PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobic, zeby bylo lepiej?

  • 101. Data: 2004-11-14 20:28:48
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    news:cn5ja0$l0n$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Józek; <cn0ici$nd8$1@news.onet.pl> :

    > Dobra, ale zanim zaczniemy gromić kapitalistów, to najpierw chyba trzeba
    > wiedzieć kto to - ja wiem - Kulczyk i inni z listy najbogatszych, ale co
    > potem? ;)

    > Jakiej pracy? i kto ma być tym gwarantem [ponosić koszty]? Jednym z
    > efektywniejszych sposobów "zwiększenia siły nabywczej" jest zmniejszenie
    > PDOF.

    W tej chwili wyprodukowanie czegokolwiek nie jest żadnym problemem nie
    brakuje nam również surowców. 10 - 20% społeczeństwa jest w stanie
    zaspokoić podstawowe potrzeby społeczeństwa, więc jakie znaczenie ma co
    będzie robiła reszta.
    W artykule " Lekowy rozbuj"30 - 40 % reklama
    "Struktura ceny jest taka - cena substancji i wytworzenia leku nie
    przekracza 10%-15% ceny fabrycznej, na badania przeznacza się od 5% do
    15%, na marketing zaś - od 30% do 40%. Ale jeżeli ktoś tego nie zrobi, w
    ogóle nie sprzeda leku. Będzie miał tani lek, ale go nie sprzeda. W Polsce
    mamy do czynienia z marketingiem leków dopiero od 15 lat. I to zachodnie
    koncerny narzuciły polskim firmom tak szaloną promocję. Poza tym uważam,
    że te tzw. nowości farmaceutyczne są zbyt intensywnie reklamowane. Wcale
    nie było tak źle z tymi starszymi lekami i takiej różnicy nie ma.
    Psychiatria, tu bym się zgodził, nowość oznacza większą skuteczność,
    natomiast w chorobach krążenia, układu nerwowego jest wiele starszych
    bardzo dobrych leków, więc po co wprowadzać nowe, które są 10 razy
    droższe. To jest jakaś egzotyka."

    > Gospodarka kapitalistyczna bazuje na konkurencyjności --> ale nie
    > oznacza to tego, że bezrobocie jest wpisane jako stały element tego
    > "ustroju" - jest tylko akceptowane. Bezrobocie zresztą wpisane było
    > również i w socjalizm [niezależnie od "dobrych" chęci rządzących] - w
    > dużych miastach pracownicy mieli mały [albo żaden] wybór zatrudnienia,
    > na wsiach i małych miasteczkach zdarzało się, że za pracą trzeba było
    > jechać dziesiąt kilometrów [pomijam ogromne bezrobocie ukryte na wsiach]

    Polska ma trudne okresy, brak stabilizacji (rozbiory , wojny, zmiany
    ustroju) ale jak wytłumaczysz bezrobocie w Niemczech czy Francji a
    zwłaszcze w USA.

    > Popatrz na to, jak na sklep - towary stojące na półkach są bezrobotne
    > dopóki ktoś ich nie kupi - uważasz, że to, że możesz wybierać i samemu
    > tworzyć własne plany zakupów jest złe?

    Plany zakupów są świetne, dla tych co pracują i mają pieniądze.

    > A co do zarobków - wzrasta rozwarstwienie, ale to nie to samo co spadek.

    Nawet nie żartuj, o jakim rozwarstwieniu mówisz, porównanie kogoś kto nie
    ma pracy z zarabiającym kilkadziesiąt czy kilka settysięcy to jest
    rozwarstwienie czarujesz sam siebie.

    > Nie wiem - nawet jeżeli Hitler miał wysoki wzrost PKB, to zawdzięczał go
    > armatom i kradzieżom, a takich niuansów już nie znajdziesz w
    > statystykach - zresztą efektem tego wzrostu wcale nie było znaczne
    > polepszenie się stopy życiowej ludności.

    Był kryzys, a armaty zaczęto używać dopiero od roku 39, ciekawe brak
    danych!

    > I zapomniałem dodać, bo zdaje się, że tow. L pominął jeszcze jedną ważną
    > lekcję z historii - NIE MA POWROTU DO CZASÓW SOCJALIZMU, chyba że
    > poprzez wcielenie Polski do WNP [rubel, wewnetrzna granica celna itp.] -
    > dokładnie wszystkie towary kupujemy za waluty [w uproszczeniu], więc nie
    > ma powrotu do komfortowego okresu socjalizmu, gdzie dużą część surowców
    > mogliśmy kupować za rubla transferowego.
    >
    > Flyer
    Nie mam ochoty wracać do utopi.
    Największym wrogiem zwykłego człowieka jest, są wojny, rewolucje,
    przewroty i młyn jaki wytwarzają wszelkiego rodzaju męty(posłowie i
    media).

    Józek

  • 102. Data: 2004-11-14 20:38:25
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

    > Polska ma trudne okresy, brak stabilizacji (rozbiory , wojny, zmiany
    > ustroju) ale jak wytłumaczysz bezrobocie w Niemczech czy Francji a
    > zwłaszcze w USA.

    Bezrobocie w Francji czy w Niemczech bardzo łatwo wytłumaczyć. -
    socjalizm. Z jednej strony koszty pracy są tak wysokie, że pracodawcom
    bardziej opłaca się przenosić produkcję za granicę. Z drugiej strony
    związki zawodowe nie zgadzają się na jakiejolwiek obniżenie stawek, mimo
    że nie ma to żadnego uzasadnienia ekonomicznego.
    Państwo niemieckie jest bardzo hojne i wypłaca przez bodajże 2-3 lata
    zasiłek w wysokości 70% ostatnich zarobków. Jaki bezrobotny w takiej
    sytuacji pójdzie do pracy skoro nic nie robiąc jest w stanie całkiem
    nieźle żyć? Efekt jest taki że z jednej strony Niemcy marudzą, że im
    obcokrajowcy zajmują miejsca pracy bo tubylcy poniżej określonej stawki
    pracy nie podejmą, a z drugiej pracodawcy w wielu branżach narzekają na
    brak rąk do pracy. Przy okazji budżet Niemiec ledwie dyszy.
    A USA? A jaki tam masz problem? Bezrobocie oscyluje na zdrowym poziomie
    5-6%. Chyba, że wierzysz w utopie w stylu pełne zatrudnienie.

    P. Kręglicki

  • 103. Data: 2004-11-14 20:47:08
    Od: "Ra.Y" <r...@w...pl>

    MP wrote:

    > Racja. Zwłaszcza specyficzne "specyfiki" :-). I wiele takich, co
    > byłego przedstawiciela handlowego z konkurencji przyjmą na dyrektora u
    > siebie. To wnosi nowy oddech do firmy i ma więcej plusów... A przy
    > okazji - w polskich firmach (zgodnie zresztą z powszechnym trendem
    > szkoleniowym) panuje opinia, że bardzo trudno w naszych warunkach być
    > dobrym dyrektorem, jeśli wczoraj było się kolegą. Naprawdę tylko
    > wybitni to potrafią.

    Dlatego nie każdy zostaje dyrektorem :)
    Zresztą czasem jest na to inny sposób: AFAIK w Poczcie Polskiej po
    awansie z okienka na kontrolera zmienia się Urząd Pocztowy, na którym
    się pracuje. Jest sposób? Jest :)

    > Ten ignorant zanim stworzył własną firmę bywał dyrektorem i prezesem i
    > dlatego błaga o wybaczenie ignorancji własnej na temat wiedzy w
    > zakresie rekrutacji na stanowiska kierownicze :(. Ponadto ten ignorant
    > nie używał słowa "tylko" oraz nigdy nie twierdził, że konieczne są
    > "plecy". Jesteś dziennikarzem, czy co?

    Nie, nie jestem.

    A opinia o ingnorancji nie była skierowana konkretnie do ciebie, tylko
    do całego wątku.

    "Uderz w stół..." ;)

    > Zostaje się kierowcą TIRa z pewnych powodów i wątpię, czy taki
    > człowiek starałby się zostać dyrektorem. Prędko by go to zanudziło :).

    Powody rzecz indywidualna.

    --
    ra.y

  • 104. Data: 2004-11-14 21:35:13
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kreglicki" <p...@U...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A USA? A jaki tam masz problem? Bezrobocie oscyluje na zdrowym poziomie
    > 5-6%. Chyba, że wierzysz w utopie w stylu pełne zatrudnienie.

    Jesteś przeciwny socjalizmowi, a za czym głosowałeś za UE czy przeciw,
    albo inaczej dlaczego tym ludziom nie dano pracy, wolą dawać zasiłek?
    W pełne zatrudnienie nie wierze, a nawet zakładam że przy gwarancji pracy
    i tak by było 5%.Tylko mięć wybór a pozostać bez wyboru to jest różnica,
    prawda.
    W USA oficjalnie 7% prawdopodobnie bez cudzoziemców, a ile to jest
    milionów ludzi i rodzin? z prawem do życia a bez warunków do życia,
    pozwalasz kotom się kocić a nie dajesz im żreć więc gryzom wszystko z
    Twoją ręką włącznie.

    Józek

  • 105. Data: 2004-11-14 21:57:26
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś przeciwny socjalizmowi, a za czym głosowałeś za UE czy przeciw,

    Najpierw nikt nie myslal o tym, zeby UE byla "spojona" polityka socjalna -
    poczatkowe zalozenia byly zupelnie inne, co widac w dokumentach. Lewica i
    zwiazki zawodowe wprowadzily te tematyke na szczebel unijny tylnymi drzwiami
    w latach 70-tych, a zaczelo sie od dopisania nie wygladajacego
    niebezpiecznie punktu, ze prawo unijne reguluje warunki pracy wplywajace na
    zdrowie... potem zas interpretowano to coraz szerzej (czas pracy? wplywa na
    zdrowie, a jakze...). Obecnie lobby na rzecz odsocjalizowania UE jest coraz
    silniejsze i choc nic nie dzieje sie szybko w trybach brukselskiej
    biurokracji - rokowania nie sa zle. W Niemczech zwiazki zawodowe juz
    zaczynaja popuszczac, a coraz wiecej ludzi zaczyna rozumiec pojecie
    "konkurencyjnosc".

    > albo inaczej dlaczego tym ludziom nie dano pracy, wolą dawać zasiłek?

    Nie da sie komus "dac pracy", ktorej nie ma. Ty masz jakies dziwaczne
    peerelowskie wierzenia, ze panstwo moze wytworzyc od reki miejsca pracy. Co
    najwyzej fikcyjne. Tam u nich nie ma juz nawet miejsca na roboty
    interwencyjne, bo jak trzeba posprzatac ulice lub zrobic cos innego -
    pieniadze na to sa i jest to zrobione. Co by mieli robic - nosic kamienie z
    jednego miejsca w drugie i z powrotem? Jak sobie w ogole wyobrazasz
    "gwarancje pracy", o ktorej mowisz?

    I.

  • 106. Data: 2004-11-14 22:21:57
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <n...@z...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kamienie z jednego miejsca w drugie i z powrotem? Jak sobie w ogole
    > wyobrazasz "gwarancje pracy", o ktorej mowisz?

    Odpowiem pytaniem na pytanie:
    Co produkuje reklama, albo inaczej, jakie dobra produkuje reklama a zżera
    (podraża)do 50% ceny produktu.
    Zostaw PRL w spokoju, jesteśmy ludzimi w nawiasie rozumni, skoro żyjemy to
    musimy jeść i gdzieś mieszkać a jeśli nie chcesz tym ludziom dawać tego za
    darmo to pozwól im zapracować, zagwarantuj im tą prace, z korzyścią dla
    siebie i policz jakie z tego wynikną korzyści dla wszystkich. Mam napisać
    o niewolnikach?

    Józek

  • 107. Data: 2004-11-14 22:28:57
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    > Użytkownik "Immona" <n...@z...com.pl> napisał w wiadomości

    > Odpowiem pytaniem na pytanie:
    > Co produkuje reklama, albo inaczej, jakie dobra produkuje reklama a zżera

    sklonnosc do kupna :) dobro bardzo cenne i miedzy innymi generujace miejsca
    pracy

> [...]
    > darmo to pozwól im zapracować, zagwarantuj im tą prace, z korzyścią dla
    > siebie i policz jakie z tego wynikną korzyści dla wszystkich. Mam napisać

    Nie odpowiedziales mi na moje pytanie. Jaka by byla ta praca, ktora bys
    zagwarantowal? Na czym by polegala? Konkretnie.

    I.

  • 108. Data: 2004-11-14 23:03:36
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cn8log$nr5$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > tego za darmo to pozwól im zapracować, zagwarantuj im tą prace, z
    > korzyścią dla siebie i policz jakie z tego wynikną korzyści dla

    IMO masz wiele racji, ale popadasz w dogmatyzm, używasz ogólnikowej
    argumentacji i niepotrzebnie wdajesz się w ideologiczne dysputy z
    "wyznawcami" tzw. wolnego rynku. Po co? Przecież mniej oszołomieni szybko
    zmodyfikują swoje stanowiska po roku czy dwóch osobistego bezrobocia lub
    obserwując beznadziejną sutuację zatrudnieniową kogoś bliskiego, a o resztę
    nie warto się martwić.
    Nie będę próbował wzorem niektórych stwarzać wrażenia, że świetnie orientuję
    się w zagadnieniach ekonomii rynku pracy ani wypowiadał się groteskowym
    tonem "wszystkowiedzącego" mentora-przemądrzalca, ale przecież na całym
    świecie za instrument stymulujący procesy gospodarcze uważa sie politykę
    podatkową.
    W wielkim uproszczeniu - realnie znaczące ulgi podatkowe za zatrudnienie
    pracownika (ale nie dla właściciela osobiście, lecz dla firmy jako podmiotu
    gospodarczego), podatkowe zniechęcanie do likwidacji miejsc pracy, rozsądnie
    propracowniczy kodeks pracy i/lub otworzenie dróg do odszkodowawczych
    roszczeń cywilnych (jak w USA choćby, tam nie ma wszak KP), a całość systemu
    elastyczna w sensie legislacyjnym, co umozliwi szybką reakcę na zmieniające
    się warunki. Nie wiem co tam jeszcze, ale mniej więcej w tym kierunku myślę.
    Tak mi się wydaje - no, ale ja jestem związkowcem z paroma wygranymi
    sprawami na koncie, a nie posłusznym i usłużnym pracownikiem, wdzięcznym za
    "łaskę" pracy ;))

    Jotte

  • 109. Data: 2004-11-14 23:14:39
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Józek napisał(a):

    > Jesteś przeciwny socjalizmowi, a za czym głosowałeś za UE czy przeciw,

    UE jest bardzo zrożnicowana pod wzgledem poziomu bezrobocia i polityki
    państwa w tym względzie. Inaczej to wygląda w Wielkiej Brytanii czy
    Irlandii a całkiem inaczej w Niemczech czy Francji.

    > albo inaczej dlaczego tym ludziom nie dano pracy, wolą dawać zasiłek?

    No ale kto i jaką prace ma im dać skoro jej nie ma? Rząd wyczaruje? Rząd
    nie jest od dawania pracy tylko od tworzenia warunków żeby praca była.

> [...]
    > W USA oficjalnie 7% prawdopodobnie bez cudzoziemców, a ile to jest
    > milionów ludzi i rodzin? z prawem do życia a bez warunków do życia,

    Operowanie liczbami bezwzględnymi jest tutaj bez sensu. Idąc twoim
    tokiem rozumowania w USA jest wyższe bezrobocie niż w Polsce bo
    bezrobotnych jest tam 8 milionów ludzi (5,5% a nie 7%) a w Polsce 3
    miliony. Dane oficjalne sa tutaj: http://stats.bls.gov/

    P. Kręglicki

  • 110. Data: 2004-11-14 23:15:57
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > sklonnosc do kupna :) dobro bardzo cenne i miedzy innymi generujace
    > miejsca pracy

    Miejsca pracy? dla kogo dla ilu?
    Ja nie podważam definicji:reklama dziwignią handlu.
    Tylko że to już parodia.

    > Nie odpowiedziales mi na moje pytanie. Jaka by byla ta praca, ktora bys
    > zagwarantowal? Na czym by polegala? Konkretnie.
    >
    > I.

    Ależ odpowiedziałem w pierwszych postach. Powtórzę w skrócie
    Proste prace porządkowe za minimalną płace bez względu na wiek i
    wykształcenie, praca która nie pozwoliła by się człowiekowi poniżać do
    żebractwa i gorzej.

    Józek