PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace vs DG

  • 1. Data: 2011-03-16 20:40:45
    Temat: Umowa o prace vs DG
    Od: TM <t...@o...pl>

    Witam

    Chcialbym sie dowiedziec, ktory rodzaj zatrudnienia bedzie bardziej
    korzystny dla osoby majacej na utrzymaniu rodzine: umowa o prace czy
    DG + fakturka miesieczna za wykonane uslugi? Glownie chodzi mi o takie
    sprawy jak nieszczesliwe wypadki, przerwy w pracy z powodu
    dlugotrwalych chorob czy rehabilitacji?

    TM

  • 2. Data: 2011-03-16 21:04:36
    Temat: Re: Umowa o prace vs DG
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-16 21:40, TM pisze:
> [...]
    > DG + fakturka miesieczna za wykonane uslugi? Glownie chodzi mi o takie
    > sprawy jak nieszczesliwe wypadki, przerwy w pracy z powodu

    To zależy od wynagrodzenia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-03-16 21:37:20
    Od: TM <t...@o...pl>

    On Wed, 16 Mar 2011 22:04:36 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > To zależy od wynagrodzenia.

    Duze.

    --
    TM

  • 4. Data: 2011-03-16 22:10:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > To zależy od wynagrodzenia.

    Od wynagrodzenia, wysokości wpłacanego chorobowego i postanowień
    zawartych w umowie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2011-03-16 22:13:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-16, TM <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Duze.

    To nie odpowiada na pytanie.
    Jaka jest różnica między proponowanym wynagrodzeniem
    z tytułu DG, a umowy o pracę?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-03-17 07:03:19
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "TM" <t...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > DG + fakturka miesieczna za wykonane uslugi? Glownie chodzi mi o takie
    > sprawy jak nieszczesliwe wypadki, przerwy w pracy z powodu

    Umowa o prace to Kodeks Pracy. Dzialalnosc gospodarcza masz to co
    wynegocjujesz z pracodawca, ale nigdy nie wynegocjujesz tego co masz w
    Kodeksie Pracy. Pamietaj ze kazda umowe o wspólpracy mozna szybko
    rozwiazac, a kazde zlecenie anulowac.
    W sumie Dzialalnosc Gospodarcza zamiast umowy o prace oplaca sie tylko i
    tylko w przypadku gdy bedziesz mial zawsze do realizacji równolegle kilka
    zlecen od róznych zleceniodawców.

    pozdr

  • 7. Data: 2011-03-17 08:46:21
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > DG + fakturka miesieczna za wykonane uslugi? Glownie chodzi mi o takie
    > sprawy jak nieszczesliwe wypadki, przerwy w pracy z powodu

    Praca swiadczona osobiscie w ramach wlasnej DG oplaca sie gdy:
    jest odpowienio duze wynagrodzenie umozliwijace pokrycie wszelkich kosztów
    oraz ZABEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOSCI za ta prace, czyli wykupienie
    odpwiednio skonstruowanych ubezpieczen lub posiadanie takiej
    gotówki/instrumentów finansowych które umozliwia pokrycie ewentualnych
    roszczen.
    Dobrze jest miec tak skonstruowane umowy, ze faktury sa placone ryczaltowo.
    Dobrze jest gdy swiadczenie uslug nie zajmuje calego czasu, tylko umozliwa
    np swiadczenie uslug na takich samych lub podobnych zasadach finansowych w
    innym miejscu i tez lacznie nie zajmuje calego czasu, czyli nie tyrasz
    dziennie od 7 do 20.
    Reszta jest kwestia oceny warunków i mozliwosci. Znasz swoje zdrowie,
    kondycje itp. Umowa o prace daje nieco lepsze zabezpieczenie socjalne i w
    sposób wymuszony - emerytalne, jednoosobowa DG daje przy racjonalnym
    gospodarowaniu lepsze warunki finansowe i wieksza swobode.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2011-03-17 09:50:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-17, Emeryt <w...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Umowa o prace to Kodeks Pracy. Dzialalnosc gospodarcza masz to co
    > wynegocjujesz z pracodawca, ale nigdy nie wynegocjujesz tego co masz w
    > Kodeksie Pracy.

    Dlaczego nie?

    > Pamietaj ze kazda umowe o wspólpracy mozna szybko rozwiazac,
    > a kazde zlecenie anulowac.

    To nieprawda.

    > W sumie Dzialalnosc Gospodarcza zamiast umowy o prace oplaca sie tylko i
    > tylko w przypadku gdy bedziesz mial zawsze do realizacji równolegle kilka
    > zlecen od róznych zleceniodawców.

    I to też nieprawda.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2011-03-17 18:49:46
    Od: TM <t...@o...pl>

    On 16 Mar 2011 23:13:09 +0100
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > On 2011-03-16, TM <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To nie odpowiada na pytanie.
    > Jaka jest różnica między proponowanym wynagrodzeniem
    > z tytułu DG, a umowy o pracę?

    Nie ma roznicy .. po zaplaceniu podatku, zusow na koncie ma zostac
    mniej wiecej tyle samo (podatkow, ktore uwzgledniaja tylko podstawowe
    koszty jak zus, ksiegowosc). Generalnie chodzi o to .. czy jako
    jedyny zywiciel rodziny powinienem sie bac DG w przypadku gdy moze
    sie zdarzyc nieszczescie i bede w szpitalu 4 miesiace. Jesli sie
    okaze, ze umowa o prace nic mi nie zagwarantuje to zostane przy DG.
    Moze inaczej zadam pytanie: czy umowa o prace gwarantuje mi
    wynagrodzenie w przypadku 4 miesiecznego pobytu w szpitalu z powodu
    jakiegos wypadku (np. samochodowego)?

    --
    TM

  • 10. Data: 2011-03-17 19:08:27
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "TM" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Moze inaczej zadam pytanie: czy umowa o prace gwarantuje mi
    > wynagrodzenie w przypadku 4 miesiecznego pobytu w szpitalu z powodu
    > jakiegos wypadku (np. samochodowego)?
    Tak.

    --
    Jotte