PracaGrupypl.praca.dyskusje › Świadectwo pracy

  • 11. Data: 2002-07-03 14:24:58
    Temat: Re: Świadectwo pracy
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Bardzo dzieki za link!!

    > Źle interpretujesz. Stosunek pracy wygasa z upływem czasu, na który
    > była zawarta umowa. Że jest zawiązywany na nowo, to inna bajka.

    Mozliwe, ze źle. Ale moje doswiadczenia tez to potwierdzaly. W zeszlym roku
    mialam u tego samego pracodoawcy 3 standardowe umowy: 2 - na czas okreslony
    i trzecia - na czas nieokreslony. I po zakonczeniu pracy w tym miejscu
    otrzymalam, jak zawsze wczesniej, jedno swiadectwo pracy - za caly okres
    pracy tamze.
    Jesli sie zmienily przepisy w tym wzgledzie, to sorry za zamieszanie.
    Zwlaszcza Milówkę.
    Bedzie chyba przy tych nowych przepisach troche papierologii, co mnie nieco
    dziwi.

    Pozdrawiam!
    M.

  • 12. Data: 2002-07-03 14:39:36
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Bedzie chyba przy tych nowych przepisach troche papierologii, co mnie nieco
    > dziwi.
    >
    > Pozdrawiam!
    > M.

    Czy moglby mnie ktos oswiecic, co to moze miec na celu?
    Bo na razie to widze jedno.Latwiejsze bedzie porzucenie pracy, bo np
    rozpoczynajac nowa umowe, majac swiadectwo pracy za poprzednia w reku, latwiej
    komus "puscic w niepamiec" np 3 miesiace pracy- swiadectwo, niz dajmy na to
    lacznie rok czy dwa lata.
    Czy o to chodzi, czy tez ktos widzi jakies glebsze implikacje
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 13. Data: 2002-07-03 16:36:45
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik k...@p...onet.pl napisał:

    > Czy moglby mnie ktos oswiecic, co to moze miec na celu?

    Prawo o ile nie jest zrozumiałe dla inteligentnej i wykształconej osoby
    jest prawem gównianym. Celem takiego prawa jest m.in. konieczność
    utrzymywania kasty interpretatorów powyższego przez firmy i
    społeczeństwo jako takie.
    Fakt wielu świadectw pracy od jednego pracodawcy może i z pewnością
    będzie interpretowany na niekorzyść pracownika, jako częste zmienianie
    pracy. Nikt nie będzie dochodził, że była to ta sama praca.
    Wyraziłem swego czasu pogląd, za który kolega Kaizen spuścił mnie do
    KF-u że umowa na okres próbny bez zamiaru kontynuacji jest nonsensem,
    nie ma więc mowy o zakończeniu jednej umowy i zawarciu drugiej. Może być
    mowa o zmianie warunków, ale wystawianie świadectwa pracy po okresie
    próbnym to po prostu sztuka dla sztuki. Podobnie ma się sprawa z
    podwyżką. Podwyżka wynagrodzenia jest nowym warunkiem płacy. A
    zaproponowanie nowych warunków jest równoznaczne z wypowiedzeniem...
    Wobec czego kodeksowa podwyżka wygląda następująco:

    *Wypowiedzenie warunków umowy o pracę*

    ble, ble,ble + pouczenie, że można nie przyjąć.

    Koniec pisma o podwyżce.

    Co bardziej elastyczni doradcy twierdzą, że jak podwyżka, to może aneks
    wystarczy - a wtedy gromowładny prawnik/urzędnik/kto tam jeszcze -
    ryczy: nie wolno! Ma być wypowiedzenie!

    Inną perełką jest niemożność wypwiedzenia umowy zawartej na czas
    określony z przyczyn zwyczajnych. Na jednym z postów sąsiednich jest
    obywatel, co ma taką umowę na czas lat dziesięciu. Rok, nie wyrok, ale
    dziesięć? Jedynie paranoik lub oszust mógł wymyśleć taki okres umowy o
    pracę, ponieważ nawet w przypadku najwyższej kadry menadżerskiej nie
    stosuje się tak długiej perspektywy i zaplanowanie, co będzie za lat 10
    jest praktycznie niemożliwe. Jest to więc umowa zawarta dla pozoru, w
    celu pozbawienia uprawnień pracowniczych.

    Pzdr: Dogbert

  • 14. Data: 2002-07-03 16:41:49
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    > Źle interpretujesz. Stosunek pracy wygasa z upływem czasu, na który
    > była zawarta umowa. Że jest zawiązywany na nowo, to inna bajka.

    Stosunek pracy wygasa tylko w trzech przypadkach (patrz KP rozdz.II oddz.7)
    A tutaj co najwyżej rozwiązuje sięz upływem okresu na jaki był zawarty.

    > Jeżeli podpisujesz nową umowę, to jest to nowy stosunek pracy.

    Naprawdę? A np. zmiana warunków pracy i płacy? W sumie już pisałem nigdy
    przez 15 lat pracy nie spotkałem się z faktem wręczania komuś świadectwa
    pracy po zakończeniu umowy na okres próbny jeżeli został on zatrudniony na
    czas nieokreślony (oczywiście u tego samego pracodawcy ;-) )

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 15. Data: 2002-07-04 11:11:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 3 Jul 2002 18:41:49 +0200, "DarekS"
    <a...@a...com.pl> zakodował:

    >A tutaj co najwyżej rozwiązuje sięz upływem okresu na jaki był zawarty.

    To miałem na myśli.

> [...]
    >pracy po zakończeniu umowy na okres próbny jeżeli został on zatrudniony na
    >czas nieokreślony (oczywiście u tego samego pracodawcy ;-) )

    Bo kiedyś świadectwo wystawiało się jedno. Co więcej, teczkę trzymał
    pracodawca i przekazywał ewentualnie następnemu, więc pracownik nie
    często dostawał jakiś papier do ręki. Teraz też zazwyczaj jest tak, że
    świadectwa dostajesz jak rozstajesz się z pracodawcą, za to do każdej
    umowy osobne.

    Zresztą, nie nam maluczkim wnikać w motywację ministra. W
    rozporządzeniu napisał:

    § 2. 1. Pracodawca wydaje świadectwo pracy bezpośrednio pracownikowi
    albo osobie upoważnionej przez pracownika na piśmie - w dniu, w którym
    następuje rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy.

    Być może chodziło mu nie dokońca o to, ale tak zostało
    zinterpretowane. Jak czas umowy dobiega końca, to pracodawca powinien
    wystawić świadectwo.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 16. Data: 2002-07-05 16:10:33
    Temat: Re: ?wiadectwo pracy
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

> [...]
    >
    > Być może chodziło mu nie dokońca o to, ale tak zostało
    > zinterpretowane. Jak czas umowy dobiega końca, to pracodawca powinien

    Płodni są ci nasi ministrowie :-) choć często wychodzi im nie to co chcieli
    osiągnąć. Ale przecież muszą jakoś uzasadnić swoją rację bytu. :-) (a może
    :-( )
    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu