PracaGrupypl.praca.dyskusje › Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno

  • 81. Data: 2005-01-25 06:27:53
    Temat: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Kyniu [Tue, 25 Jan 2005 02:25:05 +0100]:

    > konsumenci ktorzy tez na co dzien sa pracownikami, maja
    > w nosie to ze pracownicy hipermarketow sa wykorzystywani.

    Nie przesadzasz troche? Musialabym chodzic nago i zywic sie
    tylko roslinkami z ogrodka popijajac woda ze studni glebinowej
    gdybym miala przestac kupowac wszystkie towary i uslugi przy
    tworzeniu/sprzedazy ktorych ktos kogos wykorzystuje.

    Fakt, byloby milo gdyby sukinkoty bankrutowaly, ale pokaz mi
    jakas alternatywe? Nie dla mnie osobiscie, dla tych tysiecy
    ludzi ktorym pieniedzy w portfelu nie przybedzie jak jednym
    rzutem przerzuca sie na kioski osiedlowe, natomiast ceny im
    podskocza i dzieciaki zaczna ryczec ze nie ma na czekolade.

    Kira

  • 82. Data: 2005-01-25 07:29:51
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <o5tdugh1chpa$.spuxcv1bjwjv.dlg@40tude.net>, Kyniu wrote:
    > A to ciekawa teoria bo ja nie mam drugiej polowy.

    Odpowiadałem na:

    A skoro Ty samolubnie nie chcesz pomóc państwu w łataniu dziury
    demograficznej (i jak rozumiem nie masz takiego zamiaru w przyszłości),
    bleble, itp. to krzyż na drogę ;-)

    A bardziej serio: połowa tego, co napisał przedpiśca (jakieś 900PLN)
    wystarcza na utrzymanie jednej osoby. Oszczędnie, "od pierwszego do
    pierwszego", bez widoków na przyszłość - ale wystarcza. Przynajmniej
    z tego co pamiętam warunki w Toruniu. I chyba taka ma być funkcja
    "płacy minimalnej", hemm? Czy może chodzi o to, żeby każdemu
    _zagwarantować_ zapas gotówki np. na spłatę kredytu za samochód/
    mieszkanie i "żeby jeszcze na kino zostało"?
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 83. Data: 2005-01-25 08:43:35
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 25 Jan 2005 07:27:53 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kira napisal(a):

    > Nie przesadzasz troche?

    Nie przesadzam.

    > dla tych tysiecy ludzi ktorym pieniedzy w portfelu nie przybedzie
    > jak jednym rzutem przerzuca sie na kioski osiedlowe, natomiast ceny

    Tylko ze to wlasnie Ci ludzie nie maja pieniedzy bo godza sie na obecny
    uklad. To taki zaklety krag - zarabiasz malo bo malo wydajesz.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 84. Data: 2005-01-25 08:52:28
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <ct2hpl$8k6$1@atlantis.news.tpi.pl> Kira <k...@e...pl> writes:
    >From: Kira <k...@e...pl>
    >Subject: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    >Date: Mon, 24 Jan 2005 11:13:37 +0100
    >
    >Re to: Stanislaw Chmielarz [Sun, 23 Jan 2005 23:57:11 +0000 (UTC)]:

    >No w zasadzie nie mozna. Tylko jakos ci pracodawcy nie chca pisac
    >ani sie przyznawac ze wlasnie za to czlowiek wylatuje. Powodow do
    >zwolnienia mozna maaaase znalezc, i wez sie udowodnij ze chodzilo
    >wlasnie o robienie darmowych nagdodzin.

    I miedzy innymi wlasnie do tego celu powolano zwiazki zawodowe, zeby
    pilnowaly takich sytuacji. Ktos z zewnatrz nie jest w stanie stwierdzic
    jednoznacznie czy chodzilo o zwolnienie z powodu odmowy pracy za darmo w
    nadgodzinach. Inny pracownik nie potwierdzi bo tez bedzie sie bal zwolnienia
    a dzialacz zwiazkowy moze potwierdzic przed sadem bo ma ochrone prawna.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 85. Data: 2005-01-25 08:59:00
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <ct2ta7$pp4$1@inews.gazeta.pl> "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>
    writes:
    >From: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>
    >Subject: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    >Date: Mon, 24 Jan 2005 14:30:56 +0100
    >
    >A ty myślisz że ile? Tyle ile kosztowało ich wybudowanie?

    A slyszales cos o srodkach trwalych, amortyzacji, koszcie odtworzenia?

    >A płaca minimalna? Jaki problem zatrudnić kogoś na 3/4 etatu i zapłacić
    >mniej?

    Tylko, ze 3/4 etatu to nie jest 200 godzin w miesiacu ...

  • 86. Data: 2005-01-25 09:01:39
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <ct30o1$n1i$1@news.onet.pl>
    =?iso-8859-2?Q?Micha=B3_'Amra'_Macierzy=F1ski?= <m...@p...pl>
    <m...@p...pl>
    >Subject: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    >Date: Mon, 24 Jan 2005 15:29:14 +0100

    >Przemiewczy sepie ;)
    >No jak to co - likwidujesz place minimalna, ustala ja rynek i masz realne
    >najnize wynagrodzenie ;)

    Nastepny "ekonomista" sie odezwal. Poszukaj w sieci haslo placa realna.
    Tego typu wskazniki opieraja sie na przyjetych umownie kryteriach.

  • 87. Data: 2005-01-25 09:11:30
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik Kyniu napisał:

    > Tylko ze to wlasnie Ci ludzie nie maja pieniedzy bo godza sie na obecny
    > uklad. To taki zaklety krag - zarabiasz malo bo malo wydajesz.

    O czym ty piszesz???

  • 88. Data: 2005-01-25 09:37:49
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> napisał w
    wiadomości news:schmielarz.5008.0@uniprojekt.com.PL...
> [...]
    >
    > Nastepny "ekonomista" sie odezwal. Poszukaj w sieci haslo placa realna.
    > Tego typu wskazniki opieraja sie na przyjetych umownie kryteriach.

    Misiu puszysty, Ty najpierw zobacz, jak to było użyte przez Jotte w poście,
    na który odpowiedziałem, a potem się ciskaj, bo inaczej zawału przez
    czterdziestka dostaniesz.

    Sigurd

  • 89. Data: 2005-01-25 09:58:35
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Jotte napisał(a):

    > A jednak istnieje. Wynosi 824 zł.
    > Wiele rzeczy w naszym kraju ustala się kwotowo (niektóre taksy urzędowe
    > np.), ale może praktyczniej byłoby procentowo (jak podatki :)), a może
    > wskaźnikowo (renty, emerytury, zasiłki itp.). Albo w sposób kombinowany.
    > Może taka "godziwa płaca minimalna" powinna być obliczana wg jakichś
    > wskaźników terytorialnych. Nie wiem, to luźne dywagacje.
    > Ale na pewno nie powinno być tak, że człowiek pracujący na pełnym etacie 40
    > h/tydz., płacący wszystkie podatki i składki otrzymuje do ręki tyle, że nie
    > jest w stanie się z tego samodzielnie utrzymać.

    No to jednak nie istnieje :) Sam piszesz że taka kwota nie wystarcza na
    ten minimalny standard. Szczerze mówiąc nie wiem na jakiej podstawie i w
    oparciu o jakie kryteria ustala się wysokość płacy minimalnej.
    Z drugiej strony przy założeniu, że pracują dwie osoby w rodzinie masz
    1650 zł czyli prawie tyle ile podawałeś w poprzednim poście.

    P. Kręglicki

  • 90. Data: 2005-01-25 10:04:04
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <ct549o$65u$1@news.onet.pl> =?iso-8859-2?Q?Tomasz_Brzezi=F1ski?=
    <s...@p...onet.pl> writes:
> [...]

    >Misiu puszysty, Ty najpierw zobacz, jak to było użyte przez Jotte w poście,
    >na który odpowiedziałem, a potem się ciskaj, bo inaczej zawału przez

    Problem w tym, ze jak sie uzywa pojec to trzeba wiedzic co one
    oznaczaja :-))) a zawal przed czterdziestka mi nie grozi.