PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zrobiony "w konia" - co robic ?

  • 1. Data: 2002-07-01 08:52:07
    Temat: Zrobiony "w konia" - co robic ?
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Prosze pomozcie:

    jestem w nastepujacej sytuacji. poczatkiem sierpnia zeszlego roku po przejeciu
    mojej firmy przez inna zaproponowano mi w nowej firmie prace. Rozwiazawszy
    umowe o prace na czas nieokreslony w starej firmie podpisalem umowe na czas
    nieokreslony na tych samych warunkach w nowej firmie. Umowy zostaly przez
    mojego szefa przeslane z naszego oddzialu do centrali a ja rozpoczalem prace.
    Caly czas nie otrzymywalem jednak od pracodawcy podpisanej nowej umowy. W koncu
    w styczniu tego roku przedstawiono mi dwie umowy na czas okreslony (od 1
    sierpnia do konca wrzesnia jedna, i od poczatku pazdziernika do konca stycznia
    tego roku) podpisane przez pracodawce, NIE popisane jednak przeze mnie. Nie
    podpisalem ich oczywiscie, poszedlem na zwolnienie, a z dniem 1 lutego tego
    roku oddzial mojej firmy (w ktorym pracowalem) zostal zamkniety.
    Skierowalem sprawe na droge postepowania sadowego, wkrotce mam rozprawe i w
    zwiazku z tym pytania:
    1. jaka mam szanse na wygranie sprawy ?
    2. jaka powienienem przyjac strategie przemowien ?

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-07-01 09:35:29
    Temat: Re: Zrobiony "w konia" - co robic ?
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > 1. jaka mam szanse na wygranie sprawy ?
    > 2. jaka powienienem przyjac strategie przemowien ?
    >
    > pozdrawiam
    > Tomek
    >
    > --
    A czy nie jest tak, ze gdy wygrasz sprawe koszty postepowania, lacznie z
    kosztami twojego obroncy pokrywa zaklad pracy ktory zostal pozwany? Jesli tak
    by bylo, to strategia przemowien powinien sie martwic twoj adwokat....a wydaje
    mi sie, ze sprawa, zwlaszcza jesli dotyczy wiekszej ilosci osob (najlepiej
    chyba wspolnie wystapic) jest wygrana..no i adwokat wspolny. No bo jak kilka
    czy kilkanascie osob ma w kadrach niepodpisane umowy? plus pokrywajace sie
    zeznania przeciwko pracodawcy. Wyjasnij te kwestie w sadzie pracy, jaka pomoc
    prawna ci przysluguje i jak wyglada z jej kosztami w przypadku przegrania i
    wygrania sprawy.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-07-01 17:07:13
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał

    : 1. jaka mam szanse na wygranie sprawy ?
    : 2. jaka powienienem przyjac strategie przemowien ?

    Ból głowy powiniem mieć pracodawca, bo zatrudniał się bez umowy o pracę.
    Zdaje sie, że grożą za to konekwencje finansowe. Skoro cię zatrudniał i
    wypłacał pensje, to powinien mieć umowę o pracę na piśmie. Taką umowę
    sporządzono i ją podpisałeś, a oni po wielu miesiącach podsuwają ci do
    podpisu inną.

    --
    bobers