PracaGrupypl.praca.dyskusje › controlling

  • 11. Data: 2004-07-08 20:35:17
    Temat: Re: controlling
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [gromax] - 2004-07-08 20:07:

    > Drobny przykład - księgowa chciała ukryć przed swoją przełożoną, jak łatwo
    > się domyśleć główną księgową źle zaksięgowaną kwotę. I zwróciła się do mnie

    Częsty przykład. Księgowa źle zaksięgowała kwotę i nie wie gdzie i jaką.
    I zawsze wzywa informatyka, który 1. wie jakie są zasady księgowania, 2.
    wie jak szukać i znaleźć, 3. wie jak naprawić tak żeby było dobrze i
    żeby się żadna kontrola nie przyczepiła.

    > Wybacz, ale z wiedzą tylko rachunkową (od strony księgowości) to bym
    > szybciutko się rozstał ze swoim zawodem ...

    100% racji. Ludzie siedzący w działach myślą że ich praca jest
    najważniejsza i na niej się firma kończy. Tylko wdrożeniowiec wie jak
    ważna jest współpraca pomiędzy wszystkimi komórkami funkcyjnymi firmy.
    Gdybym wdrażał fk olewając to jak działa magazyn, dział handlowy czy
    płace to po pierwszym wdrożeniu pogoniliby mnie w diabły. Tak samo
    wdrażając każdy moduł trzeba zwracać uwagę na skutki w innych częściach
    firmy.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 12. Data: 2004-07-08 20:56:04
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

> [...]
    > wie jak szukać i znaleźć, 3. wie jak naprawić tak żeby było dobrze i
    > żeby się żadna kontrola nie przyczepiła.
    najlepiej żeby to był informatyk zatrudniony w tej firmie na najniższą
    krajową, heh
    to jest chyba punkt który rozumie każdy pracodawca, hihi

> [...]
    > Gdybym wdrażał fk olewając to jak działa magazyn, dział handlowy czy
    > płace to po pierwszym wdrożeniu pogoniliby mnie w diabły. Tak samo
    no tak, ale po co układać jakis tam plan kont (bo to tylko przeszkadza) i
    dostosowywać go do działalności firmy... W końcu to tylko liczby które
    przechodzą z miejsca na miejsce, czasem się rozdzielają, gdzieś indziej
    scalają....

    > wdrażając każdy moduł trzeba zwracać uwagę na skutki w innych częściach
    > firmy.
    po co zawracać niektórym głowę p.i.e.r.d.o.ł.a.m.i......

    > --
    > Pozdrawiam _ _
    gromax

  • 13. Data: 2004-07-09 21:43:47
    Od: "girl" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Ela Busz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Poszukuję informacji o tworzeniu controllingu. Nowy dzial w firmie .
    > Chętnie poznam opinię osób , które to tworzyły lub w takim dziale
    > pracują.

    czesc,
    kieruję działem controllingu w spółce dystrybucyjnej,
    chętnie odpowiem na pytania,

    pozdrawiam
    Basia