PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 91. Data: 2007-05-30 06:24:48
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    badzio wrote:

    > Patrze, patrze a tu Immona porozsypywal nastepujace haczki:

    > Kto w Polsce placi pensje kobiecie bedacej w ciazy i pzrebywajacej na
    > zwolnieniu? IMHO jesli zwolnienie powyzej 30 dni to ZUS.
    > Kto placi macierzynski? Jesli tez ZUS/panstwo to z punktu widzenia
    > pracodawcy nie widze wielkiej roznicy w kosztach.

    Polazilam po stronach i wynika z nich, ze w zakladzie przedstawiajacym
    do ubezpieczenia ponad 20 pracownikow zasilek macierzynski wyplaca
    pracodawca. Ponizej - ZUS, czyli pan, pani, spoleczenstwo.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 92. Data: 2007-05-30 06:39:21
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

> [...]
    > do ubezpieczenia ponad 20 pracownikow zasilek macierzynski wyplaca
    > pracodawca. Ponizej - ZUS, czyli pan, pani, spoleczenstwo.
    Mowimy o sprawie z punktu widzenia pracodawcy (zeby nie bylo
    dyskryminacji) a nie z punktu widzenia spoleczenstwa. Zatem tak - jesli
    firma ma ponizej 20 pracownikow to dla pracodawcy jest bez roznicy czy
    pracownica bedzie na macierzynskim czy nie (bo i tak jej nie placi
    pensji - jak w NZ). Jesli powyzej 20 pracownikow - pytanie czy slowo
    'wyplaca' oznacza ze pracodawca jest platnikiem czy tylko przekaznikiem
    pieniedzy. Cos mi sie kojarzy ze w przypadku zwolnien i duzych firm, to
    pracodawca wyplaca pieniadze ale kasa jest z ZUSu. Jesli tak by bylo tez
    w przypadku macierzynskiego to nadal nie widze (z punktu widzenia
    pracodawcy) roznicy miedzy PL a NZ.
    --
    badzio

  • 93. Data: 2007-05-30 07:15:07
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@W...gazeta.pl>

    Any User <t...@t...pl> napisał(a):

    > Ja posta przeczytałem i również się nie do końca zgadzam - widzisz, w
    > momencie zajścia pracownicy w ciążę, firma będzie zawsze miała wyższe
    > koszty.

    Jakie, jakie firma ma dodatkowe koszty od momentu zajścia w ciążę? Napieraj.
    Pracownica (ktora sama moze jeszcze nie wiedziec, ze jest w ciazy) sie
    anihiluje czy tez nagle zapomina wszystko co umie i nie potrafi nic zrobic?

    >Jeśli firma tego nie dostrzega, oznacza to, że po prostu niezbyt
    > dokładnie liczy pieniądze -

    Wiemy, że jesteś techniczny ale nigdy nie bądź odpowiedzialny za finanse
    firmy, bo w tym momencie bredzisz.

    co jest zresztą dość częste wśród firm,
    > które mają jakiś dochodową działalność, w przeciwieństwie np. do
    > marketów, które jadą na najniższych kosztach.

    Ciekawa implikacja. Markety nie są dochodowe[1], bo jada na najniższych
    kosztach. Czy aby wiesz o czym piszesz czy znowu wydaje ci sie, ze cos wiesz o
    finansach firmy?

    >I faktem jest, że żadne
    > refundacje ze strony państwa tego nie zmienią, gdyż natura powstawania
    > różnych kosztów wewnętrznych jest bardzo subtelna i często niewyliczalna
    > w sposób dokładny.

    Kurcze, to w dziwnej firmie pracujesz (Komputronik AFAIR), ze ksiegowosc czy
    tez kontroling nie potrafia wskazac na co poszla kazda pojedyncza zlotowka.

    [1] miesiac temu Tesco oglosilo swoje wyniki z rekordowymi zyskami liczonymi w
    miliardach funtów, ale to zapewne ta niedochodowa dzialalnosc malej firemki, o
    ktorej taki swiatowy specjalista od finansow i zarzadzania mial prawo nie slyszec.

  • 94. Data: 2007-05-30 07:50:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Any User napisał(a):

    > To ja się wypowiem z pozycji przedstawiciela kadry kierowniczej (Poznań,
    > firma powyżej 1000 osób).

    Ty jako przedstawiciel kadry kierowniczej??? Sugeruję przeczytać posty
    jakie "pan kadra kierownicza" Any User produkuje...

    j.

  • 95. Data: 2007-05-30 08:03:01
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    > no zajechales demagogia, od pilnowania praw kobiet w ciazy jest panstwo i
    > prawo ale nie do konca tez argumentujesz. Bo u nas kazdy wybierze taniej ale
    > juz na zachodzie konsumenci sa bardziej swiadomi i przykladowo kupuja
    > produkty swoich firm albo bojkotuja produkty nieuczciwych czesto placac
    > wiecej za to samo niz u konkurencji. Francuzi wybieraja francuskie auta choc
    > nie sa one najlepsze, amerykanie na znak protestu przeciwko zmowie koncernow
    > i cenie paliwa ograniczyli tankowanie na stacjach benzynowych, nie
    > wyobrazam sobie takiego zachowania polskiego konsumenta.

    no wiem, przeciez to byla zartobliwa analogia ;-)

    ale to dlatego ze uwazam ze przywileje kobiety kosztem pracodawcy sa tak
    samo niesprawiedliwe jak przywileje piekarza kosztem klienta.

    sz.

  • 96. Data: 2007-05-30 08:34:47
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    leszek napisał(a):
    > A może zastanów się, że jeśli kobiety przestaną rodzić dzieci, to kto będzie
    > pracował na twoją emeryturę za 40 lat. Chińczycy ?
    Ja to rozumiem. Rozumiem i szanuję indywidualny wybór każdej kobiety czy
    pary. Ale wciąż nie rozumiem, dlaczego ktoś ma ponosić konsekwencje
    cudzych wyborów. A co do emerytury - nie mam złudzeń, że ją dostanę.
    Więc składam ją sobie sam.

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 97. Data: 2007-05-30 09:05:29
    Od: "john" <j...@y...com>

    lepiej poczytaj sobie strone do ktorej linka daja any user. Takich glupot
    dawno nie czytalem, krytykuje google i zachwala jaka to wydajnosc mamy w
    kraju lepsza jak w USA. Widac ze imbecyl nie ma zielonego pojecia o branzy
    IT jak tam wyglada pracy i o tym gdzie w niej jest miejsce Polski.

  • 98. Data: 2007-05-30 09:15:40
    Od: "john" <j...@y...com>

    glupi jestes, z wlasciciela ktory nie odprowadza podatkow i kupuje glownie
    produkty zagraniczne nie ma zadnych korzysci. Amerykanie gdyby mieli takich
    oszustow i geszefciarzy mieniacych sie "byznesmenami" u siebie w kraju jak w
    Polsce dawno by ich przepedzili na 4 wiatry. Ale to niestety skutek rządów
    jakie mieliśmy po 1989, zlodziejskiej prywatyzacji, uwlaszczenia
    nomenklatury i wszechoobecnej korupcji. To powoduje ze takie męty spoleczne
    jak any user trafiaja na stanowiska (podobnie jak wielu poslow z
    wyksztalceniem podstawowym) gdzie pierdza w stolki bo nic konkretnego poza
    glupim medrkowaniem robic nie potrafia.

  • 99. Data: 2007-05-30 09:20:33
    Od: "john" <j...@y...com>

    ales ty madry, filozofia godna kretyna pierdzistolka ktory filozofuje bo mu
    tatus i mamusia wszystko pod nos podstawili. Jak czytam takie wypociny to
    jestem jak najbardziej za eutanazja ciezko chorych umyslowo osobnikow jak
    ty.

  • 100. Data: 2007-05-30 09:28:15
    Od: "john" <j...@y...com>

    ludzie czy ta propaganda wam taka sieczke w glowach zupelna zrobila, nie
    umiecie samodzielnie myslec. Kto w takie glupoty wierzy ze jakikolwiek
    chinczyk bedzie na was czy w tym kraju pracowal. Za co, za pensje za ktora
    nie wyzyje do konca miesiaca. To woli juz zostac u siebie i tam byc
    wykorzystywany.
    I politycy zdaja sobie z tego sprawe ze do nas nikt nie przyjedzie do pracy
    nie tylko chinczyk ale i zaden ukrainiec ani rumun, białorusin. Ale nie
    zaszkodzi troche dyrdymalow naopowiadac w TV jak ludzie sie domagaja
    podwyzek. Rzeczywiscie mamy spoleczenstwo przypadkowe bo daje soba
    manipulowac jak dzieckiem, wciska sie mu kity jak za PRL.