PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 161. Data: 2007-06-05 14:57:14
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: "john" <j...@y...com>

    musisz brac pod uwage ze Polska jako kraj i jej jezyk nie liczy sie na
    swiecie i nikt sie jego uczyl nie bedzie tylko ty sie musisz dostosowac i
    uczyc innych jezykow, poza tym w takich firmach angielski nie jest potrzebny
    do rozmow z innymi pracownikami w kraju a z kontrahentami za granica. A ze
    ktos jest niedoczuony to go nie usprawiedliwa, z powodzeniem moglbys
    powiedziec ze ledwo znasz prawo i jestes po zawodowce to czemu nie mozesz
    byc radca prawnym w firmie.
    Użytkownik "DigTel" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > wyglada tak ze firmy maja takich fachowcow ze ledwo dukaja po angielsku a
    > zajmuja sie zachodnimi kontrahentami. Prowadze m.in. dzialalnosc i
    > osobiscie
    > wystepowalem o kredyty wiec wiem jak sie je załatwia

    Jaśko, ale oni przynajmniej dukają po angielsku. Jako firma mam często
    kontakt z firmami angielsko, fracusko czy niemieckojęzycznymi.
    Przyznaję ledwo dukam po angielsku, ale działam w Polsce, a Panowie z
    tychże firm próbują budować i zarabiać u nas, ale ich znajomość języka
    kończy się na: "Dżyń dobły" cokolwiek to znaczy ;-)

  • 162. Data: 2007-06-06 10:10:30
    Od: "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy>

    -Bo ludzie czytają zazwyczaj z góry na dół.
    -A dlaczego?
    -Odpowiadać nad cytatem.
    -Czego nie należy robić na grupie?

    Poza tym odpowiadając na posty nie cytuj całych wypowiedzi przedmówców,
    ale jedynie te fragmenty, do których się odnosisz bezpośrednio, bo
    wysyłając ponownie coś, co już raz poszło w sieć, a do czego się nie
    odnosisz, czynisz własne wypowiedzi mniej czytelnymi.

    --
    j..
    <adres> <- ROT13 <adres>

  • 163. Data: 2007-06-07 12:05:37
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    Immona <c...@n...gmailu> napisał(a):

> [...]
    > >

    > Pracodawcy sie z tym licza i dlatego w pierwszej kolejnosci sa mniej
    > sklonni do zatrudniania mlodych kobiet - jedynym sposobem na
    > stuprocentowo pewne unikniecie takiego ryzyka jest wlasnie nie
    > zatrudnianie kobiet "w wieku ryzyka" i wielu pracodawcow wybiera taka
    > strategie. A jak zatrudniaja, to z kolei czesto placa mniej, zeby
    > zminimalizowac straty. Reasumujac, przywileje dane przez panstwo
    > kobietom w tym przypadku prowadza do dyskryminacji kobiet na rynku
    > pracy. I nie jest to "wina" pracodawcow, bo przedsiebiorca ma myslec o
    > wlasnym zysku, a nie o powszechnym szczesciu.

    "Przywileje kobiet w ciąży" sa płodem twojej wyobraźni, można mówić co
    najwyżej o ochronie kobiet w ciąży. Ochrona kobiet w ciązy jest pewną normą
    kulturową i cywilizacyjną obowiązującą w wielu miejscach od niepamiętnych
    czasów, chocby z tego powodu, że chroni się w ten sposób dwoe osoby, a nie
    jedną. Chociaz nie wykluczam, że może wśród kangurów wygląda to inaczej.

    Przedsiębiorca i pracownik jest częścią społeczeństwa jak każdy innyc, zaś
    miejsce pracy jest równiez częścią infrastruktury społecznej jak wszystko
    inne, firma nie istnieje na księzycu ani na bezludnej wyspie. Nie ma powodu w
    firmie obowiazywały inne reguly niz ogólnie przyjęte w każdej cywilizowanej
    społeczności.

    Zaś stwierdzenie, że przyczyną dyskryminacji kobiet, co jest oczywiście
    faktem, sa "przywileje kobiet w ciązy" to trochę przypomina średniowiecznego
    chłopa, który winą za to, że krowa mu padła obwinial czarownicę na skraju wsi.

    Profesjonalne prowadzenie przedsiębiorstwa wymaga uwzględnianie wszelkiego
    ryzyka, zarówno takiego, że kontrahent zbanktrutuje jak i takiego, że
    sekretarka mu zajdzie w ciążę. Nawet w Nowej Zelandii przedsiębiorcy chodzili
    kiedyś do szkoły i chyba wiedza, że kobiety zachodza w ciążę i rodzą dzieci.
    Niestety, ale prowadzenie biznesu to raczej brutalna zabawa i jak ktos nie
    umie tego robic, to niech się za to nie bierze.

  • 164. Data: 2007-06-07 12:24:26
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    leszek na pl.praca.dyskusje:
> [...]
    > sekretarka mu zajdzie w ciążę. Nawet w Nowej Zelandii przedsiębiorcy chodzili

    no i? Tak czy siak "bezpieczniej" młodych kobiet nie zatrudniać,
    zwłaszcza na stanowiskach słabo zastępowalnych (bo wyszkolenie to
    kwestia np. kilku lat), prawda?
    (niezależnie od przywilejów lub nie).

    --
    Ziemek

  • 165. Data: 2007-06-07 15:02:23
    Od: sz <s...@b...no>

    leszek wrote:

    > "Przywileje kobiet w ciąży" sa płodem twojej wyobraźni, można mówić co
    > najwyżej o ochronie kobiet w ciąży. Ochrona kobiet w ciązy jest pewną normą
    [...]

    jezeli ktos ma ochrone o ktos inny nie ma to znaczy ze jedna z tych osob
    jest uprzywilejowana, zgadzasz sie?

    sz.

  • 166. Data: 2007-06-07 17:31:17
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-05-30 02:37:08 +0200, "john" <j...@y...com> said:

    > to spadaj do izraela. (...)

    Ty "katolem" za to jesteś stuprocentowym.

    Dyskusja poziomem sięgnęła już dna, ale nie ma się co obrażać: tacy
    właśnie jesteśmy, słabocywilizowani, niewykształceni a do tego pyszni w
    swej głupocie. Wyniki widać wokoło. Już raz ten kraj przeputaliśmy,
    zniszczyliśmy do cna, straciliśmy. To nie był wrogi spisek, tylko nasza
    własna robota. Co teraz?

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 167. Data: 2007-06-07 23:07:27
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    leszek wrote:

> [...]
    > Niestety, ale prowadzenie biznesu to raczej brutalna zabawa i jak ktos nie
    > umie tego robic, to niech się za to nie bierze.

    Mozesz do woli glosic swoje poglady i to, jak wedlug Ciebie powinno byc,
    tyle ze rzeczywistosc sie tym niezbyt przejmuje. Oto zbior cytatow z
    roznych badan na temat kobiet na rynku pracy:

    www.monitoring.rownystatus.gov.pl/export/sites/netms
    /publications/downloads/sytuacja_kobiet_na_rynku_pra
    cy.doc

    "Nierzadko przegrywają konkurencję z mężczyzną mimo tego, że mają takie
    samo wykształcenie i staż pracy. Dzieję się tak, ponieważ pracodawcy
    boją się, że młoda kobieta, która właśnie ukończyła wyższą uczelnię,
    zapragnie po roku założyć rodzinę. W teraźniejszych czasach liczy się
    dyspozycyjność, a jej brak często jest zarzucany kobietom. Ciąża, a
    później urlop macierzyński(nie wspominam już o urlopie wychowawczym)
    odciągają kobietę od pracy i tym samym pracodawca traci pracownika,
    ponosi kolejne koszty na zatrudnienie oraz szkolenie nowego. Czasami
    kandydatka zmuszana jest do podpisanie oświadczenia, że w czasie
    zatrudnienia nie zajdzie w ciążę. Jeżeli tego nie podpisze, to niestety
    nie zostaje przyjęta na daną posadę."

    http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/281083.html

    "Wśród pracodawców pojawiały się wypowiedzi na temat kobiet w ciąży.
    Niektórzy twierdzili, że kobiety stan ten traktują jako chorobę, szybko
    odchodzą na zwolnienie zdrowotne. Tymczasem prawidłowa ciąża jest
    naturalnym stanem fizjologicznym. Narzekali przy tym na brak uczciwości
    ze strony kobiet, ukrywających swe plany macierzyńskie, co jest
    szczególnie kłopotliwe dla właścicieli małych firm."

    http://www.kobietaiprawo.pl/modules.php?op=modload&n
    ame=News&file=article&sid=161&P
    OSTNUKESID=5c74974d06b30ac07bc0c8aee585e48d

    "Głównym celem projektu jest diagnoza sytuacji kobiet na rynku pracy.
    Aby zrealizować to zamierzenie podjęliśmy się przeprowadzenia
    ogólnopolskich badań wśród: 1850 kobiet; 1619 pracodawców oraz badań
    regionalnych: przeprowadzonych metodą FGI w 20 dziesięcioosobowych
    grupach kobiet i pracodawców, a także badań opinii publicznej (1200 osób).
    Wyniki badań są niezmiernie ciekawe, niekiedy nawet zaskakujące. [...]
    Kobietom młodym trudno jest znaleźć pracę, ze względu na przekonanie
    pracodawców o ich planach prokreacyjnych. [...] Większość uprawnień
    kobiet związanych z ich funkcją opiekuńczą została wskazana przez
    przedsiębiorców jako główny powód ich problemów na rynku pracy."

    Jesli poszukasz dyskusji o tym na grupach i forach, znajdziesz tez mase
    wypowiedzi przedsiebiorcow wyjasniajacych, dlaczego nie zatrudnia kobiet
    "w wieku ryzyka". Obecne przepisy czynia zatrudnienie kobiety w wieku
    rozrodczym ryzykiem, a jesli jakiegos ryzyka da sie latwo uniknac, firmy
    to robia. Nikt nie moze zmuszac podmiotu gospodarczego do podejmowania
    ryzyka, ktorego ten nie chce podjac.

    PS. Uwagą o kangurach sie skompromitowales. W NZ kangury sa tylko w zoo.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 168. Data: 2007-06-08 11:11:31
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > PS. Uwagą o kangurach sie skompromitowales. W NZ kangury sa tylko w zoo.

    w NZ to zyją różnej maści dinozaury. widziałem na fimie! (i zreszta dla tych widoków
    pewnie kiedyś polecę no kiwi)

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 169. Data: 2007-06-08 11:12:51
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Już raz ten kraj przeputaliśmy,
    > zniszczyliśmy do cna, straciliśmy. To nie był wrogi spisek, tylko nasza
    > własna robota. Co teraz?
    teraz sporo z nas spada za granicę. i szybko nabiera pokory albo wraca do kraju