PracaGrupypl.praca.dyskusje › minister pracy Patera a komusze podatki

  • 1. Data: 2004-09-07 17:20:59
    Temat: minister pracy Patera a komusze podatki
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    Nasz kochany minister Pater w koncu wymyslil jak uratowac gospodarke.

    To proste - podniesc ZUS, kazdemu o minimum 130, a maximum 1100 pln na
    miesiac!

    Prawda ze genialne w swojej prostocie? Ciekawe czy po tym do czarnejstrefy
    przejdzie 80% czy 90% rynku, i latwo policzyc ilokrotnie zyska na tym
    panstwo (x3 wieksze zyski, ale od x10 mniejszej ilosci platnikow - czarna
    strefa, bankrutujace firmy).

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 2. Data: 2004-09-08 06:16:36
    Temat: Re: minister pracy Patera a komusze podatki
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Rafal 'Raf256' Maj wrote:
> [...]
    > przejdzie 80% czy 90% rynku, i latwo policzyc ilokrotnie zyska na tym
    > panstwo (x3 wieksze zyski, ale od x10 mniejszej ilosci platnikow - czarna

    Jaka to ustawa, gdzie o tym mozna przeczytac na sieci?

    Albi

  • 3. Data: 2004-09-08 08:00:51
    Temat: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
    Od: "ZPDS" <b...@n...zpds.com.pl>

    Uzytkownik "Kamil Jarzynowski" <a...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Jaka to ustawa, gdzie o tym mozna przeczytac na sieci?
    >
    > Albi

    http://zusdajnamluz.pl

    Poprawki: nie kazdemu chca podniesc, tylko tym znajdujacym sie w pewnym
    przedziale dochodow. Ten przedzial dochodow jest taki, ze w praktyce dotknie
    to najbardziej male, jednosobowe czy rodzinne firmy.

    Uzasadnienia sa kuriozalne: ze to wyrowna niesprawiedliwosc, bo etatowcy
    placa wiecej (a roznica w podejmowaniu ryzyka, ilosci rzeczywistych godzin
    pracy itp. miedzy pracownikiem etatowym a przedsiebiorca?) i ze - uwaga - to
    dla korzysci samych przedsiebiorcow, bo beda miec wyzsze emerytury (wszyscy,
    ktorych znam, ktorzy chca miec wyzsze emerytury, wplacaja skladki w
    prywatnych funduszach emerytalnych nie marzac bynajmniej o wyzszym ZUSie).

    Szara strefa sie zwiekszy, gdy przepis wejdzie w zycie - i zwiekszy sie
    bezrobocie, bo ci uczciwi zawiesza dzialalnosc i zaczna szukac pracy u
    innych wchodzac na nasz i tak zatloczony rynek pracy.

    To latanie budzetu - z tej samej serii, co obcinanie wydatkow na nauke.

    Apeluja o podpis pod protestem. W piatek jest konferencja prasowa na ten
    temat i miejmy nadzieje, ze media naglosnia sprawe.

    C. Oleszkiewicz
    Biuro Zwiazku Pracodawcow Dolnego Slaska

  • 4. Data: 2004-09-08 11:22:11
    Od: "Jarek aka Dzarko" <p...@n...polbox.com>

    > Nasz kochany minister Pater w koncu wymyslil jak uratowac gospodarke.
    >
    > To proste - podniesc ZUS, kazdemu o minimum 130, a maximum 1100 pln na
    > miesiac!

    Jest niezle. Chyba rzeczywiscie trzeba sie zastanowic, nad ucieczka z tego
    kraju. Tutaj juz tylko mozna walcem wyrownac i zasiac od nowa.

  • 5. Data: 2004-09-08 11:22:11
    Od: "Jarek aka Dzarko" <p...@n...polbox.com>

  • 6. Data: 2004-09-08 12:41:43
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    ZPDS <b...@n...zpds.com.pl> napisał(a):

    > Apeluja o podpis pod protestem. W piatek jest konferencja prasowa na ten
    > temat i miejmy nadzieje, ze media naglosnia sprawe.

    ZUS daj nam LUZ? A może raj - najlepiej podatkowy?
    Informuję szanownego przeciwnika z drugiej strony barykady, że kuriozalne
    jest tylko twierdzenie, że bezrobocie jest nieodzownym elementem gospodarki.
    Reszta jest już tylko konsekwencją tego twierdzenia, a zwłaszcza
    w Polsce - kraju, który przestał być normalny jeszcze za Jagiellonów.
    Od czasu gdy powstały wyżej zorganizowane społeczeństwa, brak
    samowystarczalności jednostki jest źródłem ciągłych problemów spowodowanych
    ustaleniem warunków początkowych gry w taki sposób, że środki produkcji
    są własnościa prywatną. Stworzyło to niezdrowy układ zmuszający pracowników
    i ich przedstawicieli to ciągłego wydzierania pracodawcom środków na własne
    utrzymanie. Polski pracodawca dostał po 1989-tym raj w postaci totalnego
    bezrobocia i stale krzyczy jak ta żona rybaka z bajki, że to za mało.
    Żona rybaka źle skończyła, bo chciała za dużo, a ciągłe zmniejszanie
    zatrudnienia i zmniejszanie pensji przy jednoczesnym wydłużaniu czasu pracy,
    może zaowocować następnym wystrzałem z Aurory, bo coraz więcej ludzi ma coraz
    mniej do stracenia.

    Marek

  • 7. Data: 2004-09-08 12:47:08
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Jarek aka Dzarko <p...@n...polbox.com> napisał(a):

    > Jest niezle. Chyba rzeczywiscie trzeba sie zastanowic, nad ucieczka z tego
    > kraju. Tutaj juz tylko mozna walcem wyrownac i zasiac od nowa.

    No to uciekajcie. Przyrost naturalny spada za wolno i tylko masowy wyjazd
    "niezadowolonych" może usunąć nadmiar rąk do pracy.

    Marek

  • 8. Data: 2004-09-08 13:58:05
    Od: "ZPDS" <b...@n...zpds.com.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Informuję szanownego przeciwnika z drugiej strony barykady, że kuriozalne
    > jest tylko twierdzenie, że bezrobocie jest nieodzownym elementem

    ?? Nie pamietam takiego mojego stwierdzenia.

    To nie jest ustawa(czy raczej zmiana w ustawach), ktora cos pogorszy wielkim
    firmom. Dotknie male firmy, czesto nie zatrudniajace nikogo poza
    wlascicielem i jego rodzina. Dotyczy to okolo miliona Polakow, jak szacuje
    Krajowa Izba Gospodarcza. Tych, dzieki ktorych pracy "na swoim" bezrobocie
    jest mniejsze, niz moze byc po wprowadzeniu zmian.

    www.zusdajnamluz.pl

    > Reszta jest już tylko konsekwencją tego twierdzenia, a zwłaszcza
    > w Polsce - kraju, który przestał być normalny jeszcze za Jagiellonów.

    Pisanie z konta Zwiazku zobowiazuje mnie do zachowania powagi i powstrzymuje
    mnie przed skomentowaniem powyzszego i reszty.

  • 9. Data: 2004-09-08 14:11:01
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    p...@n...polbox.com news:DXB%c.247650$vG5.145492@news.chello.at

    > Jest niezle. Chyba rzeczywiscie trzeba sie zastanowic, nad ucieczka z
    > tego kraju. Tutaj juz tylko mozna walcem wyrownac i zasiac od nowa.

    Tyle ostatio sie mowi o pracy dla informatykow w Anglii ze chyba to
    rozwaze...

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 10. Data: 2004-09-08 15:10:57
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    ZPDS <b...@n...zpds.com.pl> napisał(a):

    > gospodarki.
    >
    > ?? Nie pamietam takiego mojego stwierdzenia.

    Ja też nie :), ale w sytuacji pełnego zatrudnienia problemy,
    które zamierza oprotestować Wasz związek nie występują.

    > To nie jest ustawa(czy raczej zmiana w ustawach), ktora cos pogorszy wielkim
    > firmom. Dotknie male firmy, czesto nie zatrudniajace nikogo poza
    > wlascicielem i jego rodzina.
    Rozumiem, że małe firmy mają gorsze warunki ustawowe i podatkowe,
    bo nie stać je na wysłanie ustawodawców na wakacje na Hawajach
    i nadmuchanie ustawodawcom kont w Szwajcarii.

    > Dotyczy to okolo miliona Polakow, jak szacuje
    > Krajowa Izba Gospodarcza. Tych, dzieki ktorych pracy "na swoim" bezrobocie
    > jest mniejsze, niz moze byc po wprowadzeniu zmian.

    Czyżby małe firmy nie miały należały do związku pracodawców?

    www.kpp.neostrada.pl/artyk/popiuk/bezrob.html

    > Pisanie z konta Zwiazku zobowiazuje mnie do zachowania powagi i powstrzymuje
    > mnie przed skomentowaniem powyzszego i reszty.

    Rozumiem ale uważam, że skoro pracodawcy sami siebie traktują poważnie,
    to mogliby też traktować poważnie tych, którzy jeszcze pracują, jak również
    tych, którzy pracy nie mają. Mało kto nie pracuje dlatego, że mu się nie chce.

    Ciekawe co szanowni państwo pracodawcy chcą oprotestować. Naród, rząd
    czy instytucję podatków w ogóle?
    Poza tym podatki nie bardzo zależą od koloru krawata i legitymacji premiera -
    również w Polsce.

    O ile wiem istnieją państwa, w których jednocześnie podatki są wyższe,
    bezrobocie niższe, a ludzie bardziej szczęśliwi.
    Również dlatego, że ich kraje nie toczą wojen w imię "bezpieczeństwa
    narodowego".

    Może należałoby oprotestować (nie)równość podmiotów gospodarczych?
    Tylko, że zbyt wielu podmiotom jest to na rękę bo mają jedno wspólne
    orzeczenie: płacę (i wymagam), a rzeczowniki w tym złożonym zdaniu występują
    najczęściej w łapowniku (przypadek, który odpowiada na pytanie: komu? ile?).

    A może Związek Pracodawców oprotestowałby bezrobocie? Może system ruszy
    dopiero gdy 3.5 mln bezrobotnych zacznie znowu płacić podatki i więcej
    kupować? W końcu podobno Szwedzi twierdzą, że ich kraju nie stać na wysokie
    bezrobocie.

    Nie wiem na czyich usługach są media,
    ale na pewno chcą zarobić na życie i nagłaśniają również to,
    co nie ma sensu.

    Marek