PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 151. Data: 2007-05-31 20:47:50
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl>

    Jackare <jacek[kropka]leszczuk@inetriaUSUN_TO.pl> napisał(a):

    > Tu uwaga do Immony: uważam że jazgotanie z perspektywy Nowej Zelandii na
    > temat tego "jak powinno być" w Polsce delikatnie mówiąc za nietakt. Chcesz
    > coś zmienić w Polsce, przyjedź tu i zmieniaj ponosząc konsekwencje tych
    > zmian. Nie ma Cię tu więc siedź tam gdzie jesteś, nie kłap jadaczką i ciesz
    > się że jest Ci tak dobrze - jak w raju lub prawie jak w raju.

    Oto piekny popis swoistej mentalnosci: obywatel polski, przebywajac poza
    Polska nie powinien pisac na polskie grupy jak to jest inaczej w innych
    panstwach. Moze bowiem to skrzywdzic jego Rodakow, ktorzy zle znosza krytyke,
    a zwlaszcza krytyke z krajow bardziej jakby normalnych. A jeszcze gorzej
    znosza ze innym moze byc lepiej.

    A co do 'nietaktu' - ja wiem, ze w egalitarnym srodowisku mojego przedmowcy
    uzywanie zwrotow typu "nie kłap jadaczką" jest absolutnie normalne, podobnie
    jak plucie na chodnik i kombinatorstwo. Ale tak nie jest wszedzie. W normalnym
    swiecie to normalnym nie jest. Ups, chyba znow narazilem sie Rodakom.

    A.

  • 152. Data: 2007-05-31 21:34:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3nc9m$eob$1@inews.gazeta.pl Aleksander Galicki
    <t...@W...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > krytyke, a zwlaszcza krytyke z krajow bardziej jakby normalnych. A
    > jeszcze gorzej znosza ze innym moze byc lepiej.
    Myślę, że źle zrozumiałeś stanowisko Jackare'a. On nikomu nie zabraniał
    pisać na dowolnie wybrane, ogólnie dostępne grupy. On tylko skrytykował (i
    bardzo słusznie, choć może nieco nerwowo) grupowiczkę o chorobliwie
    wybujałej samoocenie, z wyraźnym samouwielbieniem głoszącą swoje niekiedy
    nonsensowne,innym razem wtórne "przemyślenia", nie podając nigdy
    sprawdzalnych źródeł ani dowodów.
    Najprościej jest takich megalomanów ignorować, ale cóż - zirytowała się
    chłopa i tyle, ja go rozumiem, choć irytacji nie podzielam.

> [...]
    > normalne, podobnie jak plucie na chodnik i kombinatorstwo. Ale tak nie
    > jest wszedzie. W normalnym swiecie to normalnym nie jest.
    Eee, tam, gadanina. Widzisz formę, do treści i sensu się nie dokopałeś, a
    nie był bardzo ukryty.
    Zdradzę ci w tajemnicy, że w "normalnych" wg twojego pojęcia środowiskach
    nawet pierdzą i bekają. A także - o zgrozo! - robią kupy! ;))

    > Ups, chyba znow narazilem sie Rodakom.
    Uważasz, że rodacy aż tak się przejmują tym, co napisałeś?

    --
    Jotte

  • 153. Data: 2007-05-31 21:47:56
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@inetriaUSUN_TO.pl>

> [...]
    normalnym
    > swiecie to normalnym nie jest. Ups, chyba znow narazilem sie Rodakom.

    Zauważ że piłem przede wszystkim do pouczania o tym jak ma być w Polsce z
    punktu widzenia emigranta nieobecnego w Polsce, nie zaś do opowiadania jak
    jest w innym kraju. Dlaczego? Ano dla tego że koleżanka Immona w Polsce nie
    przebywa i nic ci się tu dzieje jej nie dotyczy, nie jest zatem ani
    wiarygodna, ani miarodajna w swych sądach i opiniach. Nie ma tez specjalnego
    wpływu na to co tu się dzieje i Łatwo pouczać i nauczać "jak to wy tam źle
    macie i jak źle gospodarzycie" żyjąc sobie w wyabstrachowanej w stosunku do
    tutejszej kulturze i rzeczywistości .
    Nie wiem skąd u Ciebie to głebokie przekonanie, że przeze mnie przemawia
    zazdrość, że innym jest lepiej, ale cóż - każdy mierzy własną miarą. Nikomu
    niczego nie zazdroszczę ani w Polsce ani zagranicą i na nikim się nie
    wzoruję. Kazdy jest kowalem swego losu - dobrego czy złego, a ja na swój los
    nie mogę za bardzo narzekać. "Normalność" na którą się powołujesz jest
    rzeczą względną, ale na szczęście doszliśmy do jako takiej wolności i każdy
    może wybrać taką normalność jaka mu odpowiada i w jakiej będzie szczęśliwy,
    także droga wolna. Można wyjechać, można zakasać rękawy i zmieniać
    normalność tu na miejscu, można nic nie robić.
    "Nie kłap jadaczką" - przepraszam za urażenie delikatnego wnętrza i wstrząs
    wywołany na dobrym smaku. Może nie było to najdelikatniejsze wyrażenie, ale
    w tym naszym kraju - padole chamstwa i głupoty przeszłoby niezauważone nawet
    w parlamencie. Jeżeli ubodło niektórych uczestników dyskusji w ich
    francuskie podniebienia - przykro mi bardzo. Pozostaje mi mieć tylko
    nadzieję że pozostali wybaczą mi mój przaśno-buraczany język który bierze
    sie z bezsilności wobec dobrobytu zachodu i zawiści jakie to miodne życie
    prowadzą przebywający za granicą nasi rodacy (a ja cholera nie mogę), gdzie
    nie plują na chodnik zapewne tylko dla tego że nie stać by było ich na
    mandat za to wykroczenie lub nie przeżyliby rozstania z kwotą wyrażoną w
    Euro. Uspokoję Cię pozostając w klimacie niewybreednego języka. Inną z zasad
    jakie wyznaję jest zasada "nie sraj tam gdzie jesz", więc zgodnie z nią nie
    rzucam papierków na ulicę a i czasem zdarzy mi się podnieść śmieć który
    wyrzucił na ulicę ktoś inny. Co do kombinatorstwa to wolę być swiadomym
    kombinatorem niż bezwolnym zaprogramowanym robotem jak większość
    spoleczeństw zachodnich, bo kombinatorstwo właśnie jest tym co pozwoliło
    Polakom jako narodowi przetrwać, kombinatorstwo jest tym właśnie za co
    Polaków się ceni za granicą i powodem dla którego wiele społeczeństw może
    się Polaków bać. Bo kombinatorstwo to nic innego jak samodzielność i wolność
    myślenia, jak pomysłowość i inicjatywa, skłonność i zdolność do podejmowania
    ryzyka i widzenie rozwiązań tam gdzie inni nic już nie dostrzegają.
    --
    Jackare

  • 154. Data: 2007-06-01 02:58:11
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > jest w innym kraju. Dlaczego? Ano dla tego że koleżanka Immona w Polsce nie
    > przebywa i nic ci się tu dzieje jej nie dotyczy,

    Naprawde? I rodziny ani znajomych nie ma? A tak BTW: dopoki sie ma obywatelsto
    kraju do tej pory sprawy tego kraju sa sprawami obywatela - niezaleznie gdzie
    ow obywatel przebywa i niezaleznie od tego czy sie to podoba mniej mobilnym
    wspolobywatelom czy nie.

> [...]
    > tutejszej kulturze i rzeczywistości .
    > Nie wiem skąd u Ciebie to głebokie przekonanie, że przeze mnie przemawia

    To bylo odnosnie mentalnosci ogolnie, nie zas spersonalizowana analiza.

> [...]
    > nie mogę za bardzo narzekać. "Normalność" na którą się powołujesz jest

    To oczywiste. Mozna np uwazac za normalne rozwazanie parlamentarzystow czy
    oglosic Jezusa Krolem Polski. To jak w przyslowiu: jednemu sie podoba ser, a
    innemu ze mu sie nogi poca.

> [...]
    > kombinatorem niż bezwolnym zaprogramowanym robotem jak większość
    > spoleczeństw zachodnich, bo kombinatorstwo właśnie jest tym co pozwoliło

    Spoleczenstwa zachodnie bardziej zaprogramowane niz Polacy? Brak powazania dla
    _wlasnego_ prawa jako wyznacznik wolnosci myslenia? Ja rozumiem kombinowac w
    warunkach okupacji, ale kombinowanie we wlasnym panstwie, to oklamywanie
    wlasnego panstwa i wlasnego spoleczenstwa. To oznaka, ze ci wyzwoleni Polacy
    nie potrafia sami sobie zbudowac panstwa, ktore by powazali na tyle by nie
    oszukiwac na kazdym kroku. To porazka polskiej demokracji, polskiej
    panstwowosci, to porazka Polakow, a nie zaden powod do dumy. Porazka powinna
    byc powodem do wstydu, do checi zmian, a do dumy.

    A to, ze na tej grupie trzeba ludziom tlumaczyc dlaczego dawanie
    prezentow/napiwkow przedstawicielom panstwa jest zle, utwierdza mnie tylko w
    przekonaniu, ze w najblizszej przyszlosci zdudowanie normalnego panstwa Polsce
    nie grozi. Najpierw trzeba by bylo zmienic spoleczenstwo - na jakies inne.
    Spoleczenstwo kombinatorow dobrego panstwa nie zbuduje.

    > kombinatorstwo jest tym właśnie za co
    > Polaków się ceni za granicą

    Kombinatorstwo na zachodzie sie ceni. Ceny sa zanotowane w odpowiednich
    kodeksach karnych.

    > i powodem dla którego wiele społeczeństw może
    > się Polaków bać.

    To jakas megalomania. Kto Polakow sie boi?

    > Bo kombinatorstwo to nic innego jak samodzielność i wolność
    > myślenia, jak pomysłowość i inicjatywa, skłonność i zdolność do podejmowania
    > ryzyka i widzenie rozwiązań tam gdzie inni nic już nie dostrzegają.

    A ja zawsze uwazalem, ze kombinatorstwo to brak uczciwosci wobec wlasnego
    spoleczenstwa.

    A.

  • 155. Data: 2007-06-01 03:07:49
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > W wiadomości news:f3nc9m$eob$1@inews.gazeta.pl Aleksander Galicki

    > Myślę, że źle zrozumiałeś stanowisko Jackare'a. On nikomu nie zabraniał
    > pisać na dowolnie wybrane, ogólnie dostępne grupy.

    Obawiam sie, ze trzeba by bylo dosc zaawansowanego kretactwa by pokazac, ze
    "nie kłap jadaczką" znaczy co innego niz "nie pisz" w kontekscie usenetu.

    A btw: ja nie pisze nt "co nalezy zrobic z Polska" nie dlatego, ze jestem w
    NZ, a raczej dlatego, ze ja zwyczajnie nie mam konstruktywnych pomyslow ntt co
    z owa Polska zrobic.
    Jedynie co mi przychodzi do glowy to wyslanie tak z 15-20 mln Polakow tam
    gdzie by bardziej pasowali kulturowo - do Nigerii. Z reszta(obywateli), sadze,
    ze by sie dalo zbudowac cos sensownego. Ale pomysl slabo wykonalny, wiec nie
    pisze.

    A.

  • 156. Data: 2007-06-01 06:23:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

> [...]
    > zmian. Nie ma Cię tu więc siedź tam gdzie jesteś, nie kłap jadaczką i ciesz
    > się że jest Ci tak dobrze - jak w raju lub prawie jak w raju.

    Hmm... Bzdury wypisujesz. Jak znam usenet to ataki personalne
    zaczynają się wtedy, kiedy racjonalne argumenty dawno się skończyły.
    Myślę sobie nawet, że taki znawca ludzkich mózgów, który potrafi
    u bliźnich diagnozować nawet ich ćwierci, doskonale zdaje sobie z tego
    sprawę dlatego zupełnie nie rozumiem skąd ta postawa kundelka, który
    rzuca się z ząbkami na nogawkę? Mam jednak nadzieję, że to nie jest
    tropikalna wścieklizna...

    j.

  • 157. Data: 2007-06-01 07:00:07
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jackare wrote:

> [...]
    > czasy gdy kawalerowie płacili specjalny podatek tzw "bykowe"). Jedną z
    > głownych idei instytucji państwa jest to że może tworzyć prawo i nakładać na
    > obywateli dowolne obciążenia. Jeżeli komuś te uwarunkowania nie odpowiadają,
    > niezależnie czy jest pracodawcą, pracownikiem, podatnikiem, bezrobotnym,
    > złodzejem czy cholera wie kim jeszcze oznacza to że nie jest przystosowany
    > do funkcjonowania w takim państwie i wtedy wolna wola: może zmienić sobie
    > miejsce zamieszkania/prowadzenia biznesu/pobierania śwadczeń/innej

    Masz racje, ze panstwo moze sobie wymyslic dowolne przepisy, tyle ze
    panstwo nie jest nieomylne, bo tworza je omylni ludzie i moze wprowadzic
    przepisy, ktore beda szkodzily ludziom i samemu panstwu. To, co
    napisales, wyglada jak "panstwo moze co chce - dostosuj sie albo wyjedz
    i nie krytykuj" i kojarzy mi sie z totalitaryzmem, a nie demokracja, w
    ktorej obywatele moga wyrazac zdanie i miec wplyw na ksztaltowanie tego,
    co robi panstwo.

> [...]
    > zmian. Nie ma Cię tu więc siedź tam gdzie jesteś, nie kłap jadaczką i ciesz
    > się że jest Ci tak dobrze - jak w raju lub prawie jak w raju.

    Zmienic? Ja zaledwie wyrazam opinie na tematy, na ktore posiadam opinie
    - z gotowoscia do merytorycznej dyskusji. Analizowanie sytuacji,
    gdybanie na temat skutkow wymyslonych czy obecnych rozwiazan,
    ksztaltowanie swiatopogladu w zderzeniu z innymi pogladami to moj
    ulubiony sposob spedzania wolnego czasu. Tematy omawiane na ppd,
    towarzystwo i temperatura dyskusji czynia to miejsce satysfakcjonujacym
    miejscem realizowania tego hobby, wiec tu siedze, a Ty mozesz mnie
    najwyzej wrzucic do KFa.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 158. Data: 2007-06-01 07:30:28
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jotte wrote:

> [...]
    > wybujałej samoocenie, z wyraźnym samouwielbieniem głoszącą swoje
    > niekiedy nonsensowne,innym razem wtórne "przemyślenia", nie podając

    Jesli masz zastrzezenia do jakichs zrodel albo faktow, na ktore sie
    powoluje, to mi to wytykaj, za kazdym razem - bedzie to z korzyscia dla
    merytorycznosci dyskusji i z korzyscia dla mnie. Bywaly juz przypadki,
    gdy palnelam blad i przeprosilam za niego cieszac sie ze skorygowania
    niepelnej wiedzy - jak z tamtym ubezpieczeniem chorobowym przy umowie na
    dzielo.

    Jesli chodzi o wycieczke osobista pt. "wybujala samoocena", to sie po
    prostu mylisz. Chodzi o to, ze wyrazam swoje opinie z duza pewnoscia
    siebie i z zadowoleniem z siebie. Takiego stylu bycia nauczyli mnie w
    szkole (nie polskiej - nauczyli mnie tak skutecznie, ze polska szkola
    nie dala rady mnie tego oduczyc). W kulturach, gdzie czlowiek ma byc
    pewny siebie i zadowolony z siebie, ten styl jest normalny. W Polsce nie
    i czesto spotyka sie wsrod Polakow ogolna ocene, ze Amerykanie,
    Brytyjczycy czy Niemcy sa "zarozumiali", podczas gdy nie sa. Pisze to,
    bo zdaje sobie sprawe z tego, jakie reakcje moj styl bycia potrafi
    budzic wsrod Wschodnioeuropejczykow, a nie chcialabym, zeby ktos
    interpretowal to jako brak szacunku czy czucie sie lepszym od kogos, bo
    tak nie jest.

    I.

  • 159. Data: 2007-06-01 13:08:01
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    > wyglada tak ze firmy maja takich fachowcow ze ledwo dukaja po angielsku a
    > zajmuja sie zachodnimi kontrahentami. Prowadze m.in. dzialalnosc i osobiscie
    > wystepowalem o kredyty wiec wiem jak sie je załatwia

    Jaśko, ale oni przynajmniej dukają po angielsku. Jako firma mam często
    kontakt z firmami angielsko, fracusko czy niemieckojęzycznymi.
    Przyznaję ledwo dukam po angielsku, ale działam w Polsce, a Panowie z
    tychże firm próbują budować i zarabiać u nas, ale ich znajomość języka
    kończy się na: "Dżyń dobły" cokolwiek to znaczy ;-)

  • 160. Data: 2007-06-01 23:09:07
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

> [...]
    > i czesto spotyka sie wsrod Polakow ogolna ocene, ze Amerykanie,
    > Brytyjczycy czy Niemcy sa "zarozumiali", podczas gdy nie sa. Pisze to,

    Zwróć uwagę na to, że wielu ludzi w pl tego nie rozumie.
    Niestety, po ponad rocznym pobycie w uk w pełni to rozumiem. Dodatkowo ma znajomych,
    co po np. roku-dwóch pobytu poza granicami wracali do kraju i mimo całkiem niezłej
    pracy (w biurach projektowych, reklamie, szeroko rozumianej informatyce itp) szybko
    wracali na wyspy. W wiekszosci można to zamknąć w twierdzeniu, że "się odzwycaiło od
    polskich warunków pracy", a de facto problemem jest właśnie bardzo nikła granica
    pomiędzy byciem pewnym siebie a narzucaniem siebie gdie tylko sie da (a w rezultacie
    "buractwem")

    I nie to, żebym bronił tu kogokolwiek. Tak samo nie chodzi o okazywanie, ze ktos jest
    lepszy tylko dlatego że jest w jakimś miejscu itp.

    Ja większość ze swojego zycia spędziłem w pl, tak samo z wychowaniem czy
    wyedukowaniem, po prostu jestem przesiaknięty do szpiku kosci. A juz niejednokrotnie
    się przekonałem, zwłaszcza teraz będąc poza granicami, że wasnie bycie pewnym siebie
    i pewnym swojego zdania jestem w stanie je wybronić. Na przykład przez podkreslanie
    istotnych dla mnie elementów. Jest dla mnie wazne to i to, a w związku z tym oczekuję
    tego i tego.... I przy okazji znajomość tematu w którym się coś uzgadnia, np.
    dotyczącym pracy. Wiem, że za dodatkowo wykonane zadanie nie dostanę więcej kasy, bo
    tak przewiduje budżet danego przedsięwzięcia. Ale jednoczesnie wiem, ze jest
    mozliwość nabycia czegoś z 50 % upustem, na czym mi zalezy... i tak dalej i tak
    dalej, jak wiem że cos potrzebuje osiągnac to po prostu staje na głowie i to mam. Ten
    sam efekt w pl jestem w stanie osiągnąc jedynie w żenujący dla mnie sposób, czyli
    poprzez naciąganie faktów (tzw. kolorowanie trawy na zielono) czy tez niedopuszczalny
    (też dla mnie) sposób "lizidupstwa". sa to postawy które mnie skutecznie odrzucają od
    pracy w pl.

    I też lubie podkreślać, że jestem z urodzenia warszawiakiem, że duzo mieszkałem na
    śląsku, że mieszkam na południu zjednoczoneg krolestwa.... i co z tego?? najłatwiej
    sie przyczepić, że ktos czegos nie rozumie bo patrzy z daleka. Nie merytoryka
    jakiegos zagadnienia, tylko wycieczki osobiste. a po co?

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*