PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakres obowiazkow-gdzie haczyk? › Re: Zakres obowiazkow-gdzie haczyk?
  • Data: 2008-09-15 23:28:24
    Temat: Re: Zakres obowiazkow-gdzie haczyk?
    Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W razie sporu od interpretacji jest sąd.

    > Masa takich w prawie i inaczej sie nie da.
    > Jesteś zatrudniony jako spawacz spawający specyficzne elementy. Każą ci
    > przyuczyć drugiego spawacza do tego samego.
    > Ale ty nie jesteś przeciez zatrudniony jako szkoleniowiec dla spawaczy,
    > nie?

    Tu się nie zgodzę, bo wygrałem w SP sprawę z podległym mi pracownikiem w
    bardzo podobnym przypadku.

    Poleciłem pracownikowi przekazać informacje dotyczące obsługi pewnego
    automatu produkcyjnego.
    Pracownik ten w obecności innych otwarcie odmówił, za co postawiłem wniosek
    o zwolnienie bez zachowania okresu wypowiedzenia za odmowę wykonania
    polecenia służbowego i pracownik został zwolniony.
    Odwołał się do SP i na rozprawie m.in. powoływał się na to że w zakresie
    obowiązków nie ma szkolenia.
    Miał za to właśnie punkt "wykonywanie poleceń przełożonych" a ja wykazałem
    że przekazanie informacji (przekazanie dokumentów automatu, demontsracja
    działania, demonstracja zadawania ustawień) to nie szkolenie, ponieważ
    szkolenie to pewnien zoganizowany proces kończący się jakimś tam dokumentem
    stwierdzającym odbycie szkolenia. Sąd uznał moje orgumenty i oddalił w
    całości roszczenia zwolnionego pracownika.
    --
    Jackare