PracaGrupypl.praca.dyskusje › WOJSKO - Postępowanie w celu powołania do zas. sł. wojsk.

  • 1. Data: 2002-07-01 10:37:56
    Temat: WOJSKO - Postępowanie w celu powołania do zas. sł. wojsk.
    Od: "iksystem" <i...@i...com.pl>

    Witam,
    ostatnio od swojej kochanej WKU dostałem list z postanowieniem prowazenia w
    stosunku do mojej osoby postępowania mającego powołanie mnie do zasadniczej
    służby wojskowej do momentu kiedy ukończę 28 rok życia.
    W uzasadnieniu napisali, że nie mogli powołać mnie do momentu kiedy
    ukończyłem 24 rok życia ponieważ odroczali mnie ze względu na naukę (
    studia - nieukończone ).
    Mam 27 ( skończone ) i duże zobowiązania ( prowadzę własną działalność
    gospodarczą i mam długoterminowe umowy z klientami ) ale pewnie ich to nie
    obchodzi...
    Mam pytanie czy ktoś z grupowiczów dostał takie postanowienie i czy został w
    tym ostatnim roku powołany do zasadniczej służby wojskowej ?
    Nie wiem czy mam się już bać czy nie ? ;)
    Będę wdzięczny za każdą odpowiedź...

    Tomek

  • 2. Data: 2002-07-01 11:09:00
    Od: "Krzysztof " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    iksystem <i...@i...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > służby wojskowej do momentu kiedy ukończę 28 rok życia.
    > Nie wiem czy mam się już bać czy nie ? ;)

    Jest to w pelni realne. Osobiscie znam takie przypadki (co prawda sprzed
    kilkunastu lat).
    Szykuj wszelkie mozliwe papiery i odwoluj sie w WKU poki czas zanim
    dostaniesz bilet.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-07-01 11:36:37
    Od: "iksystem" <i...@i...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof " <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:afpd8b$50o$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > kilkunastu lat).
    > Szykuj wszelkie mozliwe papiery i odwoluj sie w WKU poki czas zanim

    Witam,
    Problem w tym ze nie wiem od czego mam się odwoływać.
    Narazie nie chca mnie powołać lecz trwa postępowanie...
    Nie wiem co o tym myśleć...

    Tomek

  • 4. Data: 2002-07-01 11:37:18
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "iksystem" <i...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie czy ktoś z grupowiczów dostał takie postanowienie i czy został
    > tym ostatnim roku powołany do zasadniczej służby wojskowej ?
    > Nie wiem czy mam się już bać czy nie ? ;)
    > Będę wdzięczny za każdą odpowiedź...

    Tez tak miałem 2 lata temu [ciut inne przepisy były] i uratowała mnie
    działalność gospodarcza z długoterminowym kontraktem na spora sumę.... ale
    teraz może być inaczej... zapytaj prawnika co on na to by pozwac WKU w
    ramach odszkodowania za zerwanie kontraktu .... ale teraz może to nie
    przejść.

  • 5. Data: 2002-07-01 12:29:32
    Od: "Krzysztof " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    > Witam,
    > Problem w tym ze nie wiem od czego mam się odwoływać.

    Od odbycia sluzby wojskowej z przyczyn....

    > Narazie nie chca mnie powołać lecz trwa postępowanie...
    > Nie wiem co o tym myśleć...

    Poinformowali cie, ze twoje dokumenty weszly na ustawowy tok postepowania.
    Jesli nic nei zrobisz, to dojada az do konca.Zaden urzednik nie odrzuci ich z
    kupki na zasadzie.."mi sie wydaje, ze on za stary na to wojsko...moze ma
    jakies problemy.."..tylko pieczatka i do nastepnego referatu. Ty musisz im
    dac argumenty, ktore uzasadnia podjecie decyzji o rezygnacji z powolywania
    ciebie. Moga cie powolac do konca roku kalendarzowego w ktorym konczysz 28
    lat, tj w tymze roku musisz rozpoczac sluzbe. Jeden z przypadkow o ktorych
    pisalem, to gosc stawil sie do jednostki 31-o grudnia, po czym po podbiciu
    ksiazeczki odeslano go na przepustke, bo turnus (SPR), zaczynal sie dopiero w
    polowie stycznia..ale sluzbe rozpoczal we wlasciwym roku kalendarzowym.

    ..moze jestes jedynym zywicielem rodziny, moze tak, jak w poscie obok ktos
    doradzal sprawy zobowiazan pienieznych, moze masz problemy zdrowotne, moze
    jesli teraz zapiszesz sie na studia wieczorowe, to to cie wybroni?..nie wiem,
    ale jesli nic nie zrobisz i nie bedziesz sie odwolywal, to na automacie
    dojedziesz do jednostki.

    > Tomek

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-07-01 12:37:45
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Nie wiem czy mam się już bać czy nie ? ;)
    > Będę wdzięczny za każdą odpowiedź...

    Jesli nie maja Twoich dokladnych namiarow (nie maja realnego miejsca pobytu
    ani adresu firmy itp) to nie ma sie co bac bo zawsze mozesz nie dbierac
    wezwan przez ten rok ...
    Gorzej jak wiedza gdzie jest firma (bo mieszkanie mozna zmienic) ...

    AndY

  • 7. Data: 2002-07-01 12:55:12
    Od: "Krzysztof Chendoszko" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    AndY <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wezwan przez ten rok ...
    > Gorzej jak wiedza gdzie jest firma (bo mieszkanie mozna zmienic) ...

    Wydaje mi sie, ze jesli juz pierwszy list odebral..za pokwitowaniem
    zapewne...to nie bardzo tak moze. Zwlaszcza, ze jest obowiazek informowania
    WKU o zmianach miejsca zamieszkania, a on posrednio dal im do zrozumienia, ze
    przyjal informacje do wiadomosci. Gdyby ten pierwszy list wrocil z
    adnotacja.."adresat nie mieszka", to sami mogliby zrezygnowac...teraz moglby
    zbyt sie narazic wg mnie....dowiedzial sie ..i wyjechal

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 8. Data: 2002-07-01 13:34:22
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Wydaje mi sie, ze jesli juz pierwszy list odebral..za pokwitowaniem
    > zapewne...to nie bardzo tak moze.

    To fakt, jest jakis taki myk ze jak wszczeli sprawe i cie poinformowano to
    beda drazyc temat teraz i juz nie zabardzo teraz nie odbierac ...

    AndY

  • 9. Data: 2002-07-01 21:46:12
    Od: "killerisme" <k...@p...gazeta.pl>

    Moze to zadziala:
    jak masz jakiegos znajomego (rodzine) w innym wojewodztwie - przemelduj sie
    na jakis czas do niego i poinformuj (listownie :) ) o tym WKU. Sprawa
    nabiera biurokratycznego tempa - masz jakis miesiac lub raczej dwa zanim oni
    tam pozbieraja wszystkie papierki i przesla je do odpowiedniego WKU,
    nastepnie meldujesz ponownie (wszystko listownie - kolega poszedl odroczyc
    sie dokumentem ze studiow to mu powiedzieli, ze nastepnego dnia o pietnastej
    ma wyjazd, tylko musi u nich jeden podpis zlozyc...), ze niestety juz tam
    nie jestes zameldowany i oni znow uruchamiaja swoja biurokratyczna
    maszyne...

    Poradzil mi to znajomy (heh z WKU:) ) jako jak najbardziej legalny sposob...

  • 10. Data: 2002-07-02 06:15:18
    Od: "iksystem" <i...@i...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Chendoszko" <k...@N...poczta.gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:afpjfg$scq$1@news.gazeta.pl...

    > Wydaje mi sie, ze jesli juz pierwszy list odebral..za pokwitowaniem
    > zapewne...to nie bardzo tak moze. Zwlaszcza, ze jest obowiazek
> [...]

    Problem w tym że ja nic nie odbierałem !
    Wszystkie dotychczasowe pisama z WKU przychodzą do mnie zwykłym listem a nie
    listem poleconym.
    Nie jest przypadkiem tak że powinni do mnie przesyłać korespondencję za
    pokwitowaniem ( list polecony ) ?

    Tomek