PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie szkolenia IT ???

  • 1. Data: 2002-07-02 10:31:37
    Temat: Jakie szkolenia IT ???
    Od: "P W" <w...@g...pl>

    Witam !

    Mam pytanie do osób pracujących w branży IT i pracodawców.
    Mam zamiar odbyć serię szkoleń IT (systemowe i techniczne). Jakie szkolenia
    mają sens aby jak najszybciej zaistnieć na rynku, czyli zdobyć atrakcyjną
    pracę ??
    W jakim kierunku warto sie szkolić ??

    Paweł

  • 2. Data: 2002-07-02 10:47:02
    Temat: Re: Jakie szkolenia IT ???
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "P W" <w...@g...pl> wrote in message news:afrvch$3o3$1@news.tpi.pl...
> [...]
    szkolenia
    > mają sens aby jak najszybciej zaistnieć na rynku, czyli zdobyć atrakcyjną

    W tym w ktorym bedziesz pracowal - wtedy dokument ukonczenia kursu bedzie
    mial jakas wartosc. A jesli po prostu nalykasz sie teorii i potem nie
    bedziesz tego widzial w praktyce, to szkoda ikry. A co do pracy - to tez
    zalezy. Jesli bedziesz pracowal np jako admin baz danych i powiedzmy W2000,
    to idz na bazy, jesli gdzies bedziesz mial Unixy lub OS400 to idz na te
    ostatnie. Generalnie jesli masz szanse pracowac na jakiejs 'duzej'
    technologii (SAP, OS400 itp)
    to szkolenia z tego beda najwartosciowsze imho, rynek na to jeszcze jest, a
    specow nie ma tak wielu.
    pozdr
    /p

  • 3. Data: 2002-07-02 12:25:59
    Od: "Marcin Oździński" <m...@s...pl>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to idz na bazy, jesli gdzies bedziesz mial Unixy lub OS400 to idz na te
    > ostatnie. Generalnie jesli masz szanse pracowac na jakiejs 'duzej'
    Jeśli masz kasę w wysokości ok 1000 PLN za dzień szkolenia w SAp-ie to jak
    najbardziej polecam.
    Tu miał być smile ale nie chcę być aż tak okrutny.
    BTW sporo rzeczy można się nauczyć samemu , przynajmniej poznać
    podstawy.Trzeba tylko zainwestować w dobrą literaturę.

  • 4. Data: 2002-07-02 14:39:25
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
> [...]
    >mają sens aby jak najszybciej zaistnieć na rynku, czyli zdobyć atrakcyjną
    -IMHO samo szkolenie to troche za malo (dowodzi tylko ze przez kilka
    dni siedziales i sluchales - ile sie z tego nauczyles, to juz inna
    sprawa...).
    Mysle ze pracodawców interesuje to, co potrafisz zrobic, a najprosciej
    mozesz tego dowiesc zdajac jakis egzamin...
    Choc prawde powiedziawszy jeden egzamin to w dzisiejszych czasach
    oznacza tyle, co nic... (trzeba raczej zainwestowac w caly tytul
    -zwykle kilka egzaminów)

    Pozdrawiam
    Artur

  • 5. Data: 2002-07-04 10:19:01
    Od: "Flamenco" <m...@p...onet.pl>

    A jakie masz wyksztalcenie ??? i Co lubisz robic ?

  • 6. Data: 2002-07-04 12:26:28
    Od: "umka" <u...@e...oeiizk.waw.pl>

  • 7. Data: 2002-07-04 13:36:24
    Od: "s3w" <t...@w...noshit.pl>

> [...]
    > Choc prawde powiedziawszy jeden egzamin to w dzisiejszych czasach
    > oznacza tyle, co nic... (trzeba raczej zainwestowac w caly tytul

    Branża IT wymaga od potencjalnego informatyka ciągłego powiększania wiedzy,
    a więc powinieneś mieć jednak w tym pasję i chęć do ciągłej nauki -
    technologie informatyczne zmieniają się co jakiś czas, więc jeśli pójdziesz
    na kurs, znajdziesz pracę - zrobisz kilka rzeczy na podstawie tych
    umiejętności, a twój przyswojony materiał się zdezauktalizuje to zaczynasz
    od zera (prawie).
    Proponuję egzamin, ale na początek na studia wyższe, by mieć pojęcie o
    matmie i o świecie informatycznym i dużo samodzielnego kształcenia.
    Niestety wiele osób nie idzie tą drogą i oni w tym momencie budują
    subkultury o nazwie "lammers", "ynformatycy".
    To co powiedziałem tyczy się bardzo dobrego informatyka, można też pójść na
    skróty oczywiście.

    A jeżeli chodzi o kursy to np zrobisz sobie kurs CISCO na temat budowy
    sieci, a np nie będziesz znał angielskiego, obsługi linuxa, języka C itd..to
    żaden rozsądny pracodawca Cię nie zatrudni.

    s3w