PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 1. Data: 2007-05-29 11:30:39
    Temat: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: "Maria dla e-kobiety.pl" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Jestem zaciekawiona kwestią czy kobiety (Wy drogie Panie) odkładają posiadanie
    dziecka w obawie przed utratą pracy?
    Będę bardzo zobowiązana za wszystkie odpowiedzi.

    Maria
    e-kobiety.pl

    PS: uzyskane drogą wywiadu elektronicznego odpowiedzi mogą zostać wykorzystane
    do artykułu dotyczącego nowej kampanii społecznej dla kobiet dyskryminowanych
    w miejscu pracy.

  • 2. Data: 2007-05-29 11:47:34
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: "Maria " <m...@W...gazeta.pl>

    Dodam tylko, że bardzo mi zależy by odpowiadające Panie pisały z jakiego są
    miasta.

    Dziękuję,
    Maria.

  • 3. Data: 2007-05-29 12:01:33
    Od: "A-Geo" <n...@n...pl>

    Nie, ponieważ mój pracodawca jest raczej pro-rodzinny, Łódź

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 4. Data: 2007-05-29 12:15:29
    Od: "Maria " <m...@W...gazeta.pl>

    A-Geo <n...@n...pl> napisał(a):

    > Nie, ponieważ mój pracodawca jest raczej pro-rodzinny, Łódź

    A w jaki sposób jest prorodzinny? Chodzi o ogólny klimat sprzyjający
    posiadaniu rodziny czy też firma ułatwia jakoś łączenie pracy zawodowej i
    życia rodzinnego dla kobiet?

    Bardzo dziękuję za odpowiedź,
    Maria
    e-kobiety.pl

  • 5. Data: 2007-05-29 13:31:45
    Od: sz <s...@b...no>

    Maria dla e-kobiety.pl wrote:
    [...]
    > PS: uzyskane drogą wywiadu elektronicznego odpowiedzi mogą zostać wykorzystane
    > do artykułu dotyczącego nowej kampanii społecznej dla kobiet dyskryminowanych
    > w miejscu pracy.

    czy niechęć pracodawcy do zatrudniania pracownika który nie pracuje to
    dyskryminacja?
    uwazam ze przywileje i specjalne traktowanie tylko pogarszaja sytuacje
    tym ktorym mialy pomóc - kto przy zdrowych zmyslach zatrudni osobe
    ktorej nie mozna potem ruszyc?

    poza tym takie kampanie sa smieszne, powiedz co bardziej zmienilo
    sytuacje kobiet (i wszystkich innych pracownikow) - bezsensowne plakaty
    czy wyjazd miliona polaków za granice (i wskutek tego powazne braki na
    rynku pracy).
    oczywiscie mozna sie w to bawic jak ktos czuje powolanie, to cos rodzaju
    sztuki (i znam pare przykladow ciekawych kampanii spolecznych) ale w
    taki sposob nie zmieni sie rzeczywistosci gospodarczej i tak podstawowej
    rzeczy jak stosunek pracodawcy do pracownika.

    sz.

  • 6. Data: 2007-05-29 13:37:31
    Od: "Maria " <m...@W...gazeta.pl>

    sz <s...@b...no> napisał(a):
> [...]
    > ktorej nie mozna potem ruszyc?
    >
    > poza tym takie kampanie sa smieszne, powiedz co bardziej zmienilo=20
    > sytuacje kobiet (i wszystkich innych pracownikow) - bezsensowne plakaty=20
    > czy wyjazd miliona polak=F3w za granice (i wskutek tego powazne braki na =
    >
    > rynku pracy).
    > oczywiscie mozna sie w to bawic jak ktos czuje powolanie, to cos rodzaju =
    >
    > sztuki (i znam pare przykladow ciekawych kampanii spolecznych) ale w=20
    > taki sposob nie zmieni sie rzeczywistosci gospodarczej i tak podstawowej =
    >
    > rzeczy jak stosunek pracodawcy do pracownika.

    Fajna uwaga. Dziękuję.

  • 7. Data: 2007-05-29 17:54:13
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Jestem zaciekawiona kwestią czy kobiety (Wy drogie Panie) odkładają posiadanie
    > dziecka w obawie przed utratą pracy?
    > Będę bardzo zobowiązana za wszystkie odpowiedzi.

    To ja się wypowiem z pozycji przedstawiciela kadry kierowniczej (Poznań,
    firma powyżej 1000 osób).

    Kobiety nie są w żaden sposób dyskryminowane. Istnieje natomiast prosty
    układ pomiędzy pracodawcą, a pracownikiem: pracownik pracuje, a
    pracodawca mu za to płaci. Warte podkreślenia jest tu stwierdzenie
    "pracownik pracuje".

    Otóż jeśli kobieta jest w ciąży, to przynajmniej w jej części _nie_
    pracuje. I tu pojawia się pewien dysonans pomiędzy wspomnianym już
    prostym układem pomiędzy pracodawcą i pracownikiem (będącym jednak
    często teorią), a sytuacją faktyczną, gdy kobieta nie pracuje, a
    pracodawca musi jej i tak płacić.

    Niestety polskie prawo jest nieelastyczne i uniemożliwia pracodawcy
    jakiekolwiek działania wobec ciężarnej kobiety, przez co niektórzy
    pracodawcy rzeczywiście posuwają się do pewnej formy dyskryminacji
    kobiet, jaką jest szukanie haka i zwalnianie dyscyplinarne już po
    porodzie, niejako "ku przestrodze" dla innych pracowniczek.

    Nasuwającym się naturalnie wnioskiem jest więc konieczność takiego
    uelastycznienia prawa pracy, aby doprowadzić do sytuacji, w której ciąża
    pracowniczki nic pracodawcę nie kosztuje. Możliwości jest kilka.
    Pierwszą z nich jest rozwiązanie umowy o pracę z powodu ustania
    możliwości świadczenia pracy przez pracownicę - aczkolwiek jest to
    rozwiązanie dość drastyczne i satysfakcjonujące tylko jedną ze stron.

    Dobrym pomysłem byłoby więc wprowadzenie w prawie pracy możliwości
    czasowego rozwiązania umowy o pracę z klauzulą konieczności zawarcia
    nowej umowy o podobnych "parametrach" w momencie, gdy kobieta będzie
    ponownie zdolna do nawiązania wspomnianego już prostego układu pomiędzy
    pracodawcą i pracownikiem.

    Należy nadmienić, że półśrodki w rodzaju zwolnień lekarskich płatnych
    przez ZUS nie rozwiązują w stopniu całkowitym problemu naruszenia przez
    pracownicę wspomnianego już układu, gdyż ZUS pokrywa jedynie bieżącą
    pensję za okres niezdolności do pracy, podczas gdy pracownica nadal
    tworzy swoją obecnością różnego rodzaju koszty, związane z księgowością,
    oraz odrębnymi przepisami, pod które podlega pracodawca, a które mogą
    różnicować wielkość opłat pobieranych od pracodawcy w zależności od
    wielkości i struktury zatrudnienia - przykładem jest tu choćby PFRON.
    Należy również zauważyć, że niezależnie od kosztów zewnętrznych, trwała
    nieobecność pracownicy stanowiącej element zespołu wewnątrz firmy,
    zaburza ustaloną hierarhię i podział bieżących zadań, co również kończy
    się pośrednio zwiększeniem kosztów.

    Uwidocznione powyżej fakty skłaniają więc do przedefiniowania pytania o
    dyskryminację kobiet (pracownic) na rzecz dyskryminacji pracodawców.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2007-05-29 18:14:46
    Od: live_evil <u...@b...o2.pl>

    Any User napisał(a):

> [...]
    > prostym układem pomiędzy pracodawcą i pracownikiem (będącym jednak
    > często teorią), a sytuacją faktyczną, gdy kobieta nie pracuje, a

    Czyli pracodawca powinien przestać mnie wynagradzać gdy jestem na
    urlopie. Wówczas też występuje "dysonans pomiędzy wspomnianym już

  • 9. Data: 2007-05-29 18:26:30
    Od: sz <s...@b...no>

    live_evil wrote:

    > Czyli pracodawca powinien przestać mnie wynagradzać gdy jestem na
    > urlopie. Wówczas też występuje "dysonans pomiędzy wspomnianym już
    > prostym układem pomiędzy pracodawcą i pracownikiem".

    jaki dysonans?
    przeciez twoja normalna pensja jest o tyle mniejsza ile dostajesz "za
    darmo" bedac na urlopie... no ale oczywiscie przyjemnie jest pomyslec ze
    to naprawde za darmo :->

    sz.

  • 10. Data: 2007-05-29 18:28:33
    Od: Piotr Przewłocki <p...@a...pl>

    Maria napisał(a):

    > A w jaki sposób jest prorodzinny? Chodzi o ogólny klimat sprzyjający
    > posiadaniu rodziny czy też firma ułatwia jakoś łączenie pracy zawodowej i
    > życia rodzinnego dla kobiet?

    Coś czuję, ze chodzi raczej o kanapę w pokoju prezesa...
    Przepraszam, nie mogłem... ;-)

    Pitt, tata 10 misięcznej Hani - żeby jasność była