PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy kobiety odkładają posiadanie dziecka? › Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    From: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@inetriaUSUN_TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Date: Thu, 31 May 2007 23:47:56 +0200

    Chcesz

> [...]
    krytyke,
    > a zwlaszcza krytyke z krajow bardziej jakby normalnych. A jeszcze gorzej
    > znosza ze innym moze byc lepiej.
    >
    > A co do 'nietaktu' - ja wiem, ze w egalitarnym srodowisku mojego
    przedmowcy
    > uzywanie zwrotow typu "nie kłap jadaczką" jest absolutnie normalne,
    podobnie
    > jak plucie na chodnik i kombinatorstwo. Ale tak nie jest wszedzie. W
    normalnym
    > swiecie to normalnym nie jest. Ups, chyba znow narazilem sie Rodakom.

    Zauważ że piłem przede wszystkim do pouczania o tym jak ma być w Polsce z
    punktu widzenia emigranta nieobecnego w Polsce, nie zaś do opowiadania jak
    jest w innym kraju. Dlaczego? Ano dla tego że koleżanka Immona w Polsce nie
    przebywa i nic ci się tu dzieje jej nie dotyczy, nie jest zatem ani
    wiarygodna, ani miarodajna w swych sądach i opiniach. Nie ma tez specjalnego
    wpływu na to co tu się dzieje i Łatwo pouczać i nauczać "jak to wy tam źle
    macie i jak źle gospodarzycie" żyjąc sobie w wyabstrachowanej w stosunku do
    tutejszej kulturze i rzeczywistości .
    Nie wiem skąd u Ciebie to głebokie przekonanie, że przeze mnie przemawia
    zazdrość, że innym jest lepiej, ale cóż - każdy mierzy własną miarą. Nikomu
    niczego nie zazdroszczę ani w Polsce ani zagranicą i na nikim się nie
    wzoruję. Kazdy jest kowalem swego losu - dobrego czy złego, a ja na swój los
    nie mogę za bardzo narzekać. "Normalność" na którą się powołujesz jest
    rzeczą względną, ale na szczęście doszliśmy do jako takiej wolności i każdy
    może wybrać taką normalność jaka mu odpowiada i w jakiej będzie szczęśliwy,
    także droga wolna. Można wyjechać, można zakasać rękawy i zmieniać
    normalność tu na miejscu, można nic nie robić.
    "Nie kłap jadaczką" - przepraszam za urażenie delikatnego wnętrza i wstrząs
    wywołany na dobrym smaku. Może nie było to najdelikatniejsze wyrażenie, ale
    w tym naszym kraju - padole chamstwa i głupoty przeszłoby niezauważone nawet
    w parlamencie. Jeżeli ubodło niektórych uczestników dyskusji w ich
    francuskie podniebienia - przykro mi bardzo. Pozostaje mi mieć tylko
    nadzieję że pozostali wybaczą mi mój przaśno-buraczany język który bierze
    sie z bezsilności wobec dobrobytu zachodu i zawiści jakie to miodne życie
    prowadzą przebywający za granicą nasi rodacy (a ja cholera nie mogę), gdzie
    nie plują na chodnik zapewne tylko dla tego że nie stać by było ich na
    mandat za to wykroczenie lub nie przeżyliby rozstania z kwotą wyrażoną w
    Euro. Uspokoję Cię pozostając w klimacie niewybreednego języka. Inną z zasad
    jakie wyznaję jest zasada "nie sraj tam gdzie jesz", więc zgodnie z nią nie
    rzucam papierków na ulicę a i czasem zdarzy mi się podnieść śmieć który
    wyrzucił na ulicę ktoś inny. Co do kombinatorstwa to wolę być swiadomym
    kombinatorem niż bezwolnym zaprogramowanym robotem jak większość
    spoleczeństw zachodnich, bo kombinatorstwo właśnie jest tym co pozwoliło
    Polakom jako narodowi przetrwać, kombinatorstwo jest tym właśnie za co
    Polaków się ceni za granicą i powodem dla którego wiele społeczeństw może
    się Polaków bać. Bo kombinatorstwo to nic innego jak samodzielność i wolność
    myślenia, jak pomysłowość i inicjatywa, skłonność i zdolność do podejmowania
    ryzyka i widzenie rozwiązań tam gdzie inni nic już nie dostrzegają.
    --
    Jackare