PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyjazd do stanow

  • 1. Data: 2002-11-12 00:21:56
    Temat: wyjazd do stanow
    Od: "dsds" <d...@h...pl>

    Czesc,
    Zastanawiam sie nad wyjazdem do USA na wakacje. Istnieje pare mozliwosci,
    ale chcialbym sei upewnic jak to zrobic. Work&Travel raczej odpada, bo
    kosztuje sporo a nie jest wcale pewne ze zainwestowane pieniadze sie zwroca.
    A przeciez jechac tylko tak aby sobie 3 miesiace popracowac i zysku z tego
    nie miec to bez sensu. Wpadlem na pomysl aby pojechac na Camp, ale nie
    dojechac na miejsce tylko zatrzymac sie w jakims wiekszym miescie (Nowy
    York, Chicago) i tam znalezc prace. Inny sposob to napisac list do cioci w
    stanach, czy jest mi w stanie zalatwic wize (lub zaproszenie a potem samemu
    starac sie o wize). Tylko jak np nie dojade na Camp to chyba moge miec pewne
    nieprzyjemnosc.. ale nie wiem jakie.. strace ubezpieczenie? .. urzad
    emigracyjny bedzie mnie scigal? Aha... doszly mnie sluchy ze trzeba takze
    miec SS (Social Security) aby pracodawca mogl mnie zatrudnic. Jesli nie
    pojade na Work&Travel lub zerwe sie z Campu to czy sam bede mogl sobie to
    wyrobic? i poza tym jakby mnie policja zatrzymala to jakies dokumenty
    musialbym miec przy sobie? trzeba tam cos jeszcze wyrabiac czy tylko
    paszport wystarczy?
    Jesli ktos chcialby podzielic sie swoimi doswiadczeniami, zwrocic uwage na
    wazne aczkolwiek pominiete watki lub udzielic pare rad jak najlepiej to
    zrobic to bylbym bardzo wdzieczny. Z gory dziekuje za odpowiedzi,
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-11-12 07:48:45
    Temat: Re: wyjazd do stanow
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "dsds" <d...@h...pl> writes:

> [...]
    > emigracyjny bedzie mnie scigal? Aha... doszly mnie sluchy ze trzeba takze
    > miec SS (Social Security) aby pracodawca mogl mnie zatrudnic. Jesli nie

    tak. i musisz tez miec pozwolenie na prace wydane przez INS, albo wize
    w paszporcie ktora ci na prace pozwala.
    oczywiscie, jesli chcesz pracowac legalnie.

> [...]
    > wyrobic? i poza tym jakby mnie policja zatrzymala to jakies dokumenty
    > musialbym miec przy sobie? trzeba tam cos jeszcze wyrabiac czy tylko

    paszport z wazna wiza. jesli jej nie masz (albo innego dokumentu
    mowiacego ze masz prawo do pobytu w tym kraju) to cie deportuja jak
    zlapia.

    podobnie deportuja cie, jesli cie INS zlapie na nielegalnej pracy.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2002-11-12 15:44:12
    Od: "Lukasz Szelag" <j...@h...com>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message

    > paszport z wazna wiza. jesli jej nie masz (albo innego dokumentu
    > mowiacego ze masz prawo do pobytu w tym kraju) to cie deportuja jak
    > zlapia.

    Policja w USA nie ma prawa pytac o status imigracyjny. Moze to zrobic INS,
    ale jakos nie widac (przynajmniej w NYC), zeby sie specjalnie przejmowali
    nielegalnymi (no chyba, ze popelnia jakies przestepstwo).

    -
    Lukasz Szelag
    j...@h...com

  • 4. Data: 2002-11-13 00:35:23
    Od: "Majus74" <g...@p...onet.p>

    Witam,
    Zajrzyj pod www.bazarynka.com
    Sa tam aktualne oferty pracy, czesto dla nielegalnych.

    PZDR

  • 5. Data: 2002-11-13 04:18:55
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Lukasz Szelag" <j...@h...com> writes:

    > Policja w USA nie ma prawa pytac o status imigracyjny. Moze to zrobic INS,
    > ale jakos nie widac (przynajmniej w NYC), zeby sie specjalnie przejmowali
    > nielegalnymi (no chyba, ze popelnia jakies przestepstwo).

    moze i nie ma, ale jesli cie zatrzymaja a nie masz ichniejszego prawa
    jazdy, to jaki dokument stwierdzajacy twoja tozsamosc im pokazesz?
    oni honoruja tylko paszporty albo swoje prawo jazdy lub inny dokument
    wydany przez rzad federalny a majacy twoje foto i date urodzenia
    (takim dokumentem moze byc no. zielona karta, ale jesli wyekspirowala
    na przyklad to nie honoruja).
    jak nie masz takiego dokumentu to biora paszport. jak juz go wezma,
    sprawdzaja czy masz wazna wize.... a jak nie masz waznej wizy no to
    juz od policjanta zalezy, co z tym zrobi.

  • 6. Data: 2002-11-13 13:24:40
    Od: "Lukasz Szelag" <j...@h...com>

    > moze i nie ma, ale jesli cie zatrzymaja a nie masz ichniejszego prawa
    > jazdy, to jaki dokument stwierdzajacy twoja tozsamosc im pokazesz?

    W USA nie ma zadnego obowiazku noszenia przy sobie dowodu tozsamosci. Prawko
    musisz miec, jak prowadzisz samochod oczywiscie.

> [...]
    > sprawdzaja czy masz wazna wize.... a jak nie masz waznej wizy no to
    > juz od policjanta zalezy, co z tym zrobi.

    Policje nie interesuje waznosc wiz, egzekwowanie prawa emigracyjnego nie lezy w
    zakresie ich uprawnien. Co innego, jesli popelni sie przestepstwo, wtedy
    odsylaja delikwenta do INS-u. Wielokrotnie zreszta policja prosila nielegalnych
    emigrantow, zeby zglaszali przestepstwa bez strachu, ze zostana aresztowani i
    deportowani.

    --
    Lukasz Szelag
    j...@h...com

  • 7. Data: 2002-11-13 23:27:57
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Lukasz Szelag" <j...@h...com> writes:

> [...]
    > emigrantow, zeby zglaszali przestepstwa bez strachu, ze zostana aresztowani i

    no tak. nasuwa mi sie tu jednak przyklad znajomego.
    pracuje jako trucker, nielegalnie.

    niedawno calkiem go policja zatrzymala w ramach najzwyklejszej
    drogowej kontroli.
    sprawdzili wszystkie dokumenty a na koniec zapytali o pozwolenie na
    prace.

    i wpadl.

    wiec ta twoja teoria to sie tak srednio ma do zycia.

  • 8. Data: 2002-11-14 03:48:03
    Od: "Lukasz Szelag" <j...@h...com>

> [...]
    > prace.
    >
    > i wpadl.
    >
    > wiec ta twoja teoria to sie tak srednio ma do zycia.

    To nie jest moja teoria, tylko wykladnia prawa.

    Przede wszystkim popelnil blad, gdyz mial prawo nie odpowiadac na zadne pytania
    zwiazane ze swoim statusem i nic by mu nie zrobili. (To tak jakby odpowiedziec
    przeczaco na pytanie policji, czy sie placi podatki.) Mysle, ze moglby pozwac
    policje do sadu za przekroczenie uprawnien.

    Piszesz, ze pracuje. Czyli nie zostal deportowany?

    Lukasz Szelag
    j...@h...com

  • 9. Data: 2002-11-14 06:28:26
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Lukasz Szelag" <j...@h...com> writes:

> [...]
    > policje do sadu za przekroczenie uprawnien.
    >
    > Piszesz, ze pracuje. Czyli nie zostal deportowany?

    nie zostal deportowany bo wywalil kupe kasy na prawnika, ktory
    spowodowal pogrzebanie jego sprawy w insie na nastepne 2 lata.