PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakres obowiazkow-gdzie haczyk? › Re: Zakres obowiazkow-gdzie haczyk?
  • Data: 2008-09-16 21:56:15
    Temat: Re: Zakres obowiazkow-gdzie haczyk?
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:gap4fb$8g3$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Jestem maniakiem podejścia procesowego, modelowania i doskonalenia
    > procesów - samograjów, bo taniej jest zapobiegać niż leczyć. Dla mnie
    > ideałem dobrej organizacji jest struktura niezależna od jednostki,
    > posiadająca system gromadzenia, przechowywania i przekazywania potrzebnej
    > wiedzy, wyposażona we wskaźniki do mierzenia parametrów normalnych i
    > skrajnych (koszty, wydajność, sprawność, jakość etc). Jestem zdecydowanym
    > przeciwnikiem uzależniania organizacji od pracowników szczebla
    wykonawczego,
> [...]

    Mentalność. Jak się coś kręci, lepiej żeby się kręciło przy minimalnym
    zużyciu roboczogodzin na coś innego niż bezpośrednie zarabianie pieniędzy.
    Stąd też i pokusy robienia wszystkiego na skróty a stąd już prosta droga do
    specjalizacji pracowników i do stanu, w którym porządek ustala się sam,
    czasem opierając się o kilka newralgicznych węzłów w postaci pana Kazia,
    pana Stasia itd. Dodatkowi ludzie do pilnowania dokumentacji i zarządzania
    przepływem danych a często i do zarządzania w ogóle - kosztują, muszą mieć
    kwalifikacje i musi być ich całkiem sporo, bo rozkawałkowanie jakiegoś
    tematu pozwalające na łatwą wymienność ludzi czasem nie jest banalne. Jakby
    nie patrzeć jest to próba ucieczki od naturalnie ustalającego się stanu
    80/20 :)

    e.