PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚwiadectwo pracy › Re: Świadectwo pracy
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Świadectwo pracy
    Date: Wed, 03 Jul 2002 18:36:45 +0200

    Użytkownik k...@p...onet.pl napisał:

    > Czy moglby mnie ktos oswiecic, co to moze miec na celu?

    Prawo o ile nie jest zrozumiałe dla inteligentnej i wykształconej osoby
    jest prawem gównianym. Celem takiego prawa jest m.in. konieczność
    utrzymywania kasty interpretatorów powyższego przez firmy i
    społeczeństwo jako takie.
    Fakt wielu świadectw pracy od jednego pracodawcy może i z pewnością
    będzie interpretowany na niekorzyść pracownika, jako częste zmienianie
    pracy. Nikt nie będzie dochodził, że była to ta sama praca.
    Wyraziłem swego czasu pogląd, za który kolega Kaizen spuścił mnie do
    KF-u że umowa na okres próbny bez zamiaru kontynuacji jest nonsensem,
    nie ma więc mowy o zakończeniu jednej umowy i zawarciu drugiej. Może być
    mowa o zmianie warunków, ale wystawianie świadectwa pracy po okresie
    próbnym to po prostu sztuka dla sztuki. Podobnie ma się sprawa z
    podwyżką. Podwyżka wynagrodzenia jest nowym warunkiem płacy. A
    zaproponowanie nowych warunków jest równoznaczne z wypowiedzeniem...
    Wobec czego kodeksowa podwyżka wygląda następująco:

    *Wypowiedzenie warunków umowy o pracę*

    ble, ble,ble + pouczenie, że można nie przyjąć.

    Koniec pisma o podwyżce.

    Co bardziej elastyczni doradcy twierdzą, że jak podwyżka, to może aneks
    wystarczy - a wtedy gromowładny prawnik/urzędnik/kto tam jeszcze -
    ryczy: nie wolno! Ma być wypowiedzenie!

    Inną perełką jest niemożność wypwiedzenia umowy zawartej na czas
    określony z przyczyn zwyczajnych. Na jednym z postów sąsiednich jest
    obywatel, co ma taką umowę na czas lat dziesięciu. Rok, nie wyrok, ale
    dziesięć? Jedynie paranoik lub oszust mógł wymyśleć taki okres umowy o
    pracę, ponieważ nawet w przypadku najwyższej kadry menadżerskiej nie
    stosuje się tak długiej perspektywy i zaplanowanie, co będzie za lat 10
    jest praktycznie niemożliwe. Jest to więc umowa zawarta dla pozoru, w
    celu pozbawienia uprawnień pracowniczych.

    Pzdr: Dogbert