PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skuteczne doręczenie wypowiedzenia ze strony pracownika

  • 11. Data: 2011-11-24 11:04:35
    Temat: Re: Skuteczne doręczenie wypowiedzenia ze strony pracownika
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-24 11:38, DFpawel pisze:

    > No tutaj nie mogę mieć gwarancji, że zastanę prezesa. Więc jedyna opcja
    > to: wysłać listem priorytetem za potwierdzeniem odbioru.
    >
    > Co w przypadku gdy nie ma sekretarki w tym dniu, czy zwykły pracownik
    > może podpisać takie coś co poczta przyniesie? (W firmie nie ma
    > oficjalnie osoby ustalonej oprócz sekretarki, a często sekretarki nie ma
    > i odbiera po prostu osoba która jest w biurze.) Czy takie coś jest
    > oznaczane jako skuteczne doręczenie?

    Jak masz sekretarkę w biurze, to w sekretariacie składasz pismo i ona ma
    obowiązek nadać numer pismu wpływającemu i potwierdzić przyjęcie
    takowego pisma. Ty nie musisz tego pisma dostarczać prezesowi osobiście.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 12. Data: 2011-11-24 11:28:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-24 12:04, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > ma obowiązek nadać numer pismu wpływającemu

    Gdzie o tym obowiązku można poczytać?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-11-24 12:23:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-24 12:28, Liwiusz pisze:

    > Gdzie o tym obowiązku można poczytać?

    Ok - mój błąd - przyjąłem, ze wszystkie firmy posiadają instrukcje
    kancelaryjne, ale fakt, nie wszystkie muszą takowe mieć. Tak czy inaczej
    - obowiązek jest taki sam jak przyjecie listu poleconego...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 14. Data: 2011-11-24 13:36:42
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 19:01:59 +0100, DFpawel napisał(a):

    > Sytuacja u mnie wygląda tak, że obowiązuje mnie 1-czny okres
    > wypowiedzenia, nowy pracodawca chce mnie zatrudnić od 2 stycznia. Czyli
    > zgodnie z KP musiałbym złożyć wypowiedzenia maksymalnie do 30 listopada.

    A co stoi na przeszkodzie by mieć dwa etaty? Przynajmniej przez jakiś czas?

    --
    marcin

  • 15. Data: 2011-11-25 10:29:13
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zastanę (bo b.często nie ma w biurze). Więc bezpieczniejsze pozostaje mi
    > wysłać w piątek listownie "Wypowiedzenie umowy o prace" priorytetem za
    > potwierdzeniem odbioru, tak żeby do środy doszło (bez gwarancji oczywiście
    > ze strony Poczty Polskiej).

    > Chyba jednak miałem na myśli "Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron".
    > Czym to się różni od "Wypowiedzenie umowy o pracę"? Bo pamiętam jedynie że
    > w tym przypadku to pracodawca musi podać powód wypowiedzenia. A z innych
    > plusów dla pracownika? Oprócz tego że w papierach ładniej wygląda "za

    za porozumieniem stron wcale nie wygląda ładniej bo może oznaczać mnóstwo
    powodów w tym zwolnienie z przyczyn dyscyplinarnych ale zakamuflowane
    porozumieniem stron aby pracownikowi nie szpecić w papierach. Wypowiedzenie
    to wypowiedzenie. Jednoznaczenie i klarownie.
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2011-11-25 16:35:12
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 23 listopada 2011 (22:29:09) napisano:

    > Chyba jednak miałem na myśli "Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron".
    > Czym to się różni od "Wypowiedzenie umowy o pracę"? Bo pamiętam jedynie
    > że w tym przypadku to pracodawca musi podać powód wypowiedzenia.

    Wypowiedzenie umowy jest jednostronnym oświadczeniem woli. Dokonywane
    jest tylko przez jedną ze stron, druga strona nie ma przy tym nic do
    powiedzenia i może nastąpić bez powodu.

    > A z innych plusów dla pracownika? Oprócz tego że w papierach ładniej
    > wygląda "za porozumieniem stron".

    Wcale nie wygląda ładniej. Wygląda niejasno i śmierdząco.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 17. Data: 2011-11-25 16:37:14
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 24 listopada 2011 (14:36:42) napisano:

    > A co stoi na przeszkodzie by mieć dwa etaty? Przynajmniej przez jakiś czas?

    Czasami problemem jest ilość godzin w dobie :)

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 18. Data: 2011-11-25 17:41:21
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 17:37:14 +0100, Yakhub napisał(a):

    > Czasami problemem jest ilość godzin w dobie :)

    Mnóstwo ludzi tak pracuje. Papier przyjmie wszystko, poza tym nienormowany
    czas pracy etc...
    --
    marcin