PracaGrupypl.praca.dyskusje › dlaczego praca w IT w Polsce to TAKI SYF ???

  • 41. Data: 2006-09-13 07:37:44
    Temat: Re: dlaczego praca w IT w Polsce to TAKI SYF ???
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 12 Sep 2006 21:56:28 +0200, Sheer <s...@v...pl>
    w <ee7in1$rb2$2@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

    > koleś! znam świetnie! i to nie tylko angielski... i co z tego? po co
    > programiscie świetna znajomość języków? traktowałem to jako swoiste
    > hobby... bo lubię mieć bezpośredni kontakt z innymi kulturami

    Jak nie wiesz poco, to rozważ zostanie rolnikiem, nic nie będizesz
    robił, a UE będzie ci za to nic płaciła.

    Skoro angielski nie był ci potrzebny przy programowaniu, to są poważne
    podstawy sądzić, że programistą jesteś nienadzwyczajnym i/lub ciężkim
    przypadkiem neofity.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 42. Data: 2006-09-13 10:08:00
    Od: mbn <m...@p...onet.pl>

    Sheer napisał(a):

    > owszem, lecz owo pisanie dokumentacji jest zupełnie innego typu zajęciem niż
    > praca programisty
    > bardzo ciężko jest tutaj kogokolwiek namówić do tego typu pracy

    dobry argument wynaleźli już starożytni Fenicjanie.....

    > nie zrozum mnie źle, nie posądzaj o męski szowinizm ani nic z tych rzeczy,
    > lecz jednak jest to bardziej przypisane naturze kobiety

    jakie posądzenie? to jest pewność nie posądzenie

  • 43. Data: 2006-09-13 10:09:33
    Od: mbn <m...@p...onet.pl>

    M...@g...bla.bla.com napisał(a):

    > to czego pewnie z 80-90% osób zajmujących się IT nie cierpi:) -
    > dokumentacją, podręcznikami użytkownika, itp.

    to fajnie że trafiłaś na firmę która widzi potrzebę dobrej dokumentacji
    i podręczników, a nie traktuje takiego stanowiska jako wygodnej
    synektury dla kolesiów

  • 44. Data: 2006-09-13 19:46:01
    Od: "Piotrek" <g...@i...pl>

> [...]
    > hobby... bo lubię mieć bezpośredni kontakt z innymi kulturami
    >
    > co do wyjazdów - to właśnie dlatego popełniłem niniejszy wątek...

    ignorancja :)

  • 45. Data: 2006-09-14 07:25:46
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    > no właśnie, Twój przypadek nie jest dość typowy ;)
    > więc nie jest dobrym przykładem przeciw mojej tezie

    Za to moj, jak najbardziej. Programista projektant aplikacji, coraz
    czesciej osoba projektujaca i nadzorujaca zespol. Nie mam zadnych
    problemow ze wspinaniem sie po szczeblach kariery IT, mimo, ze nie
    ukonczylam zadnej znanej szkoly w tym kierunku, a drugi kierunek, jaki
    robie jest stanowczo anty-IT.

    Mam dwoje dzieci, prawie trzydziestke na karku i nie narzekam ani na
    zarobki, ani na stanowiska, jakie zajmuje. A co ciekawsze... jeszcze 6
    lat temu w zyciu bym nie wpadla na to, ze bede informatykiem...

    Da sie.

    Blondi

  • 46. Data: 2006-09-15 01:50:53
    Od: sheer <s...@v...pl>

    Immona wrote:
    > Jezykiem swiatowej nauki jest angielski i w wiekszosci dziedzin scislych
    > najwazniejsze publikacje pokazuja sie przede wszystkim w tym jezyku.
    > Dlatego ktos, kto powaznie mysli o stalym podwyzszaniu kwalifikacji ma
    > wlasnie taki powod do nauczenia sie angielskiego.

    ale na to wystarcza "znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym
    sowbodne czytanie dokumentacji"

    natomiast znajomość *biegła* to znacznie-znacznie coś więcej!

    --
    sheer

  • 47. Data: 2006-09-15 01:54:02
    Od: sheer <s...@v...pl>

    Jakub Lisowski wrote:
    > Skoro angielski nie był ci potrzebny przy programowaniu,

    masz na myśli tych parę słów typu "for, until, while, do, switch, fork,
    catch, throw..." etc.?

    > to są poważne podstawy sądzić, że programistą jesteś nienadzwyczajnym
    > i/lub ciężkim przypadkiem neofity.

    no, tej zniewagi to już nie będę tolerował! ;)

    --
    sheer

  • 48. Data: 2006-09-15 01:56:39
    Od: sheer <s...@v...pl>

    Immona wrote:
    > Jednak jesli ktos ma
    > totalnie czarny obraz rynku pracy IT w Polsce, to moze to oznaczac tylko
    > tyle, ze ma niewystarczajace kwalifikacje, zeby go zatrudnila ktoras z
    > duzych, normalnych firm.

    albo za wysokie

    polskie "normalne firmy" są zbyt mało kreatywne aby potrzebować ludzi z dużą
    wiedzą

    --
    sheer

  • 49. Data: 2006-09-15 02:04:33
    Od: sheer <s...@v...pl>

    blondi wrote:
> [...]
    > zarobki, ani na stanowiska, jakie zajmuje. A co ciekawsze... jeszcze 6
    > lat temu w zyciu bym nie wpadla na to, ze bede informatykiem...

    ale Ty nie łapiesz ostro za samo "mięso" merytoryczne!
    sama się do tego przyznajesz

    owszem, można się wspinać po aspektach związanych z
    zarządzaniem/menedżerstwem ale nie w "state of the art"!

    równie dobrze możnaby budować w Polsce karierę w dziedzinie techniki lotów
    kosmicznych lub choćby konstruowania telfonów komórkowych nowej generacji!

    natomiast ludzie do rządzenia mają rację bytu i wśród buszmenów...

    --
    sheer

  • 50. Data: 2006-09-15 02:06:55
    Od: sheer <s...@v...pl>

    Muchomor wrote:
    > Potrafisz
    > wskazac konkretnie obszary w ktorych chcialbys pracowac?

    tak, to co robią niektórzy doktoranci na polibudzie za 1000 pln miesięcznie

    lub ich koledzy w firmach w USA za 150 tys. $ rocznie

    --
    sheer