PracaGrupypl.praca.dyskusje › To juz przesada

  • 21. Data: 2004-11-15 22:00:12
    Temat: Re: To juz przesada
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Pajączek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cnb7i0$1g0$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To dlaczego do ciężkiej cholery tego nie zmienić? Niech każdy dba o
    > siebie, a nie udaje że płaci podatki i tylko kombinuje, coby jakąś rentę,
    > dotacyjkę z budżetu, zwolnienie z vatu czy inne kombinacje wykorzystać.
    > Jeśli jest możliwość, to należy ją wykorzystywać. Myślę, że jasne, proste
    > zasady ułatwiłyby życie wszystkim, a teraz jest tak, że korzystają na
    > takim systemie krewni i znajomi królika.

    To w tym kraju juz na prawde nie mozna nazwac zlodzieja zlodziejem?

    Jak zmienic? Wszelkie proby zmian skoncza sie na szykanowaniu uczciwych. Bo
    to oni beda tracac czas (wiec pieniadze) i udowadniac, ze nie sa
    wielbladem. I to oni poniosa koszty rozwiazania skuteczniej eliminujacego
    glupich dupkow.

    A cwani i tak znajda furtke/obejscie badz beda mieli szczescie.

    Taniej wyjdzie nazywac zlodziei zlodziejami. No bo popatrz . Kto placi na
    dupka wyludzajacego L4? Najpierw jego koledzy z pracy, pozniej moja babcia
    emerytka.

    Tak, _koledzy_z_pracy_. Na prawde wierzysz w to ze wlasciciel firmy kupi
    kaszanke zamiast kawioru, ewentualnie pojedzie po tirowke miast isc do
    burdelu, bo jakis fiut bez uzasadnienia na L-4 siedzi? Naiwny. Koledzy dupka
    za to zaplaca...

    No chyba ze nabiora swiadomosci klasowej i dotrze do nich, ze podrzynaja
    galaz, na ktorej my wszyscy wspolnie siedzimy.

    Bog - Honor - Ojczyzna. Mowi to cos komus? Jezeli kogos tylko smieszy, to
    sory, ale niech wypierdala do krainy roboli szczesliwych.

    I nie ma, ze tak trzeba. Tak to moze trzeba bylo do 15 lat temu.
    Zdumiewajace jest natomiast, model "zycia przez kombinowanie" najbardziej
    promuja smarkacze.

    Nieboszczka komuma szczerzy zza grobu zeby w blogim usmiechu...

    1. Sygnaturek sie nie komentuje.
    2. Przeczytaj ja jeszcze kilka razy.
    3. Zwroc uwage na slowo _obowiazek_

    szomiz

  • 22. Data: 2004-11-15 22:00:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cnap73$4dq$1@atlantis.news.tpi.pl veni VIDI vici
    <s...@o...pl> pisze:

    > Czy dobrze zrozumialem, ze pytasz jak długo mozna naciagac ZUS,
    > czyli nas uczciwie placacych pracownikow i przedsiebiorcow,
    > abys mogl leniuchowac w domu ???
    Chyba go jednak źle zrozumiałeś.
    On pyta jak najdłużej może korzystać z ubezpieczenia w ZUS-ie, na które
    wcześniej wpłacał składki (notabene przymusowo) ze _swoich_ pieniądzy.

    Jotte

  • 23. Data: 2004-11-15 22:22:25
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > On pyta jak najdłużej może korzystać z ubezpieczenia w ZUS-ie, na które
    > wcześniej wpłacał składki (notabene przymusowo) ze _swoich_ pieniądzy.

    Pierdolisz.

    Jezeli placicsz obowiazkowe OC za samochod, to upowaznia cie to do
    zalatwiania zawyzania wyceny szkody/zalatwiania dokumentow na nieistniejaca
    szkode? Upowaznia cie to?!?!?!

    Jezeli wierzysz w to co piszesz, to nie zdziw sie, jak szukajc kiedys pracy
    dostaniesz propozycje - na umowie minimalna, a reszta jakos bokiem.

    I wtedy ewentualne pretensje - do lustra.

    Zreszta rura, wiecej takich. Szybciej uczciwym ludziom przejdzie ochota
    placic tutaj podatki. I zostanie kraj nawzajem okradajacych sie dupkow, z
    ktorego swiat bedzie sie smial bardziej niz teraz.

    szomiz

  • 24. Data: 2004-11-15 23:51:47
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    > Czy dobrze zrozumialem, ze pytasz jak długo mozna naciagac ZUS,
    > czyli nas uczciwie placacych pracownikow i przedsiebiorcow,
    > abys mogl leniuchowac w domu ???

    pierpzysz glupoty, kolego.

    przez 5 lat zaplacil tyle zeby sobie spokojnie przez 6-9 miesiecy dojsc do
    zdrowia, chcby i psychicznego.
    Potraktuj to tak jakby siedzial na L4 za swoje wplacane przez 5 lat
    pieniadze.
    Jesli masz wrazenie ze jest inaczej- trudno- masz problem.
    Sa mozliwosci- trzeba korzystac, kto pierwszy ten lepszy.
    Choroba to nie tylko watroba, serce, nogi. To takze nerwy, wypalenie i
    depresja przy ktorych L4 jest w pelni uzasadnione.

    Jezeli ktos ma o to pretensje i zapedy by czynic z ludzi chorych zlodziei
    "kradnacych innym" to niech sie wezmie za tych ktorzy psuja rynek pracy i
    pracuja za 500 PLN miesiecznie lub na czarno, czy tez na innym
    "samozatrudnieniu".
    nie jest tlumaczeniem toze lepiej miec 500 PLN niz nic. 500 PLN to nie
    wynagrodzenie, to nawet nie jest jalmuzna, a jednak sa tacy co godza sie
    pracowac za tyle.
    Powiedzialem swoje i pozostaje gluchy na wszelkie inne kontrargumenty.

    --
    Jackare

  • 25. Data: 2004-11-16 00:13:20
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cnanmn$rk8$1@services.vline.pl Marek <m...@o...pl>
    pisze:

    > A ile mozna byc maksymalnie na zwolnieniu lekarskim?
    Zwolnienie lekarskie ma sens jeśli jesteś zatrudniony.
    W czasie usprawiedliwionej nieobecności nie możesz otrzymać wypowiedzenia
    jeśli nie upłynął czas umożliwiający pracodawcy rozwiązanie umowy o pracę
    bez wypowiedzenia (KP art. 41). Wyjątkiem jest likwidacja lub upadłość, ale
    chyba firma nie padnie od razu z powodu Twojej nieobecności? ;))
    W Twoim przypadku okres ten wynosi czas pobierania wynagrodzenia + czas
    pobierania zasiłku (KP art. 53 § 1 pkt 1 lit. b).
    Kiedy ZUS uzna, że zasiłek Ci już nie przysługuje, a Ty nadal będziesz
    niezdolny do pracy - pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia.
    Maksymalnie 6 m-cy, a w przypadku niektórych chorób przewlekłych 9 mc-y.
    Można oczywiście powrócić do pracy, a po pewnym czasie powtórnie zapaść na
    zdrowiu, ale pamiętaj, że pracodawca może w każdym czasie wysłać Cię na
    badania kontrolne stwierdzające zdolność do pracy na danym stanowisku, a ZUS
    też Cię weźmie pod lupę.

    Odprawa nie ma tu zastosowania, bo to reguluje ustawa z dnia 13.03.2003 r. o
    szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z
    przyczyn dotyczących zakładu pracy (Dz. U. Nr 90, poz. 844)).
    No chyba, ze chodzi Ci odprawę emerytalno-rentową lub pośmiertną. ;))
    A w ogóle to poczytaj sobie Kodeks Pracy (tekst jednolity np. tu:
    http://praca.interia.pl/kodeks)

    Jotte

  • 26. Data: 2004-11-16 06:58:48
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>
    napisał w wiadomości news:cnbffi$h8f$1@atlantis.news.tpi.pl...

    >to niech sie wezmie za tych ktorzy psuja rynek pracy i pracuja za 500 PLN
    miesiecznie lub na czarno, czy tez na innym "samozatrudnieniu"

    Nie wiem, czy się śmiać, czy płakać. Ty poważnie uważasz to za przyczynę
    twojej "niegodziwej" wypłaty?
    Serio przez myśl ci nie przeszło, że to jest skutek a nie przyczyna?

    vertret

  • 27. Data: 2004-11-16 10:08:30
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:cnb8s5$9dd$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > promuja smarkacze.
    >
    > Nieboszczka komuma szczerzy zza grobu zeby w blogim usmiechu...

    Można kogoś nazwać złodziejem, ale ostatnio to nie obelga. Liczy się SUKCES.
    Nieistotne jekimi metodami osiągnięty. Tak się przewartościował światopogląd
    głównie młodzieży. I można tu zacząć dyskusję czy to przez media, czy przez
    brak autorytetów czy też z biedy.

    Nie rozumiem na kim się wyżywasz. Na tym biednym gościu co sobie posiedzi na
    L-4? To jest złodziej? A skąd ty to możesz wiedzieć. Może facetowi
    codziennie po pracy dymiła czacha a kawę zaczynał o 2.00 rano zastanawiając
    się co on tu w ogóle robi. Wszystko co nie jest zabronione jest legalne. Jak
    można to dlaczego nie? Więcej płacisz na utzrymanie lekarza który mu to L-4
    wypisał. On ma świadomość klasową czy nie ma? A po za tym facet płacił ze
    swojego wynagrodzenia składki. Jak najbardziej ma prawo chorować.
    Bezrobotnego, który idzie do lekarza też nazwiesz złodziejem? Bo kto za
    niego płaci?

    A propos świadomości klasowej to czytałem gdzieś że umarła wraz z
    narodzinami nowego gatunku człowieka - konsumenta.

    Co do hasła Bóg-Honor-Ojczyzna to kojarzy mi się:
    Bóg - ks. Jankowski, o. Rydzyk, Młodzież Wszechpolska
    Honor - Pol, Moczulski, SLD
    Ojczyzna - Lepper, Giertych, Kaczyńscy

  • 28. Data: 2004-11-16 15:41:56
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Pierdolisz.

    Witam.

    >Jezeli placicsz obowiazkowe OC za samochod, to upowaznia cie to do
    >zalatwiania zawyzania wyceny szkody/zalatwiania dokumentow na nieistniejaca
    >szkode? Upowaznia cie to?!?!?!

    Upowaznia? Tzn. kto upowaznia? Chyba sam sie upowazniasz? Lubisz
    ryzyko i uwazasz ze warto to sie upowaznij, nie moja sprawa.

    >Jezeli wierzysz w to co piszesz, to nie zdziw sie, jak szukajc kiedys pracy
    >dostaniesz propozycje - na umowie minimalna, a reszta jakos bokiem.

    A slyszales o negocjacjach? Ja bym wowczas zaproponowal prace
    calkowicie na czarno (lub na kawalek etatu (1/30?) - co by w razie
    kontroli wpadki nie bylo) - ale bonusy typu skladka zus ma byc
    doliczona do kasy ktora dostaje do lapy - za inne bonusy typu
    chorobowe, urlopy itp. dziekuje bardzo. Poza tym wyplata co tydzien (w
    pierwszym tyg.pracy najlepiej codziennie).
    Rozni ludzie - rozne potrzeby.

    >I wtedy ewentualne pretensje - do lustra.

    O co pretensje? Dostajesz propozycje - przyjmujesz ja lub nie, proste.
    To ty ponosisz konsekwencje swoich decyzji.

    >Zreszta rura, wiecej takich. Szybciej uczciwym ludziom przejdzie ochota
    >placic tutaj podatki.

    Niestety jeszcze place w Polsce podatki (czesc z wlasnej woli, bo sa
    na to odpowiednie przepisy co by nie placic) - ale sa to drobne kwoty.
    (Poza tym podaj definicje uczciwosci, bysmy mogli mnie sklasyfikowac)

    > I zostanie kraj nawzajem okradajacych sie dupkow, z
    >ktorego swiat bedzie sie smial bardziej niz teraz.

    Swiat w wiekszosci nie wie gdzie jest ten kraj, ta czesc swiata ktora
    cos wie - to tylko tyle ze Polska to gdzies w Europie Wschodniej.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 29. Data: 2004-11-16 18:41:33
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Widze ze goraco dyskusja na temat mojego L4. Nie ukrywam, gdyby nie mobbing
    igadanie dyrektora ze pracuje na pol etatu wychodzac z pracy po 10
    godzinach, pracowalbym dalej i nie poszedlbym do lekarza skarżąc się na ból
    w okolicy żoładka.Tak przynajmniej wykrylem wrzody na 12tnicy.W pracy nie
    mialem nawet czasu o tym pomyslec. Teraz przynajmniej moge odpoczac od
    finansow hipermarketu, wykladania towaru na polki, sprzatania magazynu przed
    inwentaryzacja itp.
    To chore co pracodawcy moga zrobic z pracownikiem w dzisiejszych czasach...

  • 30. Data: 2004-11-16 18:45:17
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisal w wiadomosci

    > Swiat w wiekszosci nie wie gdzie jest ten kraj, ta czesc swiata ktora
    > cos wie - to tylko tyle ze Polska to gdzies w Europie Wschodniej.

> [...]
    Dobre