PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    From: "Efendi" <f...@r...di>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Date: Wed, 7 Sep 2005 10:22:19 +0200

    Użytkownik "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> napisał :
    > A dlaczego nie? Jak szukałem pracy otrzymywałem oferty, odmawiałem i
    > szukałem dalej. Takiej, która bardziej będzie mi odpowiadać. Wydaje mi się
    > to naturalne. Dlaczego pracodawca ma robić inaczej? Koszty zatrudnienia
    > nieodpowiedniego pracownika mogą być wyższe od kosztów powtórzenia
    > rekrutacji. Takie sytuacje też mogą się zdarzać.

    Tak może robić ktoś, kto przebiera w ofertach jak w ulęgałkach, albo
    przynajmniej ma duże szanse częstego znajdywania interesujących ofert. W
    mojej branży znajduję interesującą ofertę raz na 2 lata, więc jeśli już
    jakaś się trafia to mi na niej bardzo zależy...
    Co to znaczy "nieodpowiedni pracownik"? Jak można stwierdzić, że ktoś jest
    nieodpowiedni, jeśli nie daje mu się szansy wykazania, albo też nie
    uwzględnia się jego dokonań w dotychczasowej karierze? A przede wszystkim -
    nie mam nic przeciwko temu jeśli firma odmawia zatrudnienia, ale podaje
    obiektywne powody (skoro już podaje), z którymi się godzę. Jeśli powody mają
    być nieobiektywne albo co gorsza zakrawające na dyskryminację, to lepiej
    żeby potencjalny pracodawca milczał, bo palnięte głupstwo może być podstawą
    do założenia sprawy sądowej.