PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy kobiety odkładają posiadanie dziecka? › Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    From: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Date: Sat, 2 Jun 2007 01:09:07 +0200

    >W kulturach, gdzie czlowiek ma byc
    > pewny siebie i zadowolony z siebie, ten styl jest normalny. W Polsce nie
    > i czesto spotyka sie wsrod Polakow ogolna ocene, ze Amerykanie,
    > Brytyjczycy czy Niemcy sa "zarozumiali", podczas gdy nie sa. Pisze to,

    Zwróć uwagę na to, że wielu ludzi w pl tego nie rozumie.
    Niestety, po ponad rocznym pobycie w uk w pełni to rozumiem. Dodatkowo ma znajomych,
    co po np. roku-dwóch pobytu poza granicami wracali do kraju i mimo całkiem niezłej
    pracy (w biurach projektowych, reklamie, szeroko rozumianej informatyce itp) szybko
    wracali na wyspy. W wiekszosci można to zamknąć w twierdzeniu, że "się odzwycaiło od
    polskich warunków pracy", a de facto problemem jest właśnie bardzo nikła granica
    pomiędzy byciem pewnym siebie a narzucaniem siebie gdie tylko sie da (a w rezultacie
    "buractwem")

    I nie to, żebym bronił tu kogokolwiek. Tak samo nie chodzi o okazywanie, ze ktos jest
    lepszy tylko dlatego że jest w jakimś miejscu itp.

    Ja większość ze swojego zycia spędziłem w pl, tak samo z wychowaniem czy
    wyedukowaniem, po prostu jestem przesiaknięty do szpiku kosci. A juz niejednokrotnie
    się przekonałem, zwłaszcza teraz będąc poza granicami, że wasnie bycie pewnym siebie
    i pewnym swojego zdania jestem w stanie je wybronić. Na przykład przez podkreslanie
    istotnych dla mnie elementów. Jest dla mnie wazne to i to, a w związku z tym oczekuję
    tego i tego.... I przy okazji znajomość tematu w którym się coś uzgadnia, np.
    dotyczącym pracy. Wiem, że za dodatkowo wykonane zadanie nie dostanę więcej kasy, bo
    tak przewiduje budżet danego przedsięwzięcia. Ale jednoczesnie wiem, ze jest
    mozliwość nabycia czegoś z 50 % upustem, na czym mi zalezy... i tak dalej i tak
    dalej, jak wiem że cos potrzebuje osiągnac to po prostu staje na głowie i to mam. Ten
    sam efekt w pl jestem w stanie osiągnąc jedynie w żenujący dla mnie sposób, czyli
    poprzez naciąganie faktów (tzw. kolorowanie trawy na zielono) czy tez niedopuszczalny
    (też dla mnie) sposób "lizidupstwa". sa to postawy które mnie skutecznie odrzucają od
    pracy w pl.

    I też lubie podkreślać, że jestem z urodzenia warszawiakiem, że duzo mieszkałem na
    śląsku, że mieszkam na południu zjednoczoneg krolestwa.... i co z tego?? najłatwiej
    sie przyczepić, że ktos czegos nie rozumie bo patrzy z daleka. Nie merytoryka
    jakiegos zagadnienia, tylko wycieczki osobiste. a po co?

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*