2. Data: 2006-09-11 17:20:18
    Od: "KasiaKC" <k...@i...pl>

> [...]
    dyrektor
    > nie zgadza się na pokrycie kosztów (42zł). Czy faktycznie szkoła nie jest

    Oczywiście że jest. Szkoła ją kieruje i to szkoła płaci.
    Kasia

  • 3. Data: 2006-09-11 18:09:14
    Od: "Me again" <d...@f...pl>

    Użytkownik "KasiaKC" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > dyrektor
    > Oczywiście że jest. Szkoła ją kieruje i to szkoła płaci.

    Tak myślałem. Rzecz w tym, że to nie jedyny wybryk dyrektora. Koleżanka żony
    jako nauczycielka wf-u dostała 15 godzin podczas, gdy drugi z nauczycieli
    pełny etat + dodatkowe godziny. Godzin jest tyle, że gdyby oboje pracowali
    na pełnym to by mogli się dzielić, ale widać dzielić się on nie chce i ma
    dobre układu z dyrektorem. Gdzie zgłaszać takie przypadku? Kuratorium?

  • 4. Data: 2006-09-11 19:20:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ee48sv$k3k$1@inews.gazeta.pl Me again <d...@f...pl>
    pisze:

> [...]
    > oboje pracowali na pełnym to by mogli się dzielić, ale widać dzielić
    > się on nie chce i ma dobre układu z dyrektorem.
    To nie takie proste.
    Jaki stopień awansu ma koleżanka żony, a jaki ten nauczyciel?
    Na jakiej podstawie jest zatrudniony pełnoetatowiec?
    Działalność dyrektorów, w tym ich skandaliczna niekiedy polityka
    zatrudnieniowa to jedno, ale realia prawne w szkolnictwie to drugie.

    > Gdzie zgłaszać takie przypadku? Kuratorium?
    Przypadki czego właściwie?
    Że jeden nauczyciel jest pełnozatrudniony i posiada nadgodziny
    (najprawdopodobniej powinien je posiadać), a drugi o tej samej specjalizacji
    w niepełnym wymiarze czasu pracy? A co w tym dziwnego?

    Jotte

  • 5. Data: 2006-09-12 07:52:06
    Od: "g0mez" <g...@p...onet.pl>

    news:ee4ctm$l2e$1@news.dialog.net.pl... W wiadomości
> [...]
    > Działalność dyrektorów, w tym ich skandaliczna niekiedy polityka
    > zatrudnieniowa to jedno, ale realia prawne w szkolnictwie to drugie.

    Np., że dyrektor się nie zgadza na zapłatę za badania, wszyscy nauczyciele
    płacą z własnej kieszeni.

    > Że jeden nauczyciel jest pełnozatrudniony i posiada nadgodziny
    > (najprawdopodobniej powinien je posiadać), a drugi o tej samej
    > specjalizacji w niepełnym wymiarze czasu pracy? A co w tym dziwnego?

    To, że w poprzednim roku, oboje mieli tyle samo godzin. W tym roku
    natomiast, jeden z nauczycieli dostał dodatkowe, a drugi ma przez to
    niepełny etat. Ta ostatnia jest samotną matką z dzieckiem i pieniądze by się
    jej dużo bardziej przydały. Oczywiście mowa o nauczycielach tego samego
    przedmiotu, z takim samym wykształceniem.

  • 6. Data: 2006-09-12 09:02:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ee5ov6$2ieu$1@news2.ipartners.pl g0mez
    <g...@p...onet.pl> pisze:

    > Np., że dyrektor się nie zgadza na zapłatę za badania, wszyscy
    > nauczyciele płacą z własnej kieszeni.
    To zgłosiłbym przede wszystkim PIP oraz OP.
    Do KO też nie zaszkodzi, chociaż to organ nadzoru pedagogicznego, a kwestia
    dotyczy jaskrawego naruszenia prawa pracy.
    Domniemywam, że nauczyciele ci oczywiście występują do dyrektora z pisemnymi
    wnioskami o zwrot kosztów badań na podstawie rachunku?

    > To, że w poprzednim roku, oboje mieli tyle samo godzin.
    Z tego wcale nie wynika, że w tym roku musi być tak samo.

    > W tym roku natomiast, jeden z nauczycieli dostał dodatkowe, a drugi ma
    > przez to niepełny etat.
    Nie przez to. Jest tak w wyniku decyzji kadrowej dyrektora, do podjęcia
    której był on uprawniony. Brak w wątku _faktów_ pozwalających stwierdzić,
    czy podjął ją z naruszenim prawa, czy też miał dla niej merytoryczne
    uzasadnienie.

    > Ta ostatnia jest samotną matką z dzieckiem i pieniądze by
    > się jej dużo bardziej przydały.
    Z pragmatycznego punktu widzenia (a taki należy tu przyjąć) pracodawca
    postępuje racjonalnie - samotna matka to pracownik o zwiększonym ryzyku
    częstych zwolnień z tytułu opieki nad chorym dzieckiem. Dezorganizowałoby to
    pracę poprzez konieczność doraźnego ustalania zastępstw. Samemu zaś
    procesowi dydaktycznemu nie służy częste przejmowanie kontroli nad nim przez
    raz jednego, raz drugiego pedagoga.
    Być może właśnie taka sytuacja miała miejsce w latach ubiegłych i stąd
    obecny przydział godzin - ale to, naturalnie, tylko przypuszczenie.
    Natomiast wyrokowanie komu się bardziej przydadzą pieniądze, to już
    zwyczajnie śmieszne.

    Jotte