PracaGrupypl.praca.dyskusje › Byly szef kreci, czy nie?

  • 1. Data: 2002-07-02 16:23:01
    Temat: Byly szef kreci, czy nie?
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Hej.
    Mam pytanie.
    Dalem wypowiedzenie z pracy z miesiecznym wypowiedzeniem.
    Z tego co wiem przyslugiwaly mi 2 dni wolnego na poszukiwanie pracy, wiec
    skwapliwie skorzystalem z tego prawa.
    Teraz sie szef upiera, ze mi nie przysluguja te dwa dni i nie chce mi za nie
    zaplacic.
    Rozwiazalem umowe za porozumieniem stron.
    Jak to jest zeczywiscie? Czy forma rozwiazania umowy o prace ma wplyw na to,
    czy przysluguja mi te dwa dni?
    Czy ktos moglby mi podac linka do ustawy? Bo nie chce mi sie z buraczkiem
    wchodzic w dysputy.

  • 2. Data: 2002-07-02 16:49:11
    Temat: Re: Byly szef kreci, czy nie?
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    l...@p...onet.pl wrote:
    > Dalem wypowiedzenie z pracy z miesiecznym wypowiedzeniem.
    (...)
    > Rozwiazalem umowe za porozumieniem stron.
    (...)

    zdecyduj sie.
    jesli umowa zostala rozwiazana na skutek WYPOWIEDZENIA to przysluguja
    Ci dwa dni zwolnienia na szukanie nowej pracy.
    jesli umowa wygasa wskutek POROZUMIENIA stron, to to porozumienie precyzuje
    szczegoly rozwiazania - termin, co sie komu nalezy itd.
    porozumienie to porozumienie... mozecie sie porozumiec, ze z dnia na dzien
    praca sie konczy i czesc. zadnych dni wolnych, okresow wypowiedzenia itd.

    niezbywalne prawo jest tylko do urlopu lub w momencie rozwiazywania umowy
    o prace - do ekwiwalentu za niewykorzystany urlop (i tego zrzec sie
    nie mozna czy to tak sobie, czy w warunkach _porozumienia_)

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2002-07-02 17:10:40
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Ok. w takim razie jesli dalem wypowiedzenie z pracy, to czy bedzie mi
    przyslugiwal zasilek dla bezrobotnych?

  • 4. Data: 2002-07-02 17:22:55
    Od: "Krzysztofsf" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ok. w takim razie jesli dalem wypowiedzenie z pracy, to czy bedzie mi
    > przyslugiwal zasilek dla bezrobotnych?
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    Jakby ci to powiedziec..?...skoro nie chciales pracowac i zrezygnowales z
    pracy.....to chyba nie masz szans...nawet za porozumieniem stron.

    Chyba ze to jakies wypowiedzenie przez pracownika z przyczyn naruszenai
    obowiazkow przez pracowdawce, jesli nie placil np i to zawarto w tresci
    wypowiedzenia..ale to przypadki szczegolne, jesli dales takie wypowiedzenie,
    to dokladnie przyczyne podaj na grupe, na pewno ktos fachowcow od prawa
    pracy ci odpowie, czy to sie kwalifikuje

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-07-02 17:28:25
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Ok. w takim razie jak to jest? Bo teraz mam zamiar pracowac na umowe autorska,
    umowe o dzielo. I czy w tym przypadku przepadlo by mi prawo do pobierania
    zasilku?
    A wogole jak jest lepiej, jak mam napisane w swiadectwie pracy? Czy, ze sie sam
    zwolnilem, czy rozwiazalem umowe z firma za porozumieniem stron?
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-07-02 17:34:17
    Od: "Krzysztofsf" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    > A wogole jak jest lepiej, jak mam napisane w swiadectwie pracy? Czy, ze sie
    sam

    > zwolnilem, czy rozwiazalem umowe z firma za porozumieniem stron?
    > pozdrawiam
    Ze firma cie zwolnila z przyczyn ekonomicznych.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-07-02 17:34:25
    Od: "Krzysztofsf" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

  • 8. Data: 2002-07-02 17:42:11
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > --
    Dzieki Krzysztof.
    Jeszcze mam ostatnie pytanie.
    Czy jesli w czasie gdy bede pobieral zasilek, i w tym c zasie bede pracowal na
    umowe autorska, to czy zasilek mi przepadnie?
    To juz z czystej ciekawosci.
    Pozdrawiam Zbyszek

  • 9. Data: 2002-07-02 17:55:10
    Od: "Krzysztofsf" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    <
> [...]
    na
    > umowe autorska, to czy zasilek mi przepadnie?

    Sadze, ze jakiekolwiek wplywy odbieraja prawo do zasilku, kryteria sa bardzo
    ostre..ale nie znam tych przepisow..albo ktos jeszcze ci odpowie, albo w
    urzedzie sie podpytaj..ale osobiscie watpie.

    pozdraiwam
    krzysztof

  • 10. Data: 2002-07-02 17:58:30
    Od: "Krzysztofsf" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    watpie, to bylo naturalnie, ze watpie, czy masz prawo do zasilku:)

    pozdrawiam