PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zapytanie a propos IT

  • 1. Data: 2002-11-12 02:22:40
    Temat: Zapytanie a propos IT
    Od: "Rybinka" <T...@p...fm>

    Hej.
    natknąłem się na takie ogłoszenie z ofertą pracy i mam pytanie:
    czy rzeczywiście trzeba umieć to wszystko, aby być asystentem Help
    Desku?????
    Chodzi o to, że co w takim razie musi umieć Specjalista w dziale Help Desk,
    a jeszcze lepiej, co musi umieć kierownik takiego działu??
    Czy może chodzi o to, że asystent będzie odwalał czarną robotę i robił o
    wiele więcej niż normalnie w Help Desku (np. programowanie, administracja,
    rozwój narzędzi, bazy danych, DTP itp. ), a nazywa się to wszystko: Asystent
    po to, żeby zapłacić mu jak najmniej????

    IT Help Desk Assistant

    A & A, Accountant and Adviser Co., seeks to strengthen its team with the
    appointment of an IT Assistant.

    Requirements:

    Microsoft Operating Systems in the Enterprise: Windows 2000, NT 4.0, 9.x
    Office suites: MS Office 2000, Adobe Acrobat
    Hardware: workstations, servers, network and office equipment
    Web developing: HTML, ASP, CGI, JavaScript, and graphical software
    IT Helpdesk experience
    Written and spoken fluency in Polish and English

    I DRUGIE OGŁOSZENIE:
    Oraz zapytania: !!!!!!!!!!!!!!!

    Co to jest wiedza aplikacyjna???????????????????????????
    I gdzie można studiować Inżynierię Marketingu?????????????

    Inżynier Marketingu

    soba na tym stanowisku odpowiedzialna będzie za wsparcie techniczne dla
    działu sprzedaży oraz klientów, przygotowanie analiz rynkowych oraz
    logistycznych prowadzących do osiągania optymalnych rezultatów sprzedaży
    armatury oraz aparatury pomiarowej (zawory zwrotne, przepustnice, zasuwy,
    przepływomierze).

    :: Wymagania: ::

    Wykształcenie wyższe techniczne.

    dogłębna wiedza aplikacyjna
    biegła znajomość języka angielskiego (częsty kontakt z dostawcami
    zagranicznymi),
    mile widziana znajomość języka francuskiego,
    umiejętność obsługi pakietu MS Office, Internetu,
    umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów technicznych,
    samodzielność,
    kreatywność,
    zorientowanie na klienta.

    Znajomość branży gospodarki wodno-ściekowej oraz doświadczenie zawodowe w
    zakresie marketingu będzie dodatkowym atutem kandydata.

    Gospodin, pomiłuj.....

  • 2. Data: 2002-11-12 07:54:08
    Temat: Re: Zapytanie a propos IT
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Rybinka" <T...@p...fm> writes:

    > Hej.
    > natknąłem się na takie ogłoszenie z ofertą pracy i mam pytanie:
    > czy rzeczywiście trzeba umieć to wszystko, aby być asystentem Help
    > Desku?????

    przeciez te wymagania co wylistowali to nie jest nic specjalnego ani
    wielkiego.

> [...]
    > rozwój narzędzi, bazy danych, DTP itp. ), a nazywa się to wszystko: Asystent
    > po to, żeby zapłacić mu jak najmniej????

    jesli jestes 'assistant' to zwykle chodzi o to, ze robisz to, co ci
    splywa z gory tzn. nie jestes na samodzielnym stanowisku.

    decyzje, co ggdzie zrobic i jak podejmuje glowny IT, a ty to
    wykonujesz plus pewnie walczysz na pierwszej linii z
    klientami/pracownikami.

    to, co bedziesz robil zalezy bardzo od firmy, czym sie zajmuje etc.

    > I DRUGIE OGŁOSZENIE:
    > Oraz zapytania: !!!!!!!!!!!!!!!
    >
    > Co to jest wiedza aplikacyjna???????????????????????????
    > I gdzie można studiować Inżynierię Marketingu?????????????

    hm.... to ogloszenie wyglada troche tak, jakby ktos zrobil bardzo zle
    tlumaczenie z angielskiego.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2002-11-12 08:27:37
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Tue, 12 Nov 2002 03:22:40 +0100, gdy "Rybinka"

    -------------------------
    -
> [...]
    >Office suites: MS Office 2000, Adobe Acrobat
    >Hardware: workstations, servers, network and office equipment

    to można zrozumieć.

    >Web developing: HTML, ASP, CGI, JavaScript, and graphical software

    Ale to rozśmiesza. No, chyba, że ten asystent ma też być helpdeskiem dla
    programistów, jeśli tym się program wiesza ;-)

    >I DRUGIE OGŁOSZENIE:
    >Oraz zapytania: !!!!!!!!!!!!!!!
    >
    >Co to jest wiedza aplikacyjna???????????????????????????

    Słownik powiada: "aplikacyjny" - dotyczący aplikacji, haftu :-P

    A serio to pojęcia nie mam.

    >I gdzie można studiować Inżynierię Marketingu?????????????

    Chodzi im pewnie o inżyniera sanitarnego (tak to się nazywa?) z
    doświadczeniem w marketingu, lub odwrotnie, ale o to trudniej.

    A nazywa się toto jak się nazywa.

    Robert

  • 4. Data: 2002-11-12 10:20:50
    Od: "Krzysiek" <k...@d...prv.pl>

    Użytkownik "Rybinka" <T...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > IT Helpdesk experience
    > Written and spoken fluency in Polish and English

    Najprawdopodobniej ten asstant to będzie jednoosobowy dział IT w firmie :) więc musi
    się
    znać na wszystkim - skonfigurować system, założyć kartę sieciową, uaktualnić stronę
    www
    itp.
    No i pewnie za jakieś śmieszne pieniądze...

    pozdr
    Krzysiek

  • 5. Data: 2002-11-12 14:58:33
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > przeciez te wymagania co wylistowali to nie jest nic specjalnego ani
    > wielkiego.

    Nie?

    No to jeszcze raz:
    - Microsoft Operating Systems in the Enterprise: Windows 2000, NT 4.0, 9.x
    znajomosc systemow operacyjnych - zakladam, ze powyzej przecietnej do
    dobrej, bo kazdy w jakims stopniu windowsy zna

    -Office suites: MS Office 2000, Adobe Acrobat
    tutaj tak jak wyzej. Zwrocmy uwage na Adobe Acrobat!

    - Hardware: workstations, servers, network and office equipment
    A tutaj to juz tylko strach sie bac. Znajomosc serwerow i stacji roboczych -
    zakladam sprzet markowy typu HP, IBM, oraz sprzet sieciowy - routery,
    switche itp.

    - Web developing: HTML, ASP, CGI, JavaScript, and graphical software
    No to dajmy sprzetowcowi jeszcze jakies wymaganie. Najlepiej zeby byl
    webmasterem i to nie tylko od html, ale rowniez ASP, CGI, JavaS.. dodajmy
    jeszcze umiejetnosc tworzenia grafiki - taki AllinOne.

    - IT Helpdesk experience
    ok, doswiadczenie niech ma.

    - Written and spoken fluency in Polish and English
    tutaj tez sie nie sposob spierac.

    Jasne, ze mozna znac wszystko co powyzej, ale nie na stanowisku Help Desk
    Assistant!!!
    Ja tu widze wymagania na przynajmniej 3 osoby, jak juz sie uprzemy, zeby web
    developing robila jedna osoba.

    To moje 3 gorsze.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 6. Data: 2002-11-12 17:13:23
    Od: "rodek" <r...@k...poczta.onet.pl>

    "Michal Talaga" <m...@i...pl> wrote in message

    > Nie?

    ej no przepraszam, ja wlasnie pracuje jako taki helpdeskowiec
    i znam sie na tym co tu wymagaja, z tym ze w stopniu srednim,
    nie jestem jakims szpecem komputerowym.
    taki koles od wszystkiego, jak mam powazne problemy to
    kontaktuje sie z wyzszymi kadrami ;) tak wiec
    wystarczy miec ogolna praktyke w kazdym z tych
    dzialow.
    Aha, zdazylo mi sie juz robic wszystko z tej listy
    od czyszczenia napedow przez poprawianie skryptow PHP, ASP
    do konfigurowania serwerkow, takie tam

    pzdr
    rodek

  • 7. Data: 2002-11-12 18:35:39
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > ej no przepraszam, ja wlasnie pracuje jako taki helpdeskowiec
    > i znam sie na tym co tu wymagaja, z tym ze w stopniu srednim,

    jak to mowila moja babka... "jak cos jest do wszystkiego, to jest do
    niczego..."
    zaraz, a moze to byla jakas reklama?
    w kazdym razie. Nie zrozum mnie zle, ale sam piszesz, ze w stopniu srednim.
    Tez niby zajmuje sie wszystkim po trocju, ale takie mam hobby, zeby poznawac
    coraz nowsze technologie, ale faktem jest, ze jak sie nie skoncentrujesz na
    czyms to nie bedziesz w tym dobry, ba, mozesz wyrzadzic komus krzywde np.
    zle skonfigurowany serwer.
    Na wszystkim warto sie znac, ale nie wszystko trzeba znac.
    To co oni wpisuja w wymaganiach, powinno byc w kategorii dodatkowym atutem
    bedzie.
    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 8. Data: 2002-11-12 21:31:35
    Od: "HuRa" <r...@w...pl>

> [...]
    uaktualnić stronę www
    > itp.
    > No i pewnie za jakieś śmieszne pieniądze...

    A co to za problem skonfigurowac system, wsadzic sieciowke czy uaktualnic
    www ?
    To sa wlasnie podstawowe czynnosci, do ktorych zatrudnia sie wlasnie
    ludzi od tzw. czarnej roboty bo nie wymagaja zadnej zaawansowanej wiedzy
    i w dzisiejszych czasach kazdy "informatyk" MUSI umiec to umiec zrobic.
    A ze nie potrafi nic wiecej no to placi mu sie tez niewiele.
    HuRa

  • 9. Data: 2002-11-13 07:07:24
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

> [...]
    > i w dzisiejszych czasach kazdy "informatyk" MUSI umiec to umiec zrobic.
    > A ze nie potrafi nic wiecej no to placi mu sie tez niewiele.

    Skrypty ASP, oraz java tez? Grafike tez?
    Nie przesadzajmy

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 10. Data: 2002-11-13 08:48:23
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > jak to mowila moja babka... "jak cos jest do wszystkiego, to jest do
    > niczego..."
    > zaraz, a moze to byla jakas reklama?

    :)

> [...]
    na
    > czyms to nie bedziesz w tym dobry, ba, mozesz wyrzadzic komus krzywde np.

    i tu nie masz racji... przynajmniej nie w 100%... zauwaz ze spec od
    serwerow, spec od routerow, spec webowiec moze tam pracuje, ale taki
    czlowiek zwykle nie ma ochoty na dyskusje z klientem, ktory nie bardzo wie
    czego chce... od tego jest wlasnie asistant :), ktoremu wystarcza wiedza,
    lub nawet orientacja na poziomie srednim. Taka wiedza zwykle wystarcza do
    podpowiedzenia rozwiazania mniej kumatemu klientowi, lub na przekierowaniu
    do wlasciwego specjalisty. I o to chodzi... spec jest zadowolony, bo mu sie
    du#$ nie zawraca, szefostwo jest zadowolone, bo mu specjalisci nie marudza,
    a w dodatku zwykle i tak sprawa nie dociera do speca, (ktory robi swoja
    robote, a nie odpowiada na durne pytania), a asist jest zadowolony, bo za
    swoja wiedze/orientacje dostaje kase (a poniewaz jest sporo tanszy od speca,
    wiec kolejny plusik dla szefostwa :) )

    > Na wszystkim warto sie znac, ale nie wszystko trzeba znac.

    prawda

    > To co oni wpisuja w wymaganiach, powinno byc w kategorii dodatkowym atutem
    > bedzie.

    dokladnie, ale moze ktos uwaza, ze przy aktualnym stanie na rynku pracy moze
    sobie zawyzyc wymagania i zanizyc koszta :( ale to juz problem
    pracodawca-pracownik :(

    --
    Tomek co to szuka pracy :|