PracaGrupypl.praca.dyskusje › minister pracy Patera a komusze podatki

  • 31. Data: 2004-09-09 09:52:21
    Temat: Re: minister pracy Patera a komusze podatki
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Józek wrote:
    > Użytkownik "Jarek aka Dzarko" <p...@n...polbox.com> napisał w
    > wiadomości news:DXB%c.247649$vG5.19531@news.chello.at...

    > Nie wiem ile zarabiasz raczej cienko, ale pewnie gdyby bezrobocie zmalało to
    > twoje zarobki by wzrosły.
    > A wtedy nie miałbyś problemu z zapłaceniem 1100 zł i 30 czy 40 % podatku.
    > Ja jestem gotów płacić nawet 50% podatku żeby tylko mi zostało jakieś
    > kilkadziesiąt tys. w kieszeni miesięcznie.

    Zeby bezrobocie malalo, firmy musza sie rozwijac i zatrudniac nowych
    ludzi. Zeby sie rozwijac potrzebuja pieniedzy.
    Na co pomagaja mniejsze podatki.

    Albi

  • 32. Data: 2004-09-09 09:57:19
    Temat: Re: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Józek wrote:

    > Komunizm to świetna sprawa, ale my jesteśmy ludzimi jakimi jesteśmy i do
    > komunizmu nie dorośliśmy.

    ????
    W ktorym miejscu komunizm jest dobrym systemem?
    Komunizm to system dobry dla maszyn w fabryce. Jesli kazda maszyna zrobi
    tyle ile moze i dostanie tyle (pradu) ile potrzebuje, to bedzie dobrze.
    Maszyny w fabryce mozna sterowac centralnie i jest to korzystne.
    Komunizm sprawdzilby sie rowniez bycmoze na niektorych zwierzatkach
    futerkowych, choc co do tego nie ma pewnosci.
    Natomiast dla ludzi komunizm jest bardzo zly. Nie wynika to z tego ze
    ludzie nie dorosli, ale ze sa ludzmi.

    Albi

  • 33. Data: 2004-09-09 10:35:42
    Od: kingram <tuxman@_WYTNIJTO_op.pl>

    Marek wrote:
    > To przecież normalne, że pracownik najemny patrzy tylko z pozycji
    pracownika
    > najemnego. Nienormale byłoby, gdyby najemny patrzył z pozycji pracodawcy.
    Wybacz. To nie jest normalne że pracownik patrzy tylko ze swojej pozycji
    na firmę w której pracuje. Owszem - przede wszystkim pracuje dla siebie
    - dla pensji, emerytury itd. ALE powinien jednocześnie dbać o interes
    firmy - powinien ją godnie reprezentować - bo dzięki takiemu podejściu
    firma będzie dalej funkcjonować - a pracownik najemny będzie miał pracę.
    Jeśli pracownik przestanie dbać o interes firmy (jak np. w
    komunistycznym FSM-ie bywało - wyrzucanie części zamiennych z fabryki
    przez płot - żeby je później sprzedać) - to firma prędzej czy później
    padnie - bądź ktoś ją przejmie... I ludzi pójdą na bruk (co w wyżej
    wymienionym FSM-ie nastąpiło).

    > Każdy dba o swój interes, a źle się dzieje gdy politycy nie dbają
    > o interes najemnych.
    Zgodnie z tym co mówisz logicznym jest stwierdzenie że politycy powinni
    dbać o swój interes - co zresztą czynią - więc nie rozumiem twoich
    utyskiwań pod ich adresem...

    > W końcu polityk jest zatrudniony również przez tego
    > najemnego za przypadającą na niego cząstkę budżetu.
    > Obawiam się, że politycy w Polsce źle traktują bezrobotnych bo uważają,
    > że jeżeli bezrobotny nie płaci podatku na utrzymanie polityka, to nie trzeba
    > brać go poważnie.
    Politycy niczego "nie uważają". Dbają o swoje interesy i bezrobotni są
    im potrzebni jedynie tuż przed i w czasie wyborów...

    > Czyżby bezrobotnych w Polsce było jeszcze za mało,
    > żeby w wyborach przekonać polityków, że są w błędzie?
    > To nakłanianie bezrobotnych do "pracy na swoim" to chyba też jakaś choroba
    > lub cynizm. Zamiast utworzenia miejsca pracy, namawianie do samozatrudnienia.
    > Oczywiście, że nikt nie zabrania "pracy na swoim", a niektórzy są nawet do
    > tego zmuszani. Tylko,że DG za grosze i ponad 8h dla jednego pracodawcy
    > (nazywanego w tym układzie usługobiorcą) to wyzysk a nie DG, czas pracy
    > wyklucza bowiem możliwość pracy dla innych "usługobiorców".
    Tutaj aż bije Marksizmem/Leninizmem... Sry.. Ale to nie było chyba
    poważnie?

    > W tym szumie wokół samozatrudniania jakoś nikt nikogo nie pyta, czy on się
    > nadaje do własnej DG. Przecież gdyby się nadawał, to dawno by już ją założył
    > a nie siedział na bezrobociu (nie mylić z siedzeniem na zasiłku, bo teraz
    > zasiłek mają nieliczni, a większość jest trwale bezrobotna).
    Powiem ci na co cierpią twoi "trwale bezrobotni" - na niemoc umysłową.
    To taka choroba cywilizacyjna naszych czasów.

    Byłem bezrobotny - jak to nazywasz... Przez 10 miesięcy i to za granicą,
    gdzie traktowano mnie jak "Auslendra"... W tym czasie rozwoziłem pizzę i
    napoje do prywatnych domów i szukałem pracy.
    Teraz jestem "stale zatrudniony" + rozkręcam swoją działalność
    prywatną... Pokonałem barierę odrętwienia i niemocy - czego innym
    bezrobotnym życzę...

    --
    - -

    Bsrgds,
    kingram

    Penguin#171437

  • 34. Data: 2004-09-09 10:36:19
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wydaniu
    > kapitalistycznym jest tak głośna, że jeszcze dużo ludzi wierzy w swój
    sukces
    > w kapitaliźmie. Ludzie nie rozumieją, że taki "sukces" osiągnie niewielu,
    > a i tak ten ich "sukces" jest tylko POŻYCZONYM kawałeczkiem sukcesu szefa
    > czy właściciela firmy. Ten pożyczony kawałeczek sukcesu ma zmotywować
    > najemnego do dalszej pracy dla pomnażania sukcesu szefa.
    > To coś podobnego do obrazka, który ksiądz daje dziecku, żeby je zmotywować
    > do cotygodniowego wyciągania pieniędzy ze skarbonki lub od rodziców

    A tu mnie już wkurzyłeś, po pierwsze kościół to sprawa osobista,
    po drugie ksiądz ani nie daje dziecku obrazka co tydzień ani nie zmusza mnie
    do dawania ofiary, a tym bardziej przez dziecko,
    po trzecie księża to tylko ludzie i ja nigdy w nich nie wierzyłem,
    pol;ityka to bagno podobnie jak i biznes i mieszanie w to wiary jest z
    Twojej strony zwykłą nie uczciwością chyba że bawisz się w politykę, to nie
    mamy o czym mówić!!!!

    > Producenci trującego żarcia w torebkach czynią podobnie. Wkładają różne
    > śmieci do torebek i w reklamach nakłaniają dzieci do kolekcjonowania
    > (czytaj: kupowania tego żarcia).
    > W kapitalizmie najemny jest rolowany przez każdego, a utzymanie
    kapitalizmu
    > zależy od ilości tych, którym się wydaje, że nie są rolowani.

    Pracodawca musi być egoistą i niczego po nim więcej się nie należy
    spodziewać, inaczej musiałby dopłacać a skąd, jemu z nieba nic nie spadnie.

    > Nie wiem jak teraz, ale w PRL-u było możliwe coś takiego, że jako
    informatyk
    > zostałem przyjęty na pensję 50% większą niż leniwa księgowa, a po 4-5
    latach
    > ta leniwa księgowa zarabiała już dużo więcej od mnie.
    > Jak było tak było, ale wtedy zarabiać na swoje utrzymanie mógł każdy -
    jeżeli
    > tylko chciał.

    Jesteś w błędzie były rejony w Polsce gdzie też nie było pracy.

> [...]
    > Art.65 p.1 i p.5 w zasadzie powinny załatwić sprawę. Tylko kto honoruje
    > te konstytucyjne prawa najemnych.
    > Ja jestem ponad 2 lata bezrobotny. Między innymi dlatego, że moja kariera
    > zawodowa rozpoczęła się pod koniec lat 70-tych i jestem wkładany do
    jednego
    > wora z takimi pracownikami, którzy opierali się o łopatę, a jak się
    złamała
    > to o betoniarkę :) Nie przebieg pracy w CV świadczy o mnie, ale rok
    > ukończenia szkoły.
    > No chyba, że 48-letni informatyk łapie się pod ustawowe wyjątki określone

    Za bardzo widzisz tylko siebie, nawet ten przy łopacie musiał zrobić swoje
    szkoda że nie doceniasz pracy innych szkoda że nie wdziałeś tych siódmych
    potów Łopaciaży !!!Może byś spróbował iść za pomocnika murarza a wtedy
    gwarantuje Ci że bardzo szybko zmienisz zdanie.
    Nie twierdze że wszyscy są wspaniali, przepracowałem 28 lat więc mam jakie
    takie doświadczenia tak z pracą jaki i z ludźmi i umiejętność
    zorganizowania sobie i inny pracy wcale nie świadczyło o tym żeby się
    zaharować i wykonać 120% normy.

    > Dlaczego? Czyżbyś też ulegał kapitalistycznej propagandzie mimo, że jesteś
    > szósty rok na bezrobociu? Przecież kapitalistyczny system jest
    antyspołeczny
    > od korzeni :)

    W każdym systemie wiatr w oczy wieje tym najsłabszym, niezaradnym, w jakiś
    sposób nie pełnosprawnym.
    W PRL ja zawsze miałem pod górę, kartek nie miałem bo miałem pole rodzinnego
    nie dostawałem bo mi zarobki przekraczały, urlopu nie mogłem dostać bo byłem
    dobry w swoim zawodzie(nie zastąpiony),
    premii nie otrzymywałem bo byłem hardy(oporny) i nie należałem do partii.

    <Tzw. "wolna konkurencja" powoduje, że kapitalista przegrywa
    > tylko wtedy, gdy nie uda mu się sprzedać produktu, a najemny przegrywa
    > zawsze. Zwłaszcza gdy przestaje być potrzebny. To kapitalizm spowodował
    > to, że jedni są nielegalni, a inni niepotrzebni. Decyzja kwalifikacji
    > zależy tylko od humoru i potrzeb gburowatych dwunożnych worków pieniędzy.

    Znowu przesadzasz, nasz sposób myślenia jest inny i trudno jest nami
    zarządzać i to jest właśnie przyczyna. PRL wyrobił w nas pewien mechanizm
    pracy, umiejętność zachowani i młody człowiek ma niesamowity problem w
    wydawaniu poleceń do kogoś kto posiada dużo większą znajomość rzeczy niż on.
    Ale "dwunożne worki"????przesada.

> [...]
    > pracownikowi mało pod hasłem: stu czeka na twoje miejsce.
    > W konieczność istnienia bezrobocia wierzą tylko ci z najemnych, którzy
    > pracują. Im ktoś dłużej na bezrobociu, tym mniej wierzy w sens tego
    systemu.

    > W Polsce udało się kapitalistom ustawić bezrobocie na takim poziomie,
    > który jest nie do pomyślenia w innych krajach UE. Pozwala to na
    utrzymywanie
    > pensji na bezczelnie niskim poziomie. Bezrobocie jest za duże
    > żeby gospodarka i ludzie mogli funkcjonować normalnie, a za małe żeby

    Ja zakrętów boję się najbardziej na pewno nie służą zwykłym ludziom
    a przynajmniej nie znam takiego przypadku w historii.
    Moja wyobrażenie o gwarancji pracy jest takie idę do burmistrza lub innej
    instancji i oni mają mnie obowiązek zatrudnić za najniższą krajową,
    po roku a może krócej nie wiem czy z tej formy skorzystało by 500 tys.
    ludzi.

    Józek

  • 35. Data: 2004-09-09 10:44:50
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > brać go poważnie. Czyżby bezrobotnych w Polsce było jeszcze za mało,
    > żeby w wyborach przekonać polityków, że są w błędzie?

    Politycy bardzo przejmuja sie bezrobotnymi, poniewaz stanowia oni
    znaczna grupe wyborcow.
    Tyle ze wyborcy dobrze reaguja na populizm a zle reaguja na reformy.
    W tej sytuacji naturalnym i sensownym dzialaniem ze strony politykowa
    jest mowienie czesto i glosno "walczymy z bezrobociem" a zupelnie
    bezsensu jest walka z bezrobociem.

    Albi

  • 36. Data: 2004-09-09 10:45:52
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam M. Piotrowski" <fuzz[]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracuj dla każdego, kto zechce skorzystać z Twoich usług. Zainwestuj w
    swój
    > warsztat i w narzędzia pracy, promuj swoje usługi, martw się o to, żeby
    > znaleźć na nie chętnego, pilnuj tego, żeby zapłacił w terminie, nie
    > zapominaj przy tym o prowadzeniu papierkowej roboty i uiszczaniu
    wszystkich
    > opłat do US i ZUS w terminie, a przy tym staraj się, żeby po tym wszystkim
    > wystarczyło Ci na jedzenie.
    > Zapewniam Cię, że bardzo szybko zweryfikowałbyś swoją opinię.

    Nie przesadzaj prowadzenie DG wcale nie jest aż tak okropne i uciążliwe, że
    aż niesamowite. Problemem jest czy znajdziesz, masz pomysł aby się nie
    martwić o US i ZUS a zwłaszcza ZUS bo jak nie masz dochodu to podatku nie
    płacisz.

    Józek

  • 37. Data: 2004-09-09 10:47:55
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kingram" <tuxman@_WYTNIJTO_op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Teraz jestem "stale zatrudniony" + rozkręcam swoją działalność
    > prywatną... Pokonałem barierę odrętwienia i niemocy - czego innym

    Dziękuje Bardzo
    Pozdrawiam
    Józek

  • 38. Data: 2004-09-09 10:53:49
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jarzynowski" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > futerkowych, choc co do tego nie ma pewnosci.
    > Natomiast dla ludzi komunizm jest bardzo zly. Nie wynika to z tego ze

    Prawie że się z Tobą zgadzam .
    Ale wyobrazi sobie o ile Ci na to wyobraźnia pozwoli, że każdy robi to co do
    niego należy i więcej, a bierze tylko tyle ile mu do życia potrzeba i mniej.
    A także robi wszystko aby innym było lepiej(demagogia).

    Józek

  • 39. Data: 2004-09-09 10:56:06
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > Socjal generuje bezrobocie. Zwlaszcza. ze do podzialu i sciagania socjalu
    > potrzebni sa urzednicy a ci (prawa Parkinsona) staraja sie jak najbardziej
    > uzasadnic swoje istnienie i podniesc range swoja i swoich komorek
    > orgaizacyjnych.
    >
    > --
    Bzdura, zależy co rozumiemy przez socjal.

    Józek

  • 40. Data: 2004-09-09 11:08:07
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Józek wrote:

> [...]
    > niego należy i więcej, a bierze tylko tyle ile mu do życia potrzeba i mniej.
    > A także robi wszystko aby innym było lepiej(demagogia).

    Ja to sobie moge spokojnie wyobrazic.
    Tylko ze to nie jest zachowanie ludzi. Moge sobie wyobrazic, ze robia
    tak marsjanie albo inteligentne karaluchy. Ludzie jednak dzialaja
    odwrotnie. Staraja sie zyskac jak najwiecej robiac jak najmniej. Jest to
    naturalne, prawidlowe i niezmienne. Szukanie najlepszych rozwiazan zeby
    to uzyskac (tj najlepszy efekt przy najmniejszym wysilku) nazywamy
    inteligencja. W komunizmie oczekuje sie ze lduzie beda postepowac wbrew
    swojej inteligencji i starali sie uzyskiwac jak najmniejsze efekty przy
    jak najwiekszym wysilku.
    Jest to mozliwe na dwa sposoby;
    1.zrobimy ludziom wode z mozgu.
    2.bedziemy ludzi scisle kontrolowac.
    Oba rozwiazania byly stosowane z dobrym skutkiem, sa jednak niestabilne,
    przez co system jest skazany na rozpad predzej czy pozniej.

    Albi