PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile za pracę ?

  • 1. Data: 2008-05-03 14:32:23
    Temat: ile za pracę ?
    Od: "Marek " <m...@o...pl>

    Chciałbym poznać opinie grupowiczów na sprawę jak w temacie.
    Zakres obowiązków:
    1. Administracja siecią komputerową (NetWare) w sieci i poza siecią łacznie 20
    komputerów. Pełna, samodzielna obsługa i konserwacja, bez udziału firm
    zewnętrznych.

    2. Utrzymanie/konserwacja w/w komputerów
    -instalcja/konserwacja windows
    -serwis w razie uszkodzeń, sporadycznie (jak będzie b. mało czasu) serwis w
    firmie zewnętrznej

    3. Oprogramowanie w firmie wraz ze skróconym opisem funkcjonalności):

    -czynsze (system obsługiwany przez dwie, czasem trzy panie w księgowości)
    * naliczanie składników opłat
    * faktury za lokale użytkowe
    * faktury wspólnot mieszkanioych dla gminy za lokale gminne we wspólnocie
    * rozliczanie mediów
    -woda
    -kanał
    -CO
    -śmieci
    * windykacje
    * dekrety do f-k

    -system FK dedykowany dla współnot mieszkaniowych, współpracuje z czynszami,
    generuje typowe zestawienie oraz zapewnia rozlicznaie zaliczek na poczet
    eksploatacji.

    - system fakturowania wywozu nieczystośći (śmieci). Dwie instalacje, program do
    wymiany. (=wdrożenie w dużej mierze we własnym zakresie)

    - system finansowo-księgowy. Dwie instalacje wykorzystywane do dwóch róznych
    ewidencji w księgowosci.

    Gospodarka Środkami trwałymi
    Ewidencja wyposażenia
    Gospodarka materiałowa
    Ewidencja VAT
    płace: progrma do wymiany, będą jeszcze kadry
    Płatnik -jak wszędzie
    Przelewy + bankowość elektroniczna dwóch róznych banków

    Każdy z tych systemów znam na tyle, że nie ma potrzeby wzywania serwisu firm
    autorskich, co radykalnie obniża koszty. Praktycznie wyręczam firmy autorskie,
    ku ich i szefa zadowoleniu.PRzy nowych systemach nowych firm oczywiści nie
    obchodzi się bez wizyt wdrożeniowców, ale jest ich stosunkowo mało i służą
    głównie temu, by panie poznały obsługę programu, ja jego konfiguracje i
    strukturę bazy.
    Dodatkowo: od czasu do czasu w razie potrzeby trzeba zrobic jakiś skrypt lub
    program pomocniczy, by ograniczyć niepotrebne ręczne prace, lub zapewnic
    funkcjonalnośc, której nie mają standardowe programy. Wykorzystuję tu Delphi
    2005 za które kiedyś zapłaciłem z własnej kieszeni.... Sporadycznie mam za to
    dodatkowe wynagrodzenie.Te czynności wykonuje w domu, często pogodzinach.

    Do tego wsparcie userów w pracach z office itp. NIe wszyscy userzy są
    "komputerowi" , niektórzy wymagają wyjątkowej cierpliwości.Często musze być
    księgowym, co może jest ciekawe, ale zabiera mi czas na moje obowiązki. O tym,
    ze musze znac księgowość i merytoryczną stronę zagadnień przetwarzanych w
    systemie informatycznym firmy pisac nie musże, bo to oczywiste....

    Pytanie jak w temacie, czyli ile ta praca jest warta i jakie wynagrodzenie jest
    uczciwe: nie za niskie, ale i nie za wysokie. Średnia płaca w firmie na
    poziomie 1300-1500 zł + staż+20, czasem 30 % premii.

    Prosze o sugestie co do wynagrodzeia przy założeniu, że
    parcuję na etacie (wymiar czasu pracy=3/4 lub 1/1 etatu)i musze siedzieć w
    firmie godziny według grafiku, a jak trzeba to praca do domu....
    W czasie urlopu/chorobowego nie wyłącaam telefonu (jak niektórzy w firmie ;).
    Czasem kończy się to wycieczką do pracy ;)

    Marek

  • 2. Data: 2008-05-03 14:46:51
    Temat: Re: ile za pracę ?
    Od: "paythecostobedaboss" <e...@e...com>

    Marek wrote:
> [...]
    > W czasie urlopu/chorobowego nie wyłącaam telefonu (jak niektórzy w
    > firmie ;). Czasem kończy się to wycieczką do pracy ;)

    2kpln netto

  • 3. Data: 2008-05-03 14:58:06
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > 2kpln netto

    W Poznaniu 1600-1700 netto, w moim rodzinnym mieście, ok. 150.000
    mieszkańców, gdzieś 1000-1300 netto, zależnie od umiejętności
    negocjacyjnych.

    Dodam, że odnośnie mojego rodzinnego miasta, opieram ten przedział na
    konkretnych informacjach od konkretnej spółdzielni, która w dodatku ma
    najdroższe czynsze w całym mieście.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-05-03 15:12:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7c09.00000045.481c7777@newsgate.onet.pl Marek
    <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > jest uczciwe: nie za niskie, ale i nie za wysokie. Średnia płaca w
    > firmie na poziomie 1300-1500 zł + staż+20, czasem 30 % premii.
    Robię coś podobnego. 3500 brutto z tym, że umowa cywilno-prawna. W tym jest
    kwota za dojazd (ok. 14 km w jedną stronę.
    W robocie jestem przeciętnie 2 razy w tygodniu po kilka godzin, bywa że 3.
    Nie będę tu wdawał się w bliższe szczegóły, ale po prostu ten układ mi się
    opłaca. Jaby mi sie nie opłacał to bym go zlikwidował.

    > przy założeniu, że
    > parcuję na etacie (wymiar czasu pracy=3/4 lub 1/1 etatu)i musze siedzieć
    > w firmie godziny według grafiku, a jak trzeba to praca do domu....
    Praca w domu też jest płatna.
    Za darmo pracują jelenie i Bylejaki w ramach poświęcenia dla pracodawcy.

    > W czasie urlopu/chorobowego nie wyłącaam telefonu (jak niektórzy w
    > firmie ;).
    Głupota, ale to twoja sprawa.

    > Czasem kończy się to wycieczką do pracy ;)
    Bez sensu.
    Chyba, że dodatkowo kasa jakaś za to sensowna, ale to i tak do czasu.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-05-03 15:38:46
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Dodam, że odnośnie mojego rodzinnego miasta, opieram ten przedział na
    > konkretnych informacjach od konkretnej spółdzielni, która w dodatku ma

    Spółdzielnia, która ma tylko czynsze/ZEC/administrację budynków itp zatrudnia
    inforamtyka ? Ona administrują innymi niż spółdzielcze lokalami (np
    "zewnętrzene" wspólnoty, lokale gminne itp) ?

    Te 1000-1300 to za etat czy ryczałt "według potrzeby" ?

  • 6. Data: 2008-05-03 15:49:03
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Spółdzielnia, która ma tylko czynsze/ZEC/administrację budynków itp zatrudnia
    > inforamtyka ? Ona administrują innymi niż spółdzielcze lokalami (np
    > "zewnętrzene" wspólnoty, lokale gminne itp) ?

    Kurcze, nie wiem, czym oni administrują. Wiem tylko, że to definitywnie
    największa spółdzielnia w całym mieście.

    > Te 1000-1300 to za etat czy ryczałt "według potrzeby" ?

    Etat. Dedykowany informatyk. Tylko, że akurat tam ten informatyk troszkę
    więcej programuje, niż napisałeś. Z tym, że nie w Delphi, a w shellu,
    perlu i C (linux+ncurses+mysql+drukarka).

    Przy czym to programowanie, to nie jest tworzenie jakichś
    mega-technologii, ale głównie różne skrypty do przenoszenia danych i
    importu z różnych dziwnych plików do bazy danych + prostej prezentacji
    jako cgi w perlu, oraz "obsługa dłużników", cokolwiek by to nie znaczyło
    - wiem tylko, że tutaj właśnie jest najwięcej drukowania.

    I to chyba wszystko, co na temat tej spółdzielni wiem.

  • 7. Data: 2008-05-03 19:45:35
    Od: aa <a...@a...pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > 3. Nie będę tu wdawał się w bliższe szczegóły, ale po prostu ten układ
    > mi się opłaca. Jaby mi sie nie opłacał to bym go zlikwidował.

    3000-6000 netto. Warszawa. Zależy jak bardzo zabagnione i ile osobodni w
    tygodniu(3-5).

  • 8. Data: 2008-05-03 20:54:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-03, Any User <u...@a...pl> wrote:

    > W Poznaniu 1600-1700 netto, w moim rodzinnym mieście, ok. 150.000
    > mieszkańców, gdzieś 1000-1300 netto, zależnie od umiejętności
    > negocjacyjnych.

    W Poznaniu >2k netto. Wszyscy programiści i administratorzy którzy
    odeszli (wraz ze mną, tylko ja poszedłem na swoje) z jednej firmy
    zarabiają >2000 na rękę [1], na umowę o pracę. W Commarchu Poznańskim
    płacą też >2000. Ja sam osobiście też płacę moim programistom >2k.

    [1] A niektórzy nie są wcale tacy dobrzy

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2008-05-03 21:06:20
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > płacą też >2000. Ja sam osobiście też płacę moim programistom >2k.
    >
    > [1] A niektórzy nie są wcale tacy dobrzy

    Ale zauważ, że nie mówimy o naprawdę dobrych programistach, czy
    administratorach, tylko o tzw. cieciach informatycznych.

  • 10. Data: 2008-05-04 07:39:31
    Od: " " <f...@g...pl>

    > Chciałbym poznać opinie grupowiczów na sprawę jak w temacie.

    Sam wiesz ,że murarz-tynkarz-akrobata nigdy nie zarobi dobrze bo nie jest
    specjalista.

    Podobnie jest u Ciebie , każdy z wymienianych składników wymienionych
    obowiązków wiąże się z kosztem 5 000 PLN. A prawda jest taka ,że się nie
    szanujesz i swojego czasu.

    Tylko specjalizacja pozwala wynegocjowac dobra stawke i dobry czas pracy.
    Odpowiadając na Twoj post , średnia krajowa + 30%.
    (i nie brać na klatę każdego tematu , tylko brać firmy i ich nadzorować)

    pozdrawiam