PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas pracy a spoznienia

  • 1. Data: 2008-05-05 07:01:04
    Temat: czas pracy a spoznienia
    Od: Maugorzata <g...@n...wp.pl>

    Chciałabym zapytać o to na ile to jest zgodne z prawem lub co mogę zrobić w
    sytuacji:
    Moj pracodawca zalicza czas pracy na niekorzysc pracownika do pełnych pół
    godzin to znaczy:
    przychodzisz 8:03 to sie liczy od 8:30
    przychodzisz na 7:32 to sie liczy od 8:00
    wychodzisz 17:27 to sie liczy ze byłaś do 17:00

    Niestety nie da się tak żeby przyjść 8:03 i wyjść 16:10 i miec zaliczone 8
    godzin.

    Czyli generalnie jeżeli nie da sie przyjechac pociągiem punktualnie to albo
    musisz robić jak głupia dłużej o pół godziny dziennie co daje w ciągu
    miesiąca jeden dzień roboczy a to kosztuje przecież... albo ....
    Generalnie moi znajomi z innych firm nie mają takich problemów bo ich
    pracodawca nie jest tak upierdliwy.

  • 2. Data: 2008-05-05 08:13:21
    Temat: Re: czas pracy a spoznienia
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    Użytkownik "Maugorzata" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiąca jeden dzień roboczy a to kosztuje przecież... albo ....
    > Generalnie moi znajomi z innych firm nie mają takich problemów bo ich

    ewidencjonuj własny czas pracy (rzeczywisty). Potem wystąp do pracodawcy o
    zapłatę nadgodzin na podstawie odpowiednich artykułów KP i zażądaj od
    pracodawcy podtsawy prawnej w oparciu o którą prowadzi zaniżoną ewidencję
    czasu pracy. To raczej ciężki przypadek widzenia rzeczywistości przez własne
    "widzimisię" pracodawcy i nie sądzę zby pomogła tu normalna rozmowa jak
    pomiędzy cywilizowanymi ludźmi. Jeżeli nie pozwolicie się zastraszać to
    zmięknie. To ewidentny przypadek lamania KP. Jak z pracodawcą nie wyjdzie -
    regularnie częstowac go inspekcjami PIP i występowac na piśmie o wypłatę
    nadgodzin na podstawie indywidualnie prowadzonej ewidencji czasu pracy.
    Wszystjie te dokumenty mogabyć potem przydatne w ewentualnym sporze sądowym.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2008-05-05 08:48:38
    Od: "jb" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Maugorzata" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety nie da się tak żeby przyjść 8:03 i wyjść 16:10 i miec zaliczone 8
    > godzin.

    Nie popieram praktyk pracodawcy, ale może problem się rozwiąże kiedy
    przestaniecie się regularnie spóźniać do pracy?

    Rozumiem, że może się zdarzyć, ale jeśli regulamin pracy podaje konkretne
    godziny, to należ ich przestrzegać.

    Pzdr,

    jb

  • 4. Data: 2008-05-05 08:54:01
    Od: Maugorzata <g...@n...wp.pl>

  • 5. Data: 2008-05-05 09:15:54
    Od: "jb" <a...@o...pl>

    > a PKP ma swoje prawa wiec jak sie nie spozniac ???

    Z PKP nie jestem w stanie walczyć, więc jeśli mój pociąg wiecznie spóźnia
    się 20 min to jadę tym wcześniejszym.

    jb

  • 6. Data: 2008-05-05 09:21:49
    Od: Wojtas <w...@o...pl>

    Maugorzata wrote:

    > a PKP ma swoje prawa wiec jak sie nie spozniac ???
    Nie tylko Ty masz problemy z PKP. Przyjezdzaj wczesniejszym pociagiem.
    Jesli to Ci nie odpowiada szukaj innej pracy.

  • 7. Data: 2008-05-05 10:55:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Wojtas" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie tylko Ty masz problemy z PKP. Przyjezdzaj wczesniejszym pociagiem.
    > Jesli to Ci nie odpowiada szukaj innej pracy.

    I to jak najpredzej. Twoj pracodawca wykorzystuje Twoje problemy z dojazdem
    i zwyczajnie Cie okrada. Zawsze sie mozna dogadac, tylko czemu miaby
    rezygnowac z Waszej darmowej pracy skoro, poki co sie udaje?

  • 8. Data: 2008-05-05 11:10:20
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> [...]
    > dojazdem i zwyczajnie Cie okrada. Zawsze sie mozna dogadac, tylko czemu
    > miaby rezygnowac z Waszej darmowej pracy skoro, poki co sie udaje?

    Troche nie rozumiem problemu. Przyjezdzajac do lub w poblize miejsca pracy
    nie trzeba przeciez od razu wchodzic do pracy i pracowac. Jesli czas sie
    liczy od 8.30, to czas miedzy przyjazdem o osmej z minutami a 8.30 mozna
    spedzic sobie inaczej, chocby poczytac ksiazke i zjawic sie w pracy o 8.29 i
    przepracowac te 8 godzin zgodnie z regulaminem.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 9. Data: 2008-05-05 11:29:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

> [...]
    > spedzic sobie inaczej, chocby poczytac ksiazke i zjawic sie w pracy o 8.29
    > i przepracowac te 8 godzin zgodnie z regulaminem.

    Mocne, naprawde mocne - nie mozna sie dogadac jak czlowiek z czlowiekiem
    tylko siedziec na dworcu i czytac przez 20 minut ksiazke - zajebiaszcze
    podejscie do zycia.

  • 10. Data: 2008-05-05 11:29:44
    Od: Maugorzata <g...@n...wp.pl>