PracaGrupypl.praca.dyskusje › Udzielanie odmowy zatrudnienia

  • 21. Data: 2005-09-06 12:05:57
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał :
    > Nie tylko. Są tam też zapisy o dyskryminacji.
    >
    > Nie wiem gdzie i jaki
    >
    > art. 11^3 - tak ogólnie, a szczególnie o kandydatach (choć nie tylko)
    > art 18^3a i 18^3b

    Dzięki! Zaraz poszukam.
    Pozdrawiam!
    Grzegorz

  • 22. Data: 2005-09-06 12:12:56
    Od: "Immona" <c...@...y.t.n.i.j.zpds.com.pl>

    Użytkownik "Efendi" <f...@r...di> napisał w wiadomości

    > To po co prosili mnie na rozmowe kwalifikacyjną, skoro z góry zakładali,
    że
    > mnie nie zatrudnią? Nie wiedzieli zresztą o moich ograniczeniach
    > wszystkiego. Moje orzeczenie o niepełnosprawności zawiera powołanie się na
    > konkretne przepisy i tam już można znaleźć przyczynę mojej
    > niepełnosprawności. Czuję się tak, jakby kazano mi zdjąć spodnie, a potem
    > powiedziano, że ten widok im się nie podoba...

    Wyjasnij mi jeszcze raz. Bo ja to zrozumialam tak, ze jak sie dowiedzieli,
    ze jestes niepelnosprawny, to cie chcieli - ale potem, jak sie dowiedzieli,
    ze ta Twoja niepelnosprawnosc to zalamanie nerwowe, to Cie juz nie chcieli.
    Czy tez bylo inaczej?

    > pracodawca. Największym stresem były redukcje w firmie i wtedy owszem -
    > byłem 9-mcy na zwolnieniu lekarskim, bo wszystko wskazywało na to, że
    > zupełnie stracę pracę, więc chciałem odzyskać uprawnienia rentowe.
    [...]
    > Nie byłem załamany 7 lat, że nie byłem w stanie pracować. Miałem środki do
    [...]
    > dokumentów o przyjmowaniu mnie do pracy ani o zwalnianiu. Może nie
    chciałem
    > pracować. Robiłem różne rzeczy tu i ówdzie, ale raczej na zasadzie umowy

    Niniejszym Cie przeklinam, bo to przez takich jak Ty przedsiebiorczosc jest
    obarczana podatkami ponad sily - zeby m.in. takim jak Ty te renty wyplacac.

    I.

  • 23. Data: 2005-09-06 12:21:45
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Efendi napisał(a):

    > W Gazecie - Praca reklama!?

    A dlaczego nie?
    Ludzie ją przeglądają- często uważnej niż resztę?
    - Tak,
    Można sobie budować image firmy prężnej, dynamicznej, rozwijającej się
    nieustannie?
    - Można,
    Stawiając wysokie wymagania wobec ewentualnych kandydatów, można budować
    wizerunek firmy jako super-duper hajend i w ogóle?
    - Jasne.

    Więc czemu nie?
    Abstrahując od tego, że <domniemanie> ogłoszenia w dodatku praca są
    tańsze niż w części normalnej </domniemanie>

    Zbyszek

  • 24. Data: 2005-09-06 12:22:16
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    06.09.2005 # 12:29:43, a...@n...pl napisał:

    > Ja osobiście nigdy nie pytam dlaczego mnie nie przyjęto.

    Ja w zasadzie też nie pytam...

    > W ciemno przyjmuję, że przyczyny są dwie możliwe:
    > - albo za duże mam oczekiwania finansowe

    No właśnie... ale tutaj wypadałoby, aby potencjalny pracodawca
    odpowiedział w jasny sposób i zaproponował inną kwotę. Przecież
    nie odpowiadając może stracić dobrego kandydata. A kandydat
    mógłby się zgodzić na niższą pensję...

    > - albo dlatego że jestem kobietą.

    Liczy się doświadczenie. Pracodawca wychodzący z założenia, że
    kobieta jest/może być gorszym pracownikiem jest dla mnie średnio
    interesujący. Znam kilka kobiet - informatyków będących świetnymi
    specjalistami. Owszem - są takie, które niewiele potrafią - ale
    tak samo jest z mężczyznami. Mnie temat nie dotyczy - wbrew
    żeńskiemu nickowi - jestem mężczyzną, jednak drażni mnie coś
    innego - mam 24 lata i wyglądam na 18. Nieraz pracodawcy dopiero
    po rozmowie (jeśli taka nastąpi) przekonują się o tym, że młody
    wygląd nie oznacza ... nie wiem... braku odpowiedzialności ?
    Braku kompetencji itp? Hmmm - przecież wygląd nie ma nic do tego.
    Zresztą co tu mówić... jest jak jest.

    Jeśli nie odpowiadają... biorę pod uwagę moje zbyt małe
    doświadczenie zawodowe. Jednak chciałbym wiedzieć o zakończeniu
    procesu rekrutacji z negatywnym dla mnie skutkiem ;). Czyli zwykłe
    "nie decydujemy się na nawiązanie z Panem/Panią współpracy" czy
    coś w ten deseń. I mam jasną sytuację. W innym przypadku ...
    "zadzwonią, a może nie... a może jeszcze zadzwonią... nie zadzwonili."
    Ostatnio po 2 miesiącach dostałem maila z jednej z firm, że
    proces rekrutacji zakończy się w przeciągu dwóch miesięcy. Ja
    byłem przekonany, że już dawno się zakończył.

    > Ani pośrednik ani pracodawca nie odpowie Ci szczerze nawet
    > jak zapytasz więc po co pytać.

    Kiedyś spróbowałem - kobieta, z którą rozmawiałem zaczęła się
    tłumaczyć, że aż mi się głupio zrobiło. Może nie przywykła do
    takich rozmów, ale z drugiej strony profesjonalna duża firma
    z kapitałem zagranicznym :| ?
    --
    pozdrawiam

  • 25. Data: 2005-09-06 12:37:40
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

> [...]

    dowiedzieli,
    > ze ta Twoja niepelnosprawnosc to zalamanie nerwowe, to Cie juz nie

    Tak, kazali sobie dosłać papier, który wskazuje przyczynę mojej
    niepełnosprawności. Ale żeby to wiedzieć trzeba zbadać przepisy. Być może
    oni w ogóle nie badali przepisów, tylko po prostu zniechęcili się mnogością
    przepisów i dodatkowych obowiązków jakie na nich spadną. Przy okazji nie
    rozważyli nawet potencjalnych ulg.

    > Niniejszym Cie przeklinam, bo to przez takich jak Ty przedsiebiorczosc
    jest
    > obarczana podatkami ponad sily - zeby m.in. takim jak Ty te renty
    wyplacac.

    Przez 7 lat na rencie miałem górę forsy, tyle co zasiłek dla bezrobotnych.
    Co 3 lata komisja w ZUS-ie, gdzie mówili "no to zabierzemy panu rentę" i
    pytali tylko jeszcze "pracuje pan?". I nie zabierali.
    Od 6-ciu lat nie pobieram żadnych pieniędzy z ZUS-u. Po podjęciu pracy od
    razu przekroczyłem próg zarobków i ZUS wstrzymał wypłacanie świadczenia
    (dokładniej wstrzymał po jakimś czasie, ale kazał zwrócić co do grosza -
    miałem rozliczenie roczne). Nie chcę żadnych rent, chcę pracować. Pracuję,
    chcę mieć możliwość rozwoju, min. zmiany pracodawcy, jeśli widzę gdzieś
    jakieś perspektywy.

  • 26. Data: 2005-09-06 12:49:45
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Jest!

    Art. 113. Jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub
    pośrednia, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność,
    rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową,
    pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także ze względu na
    zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w
    niepełnym wymiarze czasu pracy - jest niedopuszczalna

    Art. 183a. § 1. Pracownicy powinni być równo traktowani w zakresie
    nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania
    oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, w
    szczególności bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię,
    narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie
    etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także bez względu na
    zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w
    niepełnym wymiarze czasu pracy.

    Art. 183b. § 1. Za naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu, z
    zastrzeżeniem § 2-4, uważa się różnicowanie przez pracodawcę sytuacji
    pracownika z jednej lub kilku przyczyn określonych w art. 183a § 1, którego
    skutkiem jest w szczególności:
    1) odmowa nawiązania lub rozwiązanie stosunku pracy,
    [...]
    - chyba że pracodawca udowodni, że kierował się obiektywnymi powodami.

  • 27. Data: 2005-09-06 13:35:08
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Użytkownik Efendi napisał:

> [...]
    > zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w
    > niepełnym wymiarze czasu pracy - jest niedopuszczalna

    Na szczęście nie piszą nic o preferencjach muzycznych :)
    Mozna odmówić zatrudnienia pracownika motywując to tym, że w pracy
    panuje zwyczaj głośnego słuchania muzyki która kandydatowi nie
    odpowiada, więc jako pracownik byłby wciąz zirytowany i rozproszony,
    pogorszając wydajność pracy zespołu ?

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 28. Data: 2005-09-06 14:35:34
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Efendi w news:dfjuft$fn1$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Z tym jestem w stanie się pogodzić. Ale jeśli firma dalej szuka
    > pracownika (-ów) na dane stanowisko - nie godzę się.

    A dlaczego nie? Jak szukałem pracy otrzymywałem oferty, odmawiałem i
    szukałem dalej. Takiej, która bardziej będzie mi odpowiadać. Wydaje mi się
    to naturalne. Dlaczego pracodawca ma robić inaczej? Koszty zatrudnienia
    nieodpowiedniego pracownika mogą być wyższe od kosztów powtórzenia
    rekrutacji. Takie sytuacje też mogą się zdarzać.

    pozdrawiam
    Greg

  • 29. Data: 2005-09-07 08:15:20
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Asmodeusz" <c...@n...asmodeusz.prv.pl> napisał :

> [...]
    > panuje zwyczaj głośnego słuchania muzyki która kandydatowi nie
    > odpowiada, więc jako pracownik byłby wciąz zirytowany i rozproszony,

    To nie jest grupa pl.praca.humor i dziwi mnie, że ktoś chce sobie żartować z
    przepisów... Bez obrazy, ale nie skomentuję tego.

  • 30. Data: 2005-09-07 08:22:19
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> napisał :
> [...]
    > nieodpowiedniego pracownika mogą być wyższe od kosztów powtórzenia
    > rekrutacji. Takie sytuacje też mogą się zdarzać.

    Tak może robić ktoś, kto przebiera w ofertach jak w ulęgałkach, albo
    przynajmniej ma duże szanse częstego znajdywania interesujących ofert. W
    mojej branży znajduję interesującą ofertę raz na 2 lata, więc jeśli już
    jakaś się trafia to mi na niej bardzo zależy...
    Co to znaczy "nieodpowiedni pracownik"? Jak można stwierdzić, że ktoś jest
    nieodpowiedni, jeśli nie daje mu się szansy wykazania, albo też nie
    uwzględnia się jego dokonań w dotychczasowej karierze? A przede wszystkim -
    nie mam nic przeciwko temu jeśli firma odmawia zatrudnienia, ale podaje
    obiektywne powody (skoro już podaje), z którymi się godzę. Jeśli powody mają
    być nieobiektywne albo co gorsza zakrawające na dyskryminację, to lepiej
    żeby potencjalny pracodawca milczał, bo palnięte głupstwo może być podstawą
    do założenia sprawy sądowej.