PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 51. Data: 2009-06-17 18:01:25
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: r...@m...com

    > na poziomie specjalistycznym czy podstawowym? jest pewna roznica
    > pomiedzy nauczeniem kogos czytać/pisać/dodawać i odejmować (co stanowi
    > jakies minimum dla przekroju społeczeństwa) a wiedzą specjalistyczną.

    Ludzie z wiedzą na poziomie specjalistycznym pracują w takich instytucjach
    jak NASA, CERN itp.

  • 52. Data: 2009-06-17 18:16:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    Znowu nie na temat. Co im powiesz?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 53. Data: 2009-06-17 18:18:26
    Od: r...@m...com

    > On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Znowu nie na temat. Co im powiesz?

    Nic, bo ich nikt nie zwolni z tego powodu, i nie udowodnisz że nie mam racji.

  • 54. Data: 2009-06-17 18:19:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Jeśli dana wiedza i dokument jest niezbędny, aby móc zdobyć pracę pozwalającą
    > na minimum godnego życia, samodzielne utrzymanie się, to napewno zalicza się
    > to do poziomu podstawowego.

    Ja mam wykształcenie wyższe, ale nie mam żadnych dokumentów to potwierdzających
    (dyplomu nigdy nie odebrałem z uczelni). Nie był ten dokument niezbędny
    by zdobyć pracę pozwalającą na minimum godnego życia i samodzielne utrzymanie
    się.

    To jak to jest?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 55. Data: 2009-06-17 18:21:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Nic, bo ich nikt nie zwolni z tego powodu, i nie udowodnisz że nie mam racji.

    To znaczy, że nie zgadzasz się z tezą *rządu*, że wskaźnik bezrobocia *wzrośnie*?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 56. Data: 2009-06-17 18:24:26
    Od: r...@m...com

> [...]
    > by zdobyć pracę pozwalającą na minimum godnego życia i samodzielne utrzymanie

    Podałeś nazwę uczelni, wydział, kierunek - po resztę pracodawca może zadzwonić.

    Jak byś był samoukiem i wiedzę zdobywał z książek w domu i praktyki z pracy na
    czarno, to byś pracował zapewne za głodową pensję.

  • 57. Data: 2009-06-17 18:25:18
    Od: r...@m...com

    > On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To znaczy, że nie zgadzasz się z tezą *rządu*, że wskaźnik bezrobocia
    *wzrośnie*?

    Oczywiście ze się nie zgadzam, to jest brednia.

  • 58. Data: 2009-06-17 18:33:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Podałeś nazwę uczelni, wydział, kierunek - po resztę pracodawca może zadzwonić.

    Nie podałem. Jak byłęm przyjmowany, tomoje wykształcenie było jeszcze "średnie
    - techniczne".

    > Jak byś był samoukiem i wiedzę zdobywał z książek w domu i praktyki z pracy na
    > czarno, to byś pracował zapewne za głodową pensję.

    Pracowałem za głodową (670 zł za 3 miesiące pracy) pensję na początku.
    Na um. o dzieło. Potem znalazłem lepszą pracę, w innym mieście (za średnia krajowa).
    Potem jeszcze lepszą (więcej niż średnia krajowa). Teraz mam swoją działalność
    (otworzoną za samodzielnie wzięty niewielki kredyt) i nikomu papierkiem nie musiałem
    przed oczami machać. Żaden mój były pracodawca nigdy nie dzwonił do żadnej uczelni
    i mnie nie sprawdzał. Każdemu wystarczyła próbka moich umiejętności jaką
    przedstawiałem na rozmowie kwalifikacyjnej.

    Dla Twojej informacji - w nie-stolicy kasjerka potrafi zarobić 1300-1500
    _na rękę_. Jakim cudem Ty mając niby-kwalifikacje nie potrafisz nawet tego
    pozostaje dla mnie zagadką.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 59. Data: 2009-06-17 18:35:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Oczywiście ze się nie zgadzam, to jest brednia.

    Siła Twoich argumentów jest porażająca.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 60. Data: 2009-06-17 18:44:02
    Od: r...@m...com

> [...]
    > i mnie nie sprawdzał. Każdemu wystarczyła próbka moich umiejętności jaką
    > przedstawiałem na rozmowie kwalifikacyjnej.

    Miałeś farta i tyle, cóż... jeden wygra w totka, drugiemu sie trafi praca
    powyżej średniej krajowej, jak widać niekoniecznie zależy to od kwalifikacji.

    > Dla Twojej informacji - w nie-stolicy kasjerka potrafi zarobić 1300-1500
    > _na rękę_. Jakim cudem Ty mając niby-kwalifikacje nie potrafisz nawet tego
    > pozostaje dla mnie zagadką.

    Mnie interesuje minimum 2500 netto za miesiąc pracy, bez pracy na nocną
    zmianę, bez świąt państwowych i dni ustawowo wolnych od pracy (co niestety
    dotyczy te biedne wykorzystywane kasjerki, bo hipermarkety są w niedziele
    czynne...)