PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciąża - praca na czas określony

  • 1. Data: 2007-05-29 13:10:47
    Temat: Ciąża - praca na czas określony
    Od: "adia" <a...@i...pl>

    Cześć - z końcem kwietnia skończyła mi się umowa na czas określony.. Na
    początku maja (1 tydzień maja) dowiedziałam się że jestem w 4 tygodniu ciąży
    (czyli byłam w niej również w kwietniu). Czy umowa na czas określony zostaje
    przedłużona do czasu porodu mimo, że dowiedziałam się dopiero teraz?

    http://www.prawopracy.fr.pl/20.php

    Pozdr

  • 2. Data: 2007-05-29 13:54:13
    Temat: Re: Ciąża - praca na czas określony
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-29 15:10 [adia] napisał(a):
> [...]
    > (czyli byłam w niej również w kwietniu). Czy umowa na czas określony zostaje
    > przedłużona do czasu porodu mimo, że dowiedziałam się dopiero teraz?

    Nawet w podanym przez Ciebie linku jest odpowiedź negatywna na Twoje
    pytanie. I fakt czy wiesz teraz czy wiedziałabyś w kwietniu tego nie
    zmienia.
    Art. 177 KP
    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc,
    *która uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży*, ulega
    przedłużeniu do dnia porodu.

    Z powyższego wynika, że musiałabyś być w ciąży co najmniej od końca
    stycznia.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 3. Data: 2007-05-29 20:29:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3h8pd$bnc$1@inews.gazeta.pl adia
    <a...@i...pl> pisze:

> [...]
    > ciąży (czyli byłam w niej również w kwietniu). Czy umowa na czas
    > określony zostaje przedłużona do czasu porodu mimo, że dowiedziałam się
    Nie, na szczęście nie ulega przedłużeniu.
    Przywołany już przez Pe.Ka art. 177 jasno to określa.
    Dodam, że wymieniony w §3 tego artykułu 3-miesięczny okres jest absurdalnie
    długi. Pozwala bowiem na spore manipulacje, wręcz nadużycia ze strony
    ciężarnej.

    --
    Jotte