PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas pracy a spoznienia

  • 21. Data: 2008-05-06 13:32:15
    Temat: Re: czas pracy a spoznienia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fvp6gk$14b$1@atlantis.news.neostrada.pl Ghost
    <g...@e...pl> pisze:

    > Tak, kurna bez kodeksow ani rusz, czlowiek z czlowiekiem
    Zakładasz - błędnie jak sądzę, że zawsze mamy do czynienia z relacją
    człowiek-człowiek.
    A ja widzę relację człowiek-pracodawca.

    > musi rozmawiac za
    > posrednictwem jakichs spisow i paragrafow.
    Rozmawia się takim językiem, jaki jest w stanie pojąć druga strona. Inaczej
    rozmowa nie ma sensu.
    Czasami niezbędne jest rozmawianie językiem gestów, jeśli rozumiesz co mam
    na myśli...

    > Albo jest sie hoojem i kodeks
    > nic nie pomoze (recze Ci, co najwyzej pogorszy sprawe),
    Bzdura, mylisz się. Często właśnie kodeks pozwala uzyskać co się należy.

    > albo czlowiekiem i
    > kodeks zbedny bo nie ma takich sytuacji.
    Tu też się mylisz. Możesz nawet pomylić się biorąc hooja za człowieka albo
    (wprawdzie znacznie rzadziej) odwrotnie. Gdyby kodeksy, ustawy, i w ogóle
    prawo nie były potrzebne to by nie powstały, potrzeba jest bowiem matką
    wynalazku.

    Większość ludzi to pracownicy - ludzie pracy najemnej. Dla nich kodeks pracy
    to powinna być podstawowa lektura, jest to bowiem akt prawny w jakimś
    stopniu niwelujący nierówność stron stosunku pracy. Oczywiście nie można
    nikomu nakazać być mądrym ani zakazać bycia głupcem.
    Jest jednak takie powiedzenie, które powinno dać do myślenia tym, którzy
    mają zaiplementowaną tę funkcję - nieznajomość prawa szkodzi.

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2008-05-06 15:50:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >W wiadomości news:fvp6gk$14b$1@atlantis.news.neostrada.pl Ghost

    > Zakładasz - błędnie jak sądzę, że zawsze mamy do czynienia z relacją
    > człowiek-człowiek.
    > A ja widzę relację człowiek-pracodawca.

    A kto reprezentuje pracodawce, nie-czlowiek?

    > Bzdura, mylisz się. Często właśnie kodeks pozwala uzyskać co się należy.

    Bzdura, mylisz sie - nie ma kodeksu na hooja, jak nie kijem to Cie palka
    walnie.

> [...]
    > (wprawdzie znacznie rzadziej) odwrotnie. Gdyby kodeksy, ustawy, i w ogóle
    > prawo nie były potrzebne to by nie powstały, potrzeba jest bowiem matką

    Po pierwsze, kodeksy nie sa panaceum na wszelkie i zlo i bywa, ze bardziej
    przeszkadzaja (wszystkim) niz pomagaja. Na _pewno_ nie pomoga w sytuacji jak
    wyzej. Podobnie zwiazki zawodowe, powstaja niby z potrzeby ludzi pracy, ale
    tak naprawde najwiecej korzysci daja szefom zwiazkowcow.

> [...]
    > Jest jednak takie powiedzenie, które powinno dać do myślenia tym, którzy
    > mają zaiplementowaną tę funkcję - nieznajomość prawa szkodzi.

    Ale o czym Ty piszesz? Po co te teorie, wroc na ziemie - to jest kwestia
    czterech minut!

  • 23. Data: 2008-05-06 16:15:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fvpv4j$f5d$1@nemesis.news.neostrada.pl Ghost
    <g...@e...pl> pisze:

    > A kto reprezentuje pracodawce, nie-czlowiek?
    Oj, tobie widzę trzeba kawa na ławę, prostymi żołnierskimi słowami, bo
    aluzji nie łapiesz...
    No cóż - nie mój problem.

    > Bzdura, mylisz sie - nie ma kodeksu na hooja, jak nie kijem to Cie palka
    > walnie.
    I po to jest prawo, żeby tak łatwo nie walnął, a jak walnie to żeby mieć
    szansę oddać.
    Tylko o materii tego kodeksu ( aktów okolicznych) najlepiej wiedzieć
    wcześniej, a nie jak już się błędów narobi. Prawo jest po to, aby je
    stosować, strasznie dziecinnie postrzegasz ten problem.

    > Po pierwsze, kodeksy nie sa panaceum na wszelkie i zlo
    Nic nadzwyczajnego nie odkryłeś.
    Ba! - w nich nawet nierzadko jest zło.

> [...]
    > Podobnie zwiazki zawodowe, powstaja niby z
    > potrzeby ludzi pracy, ale tak naprawde najwiecej korzysci daja szefom
    No, to już wszystko taka chodnikowa gadanina.
    Nie masz pojęcia o czym gadasz, a gadasz.

    > Ale o czym Ty piszesz?
    Liczyłem się z tym, że nie zrozumiesz.

    > Po co te teorie, wroc na ziemie - to jest kwestia czterech minut!
    Więc co ci przeszkadza? Więcej czasu potrzebujesz?

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2008-05-06 16:47:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >W wiadomości news:fvpv4j$f5d$1@nemesis.news.neostrada.pl Ghost

    > I po to jest prawo, żeby tak łatwo nie walnął, a jak walnie to żeby mieć
    > szansę oddać.

    Oj doswiadczenia zyciowego jak widze Ci ne staje. Nie moj to problem, ale
    moj EOT.

    > Więc co ci przeszkadza? Więcej czasu potrzebujesz?

    Na co wiecej czasu - na spoznienie?

  • 25. Data: 2008-05-06 16:53:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fvq2gj$ki6$1@nemesis.news.neostrada.pl Ghost
    <g...@e...pl> pisze:

    > Oj doswiadczenia zyciowego jak widze Ci ne staje. Nie moj to problem, ale
    > moj EOT.
    Twój EOT, twoja sprawa, co mnie to obchodzi, chcesz - spadasz i tyle.
    Pozostań w naiwnym przeświadczeniu o swym doświadczeniu.

    > Na co wiecej czasu - na spoznienie?
    Na zrozumienie.
    Dużo więcej czasu, widzę trzeba...

    --
    Jotte

  • 26. Data: 2008-05-06 17:32:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Twój EOT, twoja sprawa, co mnie to obchodzi, chcesz - spadasz i tyle.
    > Pozostań w naiwnym przeświadczeniu o swym doświadczeniu.

    Bo nadal nie rozumiesz, ze cztery minuty dotyczyly wielkosci spoznienia. Ale
    skoro twierdzisz, ze to ja jestem taki powolnie myslacy to zaoszczedze Ci
    mojego towarzystwa w okolicach Twoich wypowiedzi.

    PLONK

  • 27. Data: 2008-05-06 17:40:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fvq4qq$hli$1@atlantis.news.neostrada.pl Ghost
    <g...@e...pl> pisze:

    > Bo nadal
    Miałeś spadać, miał być EOT, synu.
    Nie bądź do końca gówniarz, dotrzymuj coś zadeklarował.

    > PLONK
    Kolejny idiota uznał, że należy poinformować grupę co sobie zrobi z
    czytnikiem.
    I jeszcze pewnie łże...

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2008-05-06 17:50:16
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Tue, 06 May 2008 07:19:48 +0200, Maugorzata napisał(a):

    > a co znajomi do tego mają ??? im też sie zalilam ;)

    to do Wojtasa bylo...
    --
    marcin

  • 29. Data: 2008-05-06 19:30:28
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Maugorzata" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > a PKP ma swoje prawa wiec jak sie nie spozniac ???
    Bierzesz od konmduktora poświadczenie, że pociąg miał opóźnienie.

  • 30. Data: 2008-05-06 19:33:55
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Chciałabym zapytać o to na ile to jest zgodne z prawem lub co mogę zrobić w
    > sytuacji:
    [ciach]
    Co to jest za praca? Czy dokładnie punkt 8 musisz ją rozpocząć, i punkt 16
    zakończyć? Bo jeśli to praca w fabryce przy taśmie to jestem w stanie to
    zrozumieć.