PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o prace vs DG › Re: Umowa o prace vs DG
    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o prace vs DG
    Date: Thu, 17 Mar 2011 09:46:21 +0100

    Uzytkownik "TM" <t...@o...pl> napisal w wiadomosci
    news:20110316214045.8eb84f5a.trele.molere@op.pl...
    > Witam
    >
    > Chcialbym sie dowiedziec, ktory rodzaj zatrudnienia bedzie bardziej
    > korzystny dla osoby majacej na utrzymaniu rodzine: umowa o prace czy
    > DG + fakturka miesieczna za wykonane uslugi? Glownie chodzi mi o takie
    > sprawy jak nieszczesliwe wypadki, przerwy w pracy z powodu
    > dlugotrwalych chorob czy rehabilitacji?

    Praca swiadczona osobiscie w ramach wlasnej DG oplaca sie gdy:
    jest odpowienio duze wynagrodzenie umozliwijace pokrycie wszelkich kosztów
    oraz ZABEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOSCI za ta prace, czyli wykupienie
    odpwiednio skonstruowanych ubezpieczen lub posiadanie takiej
    gotówki/instrumentów finansowych które umozliwia pokrycie ewentualnych
    roszczen.
    Dobrze jest miec tak skonstruowane umowy, ze faktury sa placone ryczaltowo.
    Dobrze jest gdy swiadczenie uslug nie zajmuje calego czasu, tylko umozliwa
    np swiadczenie uslug na takich samych lub podobnych zasadach finansowych w
    innym miejscu i tez lacznie nie zajmuje calego czasu, czyli nie tyrasz
    dziennie od 7 do 20.
    Reszta jest kwestia oceny warunków i mozliwosci. Znasz swoje zdrowie,
    kondycje itp. Umowa o prace daje nieco lepsze zabezpieczenie socjalne i w
    sposób wymuszony - emerytalne, jednoosobowa DG daje przy racjonalnym
    gospodarowaniu lepsze warunki finansowe i wieksza swobode.
    --
    Jackare