PracaGrupypl.praca.dyskusje › Świadectwo pracy

  • 1. Data: 2002-07-02 14:51:59
    Temat: Świadectwo pracy
    Od: "Monika Zając" <m...@i...pl>

    Sytuacja:
    Mam pracownika zatrudnionego na okres próbny 3 miesięcy. Po dwóch miesiacach
    decyduję się aby zatrudnić go na czas nieokreślony. Co wpisuję jako na
    świadectwie pracy w pozycji " Stosunek pracy ustał w
    wyniku:............................................? Help Milówka

  • 2. Data: 2002-07-02 15:04:59
    Temat: Re: Świadectwo pracy
    Od: "Krzysztofsf" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > świadectwie pracy w pozycji " Stosunek pracy ustał w
    > wyniku:............................................? Help Milówka

    Wydaje mi sie ( jako pracownikowi ktory niejeden angaz otrzymal), ze nie
    dajesz zadnego swiadectwa pracy, bo on dalej jest w stosunku pracy z toba(
    chyba tak ladnie to sie nazywa), i staz pracy u ciebie liczy mu sie od dnia
    probnego, a nie zatrudneinia na czas nieokreslony. Ja po prostu dostawalem
    kolejny angaz, Najwyzej w uwagach lub aneksie jakims nowej umowy o prace
    mozesz zaznaczyc, ze niniejsza umowa automatycznie skraca poprzednia do 2-ch
    miesiecy i jest jej kontynuacja...ale nie wiem, czy nawet to jest konieczne,
    bo nowa umowa jest korzystniejsza (chyba..;)), dla pracownika.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-07-02 15:42:01
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztofsf napisał:
    .? Help Milówka

    > Wydaje mi sie ( jako pracownikowi ktory niejeden angaz otrzymal), ze nie
    > dajesz zadnego swiadectwa pracy(...)

    Wystarczy aneks z punktem o skróceniu okresu próbnego i zapisem, że
    obecna umowa jest na czas nieokreślony + formułka, że obie strony
    wyraziły na to zgodę.

    Spotkałem się z poglądem prawnika-pojebańca, że w przypadku zmiany umowy
    (szczególnie gdy wiąże się z awansem, ale i przejściem na czas
    zadaniowy) konieczne jest wystawienie świadectwa pracy i wypłacenie
    odprawy + ekwiwalent za urlop. Zainteresowanym z 3M służę na priv nazwą
    i adresem firmy, w której ta osoba jest w zarządzie.

    Dogbert

  • 4. Data: 2002-07-02 17:05:18
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

    > Mam pracownika zatrudnionego na okres próbny 3 miesięcy. Po dwóch miesiacach
    > decyduję się aby zatrudnić go na czas nieokreślony.

    SAMOBÓJCA!!!!

  • 5. Data: 2002-07-02 20:38:06
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "budowa-2" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > SAMOBÓJCA!!!!

    nie, po prostu pracuje pewno w branzy gdzie trudno o naprawde kompetentnego,
    dobrego pracownika. Sa takie kraje i firmy, gdzie utrzymywanie d o b r e g o
    pracownika jest w standardzie

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-07-03 05:56:26
    Od: "Monika Zając" <m...@i...pl>

    Cześć Krzysztofie!
    To, że nie trzeba wydawać świadectwa pracy nie jest zgodne z kp, na taką
    zmianę chyba wszyscy czekają, zwłaszcza, że jest ona zawarta w prpozycjach
    rządowych do nowego kp.Świdectwo wydaje się po każdej zamkniętej umowie, bez
    względu czy to jest okre próbny, czas określony, czy też nie. Milówka
    Użytkownik Krzysztofsf <k...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:afsfer$qr8$...@n...gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2002-07-03 11:47:01
    Od: "DarekS" <n...@a...com.pl>

    "Monika Zając" <m...@i...pl> wrote in message
    > Cześć Krzysztofie!
    > To, że nie trzeba wydawać świadectwa pracy nie jest zgodne z kp,

    A z jakim artykułem? Pracowałem w wielu zakładach pracy i nigdy po przejściu
    z umowy na czas określony czy okres próbny na umowę na czas nieokreślony nie
    dostawałem świadectwa pracy.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 8. Data: 2002-07-03 13:22:24
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Monika Zając" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    bez
    > względu czy to jest okre próbny, czas określony, czy też nie. Milówka

    O jakim KP Ty mowisz? Bowiem mam przed soba KP - stan lipca '98 i art. 97
    mowi: pracodawca wydaje swiad. pr. bezposrednio pracownikowi (...) w dniu, w
    ktorym nastepuje rozwiazanie lub wygasniecie stosunku pracy.
    Czyli wtedy, gdy dany pracownik juz wiecej nie bedzie u Ciebie pracowal. A
    Ty we wzmiankowanym przypadku przeciez zmianiasz tylko warunki jego
    zatrudnienia temu czlowiekowi - z okresu probnego na umowe na czas
    nieokreslony.
    Co do KP - moze jest juz jakis nowy? Nie mowie tu o projekcie :-)
    Pozdrawiam!
    M.

  • 9. Data: 2002-07-03 13:42:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 3 Jul 2002 15:22:24 +0200, "Marchewka"
    <i...@w...pl> zakodował:

    >Czyli wtedy, gdy dany pracownik juz wiecej nie bedzie u Ciebie pracowal.

    Źle interpretujesz. Stosunek pracy wygasa z upływem czasu, na który
    była zawarta umowa. Że jest zawiązywany na nowo, to inna bajka.

    >Ty we wzmiankowanym przypadku przeciez zmianiasz tylko warunki jego
    >zatrudnienia temu czlowiekowi - z okresu probnego na umowe na czas
    >nieokreslony.

    Jeżeli podpisujesz nową umowę, to jest to nowy stosunek pracy.

    >Co do KP - moze jest juz jakis nowy? Nie mowie tu o projekcie :-)

    W sumie nie nowy, ale od tego czasu było sporo zmian.
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/KPracy/kp_spi
    s.html
    Tekst ujednolicony po zmianie z 24 maja 2002 r. Stan prawny na 1
    stycznia 2003 r.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-07-03 13:51:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 03 Jul 2002 13:42:37 GMT, Kaizen <x...@c...sz>
    zakodował:

    >Tekst ujednolicony po zmianie z 24 maja 2002 r. Stan prawny na 1
    >stycznia 2003 r.

    Ps. Jeżeli to nawet błąd, to nie mój - tak jest na stronie rzepy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775