PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skuteczne doręczenie wypowiedzenia ze strony pracownika

  • 1. Data: 2011-11-23 18:01:59
    Temat: Skuteczne doręczenie wypowiedzenia ze strony pracownika
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Witam,

    W archiwum przejrzałem wątki na ten temat, sporo jest dotyczących ze
    strony pracodawcy, a niewiele od strony pracownika albo jakieś stare wątki.

    Jak skutecznie doręczyć wypowiedzenie pracodawcy w przypadku gdy odmawia
    podpisania dokumentu? Oczywiście mówię tutaj o "Rozwiązanie umowy o
    pracę za wypowiedzeniem".

    Sytuacja u mnie wygląda tak, że obowiązuje mnie 1-czny okres
    wypowiedzenia, nowy pracodawca chce mnie zatrudnić od 2 stycznia. Czyli
    zgodnie z KP musiałbym złożyć wypowiedzenia maksymalnie do 30 listopada.

    Co z urlopem zaległym, czy muszę do końca wykorzystać ten urlop przed
    początkiem okresu wypowiedzenia? Zostało mi jeszcze jakieś 4-5 dni do
    wykorzystania (tu pewności nie mam teraz).

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-11-23 18:23:30
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 23 listopada 2011 (19:01:59) napisano:

> [...]

    > Jak skutecznie doręczyć wypowiedzenie pracodawcy w przypadku gdy odmawia

    List polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Tylko uwaga, istotna
    jest data doręczenia, a nie wysyłki!

    > Oczywiście mówię tutaj o "Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem".

    Tak dla ścisłości - "Wypowiedzenie umowy o pracę".

    > Sytuacja u mnie wygląda tak, że obowiązuje mnie 1-czny okres
    > wypowiedzenia, nowy pracodawca chce mnie zatrudnić od 2 stycznia. Czyli
    > zgodnie z KP musiałbym złożyć wypowiedzenia maksymalnie do 30 listopada.

    Zgadza się.

    > Co z urlopem zaległym, czy muszę do końca wykorzystać ten urlop przed
    > początkiem okresu wypowiedzenia? Zostało mi jeszcze jakieś 4-5 dni do
    > wykorzystania (tu pewności nie mam teraz).

    Albo pracodawca Cię na ten urlop wyśle, albo wypłaci ekwiwalent.
    Niestety, ta decyzja zależy tylko od Niego.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 3. Data: 2011-11-23 20:29:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 19:01:59 +0100, DFpawel napisał(a):

    > Jak skutecznie doręczyć wypowiedzenie pracodawcy w przypadku gdy odmawia
    > podpisania dokumentu? Oczywiście mówię tutaj o "Rozwiązanie umowy o
    > pracę za wypowiedzeniem".

    Zrobić to ze świadkiem? Wysłać pocztą?

    > Sytuacja u mnie wygląda tak, że obowiązuje mnie 1-czny okres
    > wypowiedzenia, nowy pracodawca chce mnie zatrudnić od 2 stycznia. Czyli
    > zgodnie z KP musiałbym złożyć wypowiedzenia maksymalnie do 30 listopada.

    Wyślij poleconym priorytetowym.

    > Co z urlopem zaległym, czy muszę do końca wykorzystać ten urlop przed
    > początkiem okresu wypowiedzenia? Zostało mi jeszcze jakieś 4-5 dni do
    > wykorzystania (tu pewności nie mam teraz).

    jesli Pracodawca nei wyśle Cię na urlop,to musi wypłacić Ci ekwiwalent.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2011-11-23 21:29:09
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    W dniu 2011-11-23 19:23, Yakhub pisze:

    > List polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Tylko uwaga, istotna
    > jest data doręczenia, a nie wysyłki!

    Słuszna uwaga, chyba mogę mieć problem. Dowiedziałem się że prezes
    pojechał dziś na urlop i ma rzekomo być 30.11.2011 - niewykluczone że
    nie zastanę (bo b.często nie ma w biurze). Więc bezpieczniejsze
    pozostaje mi wysłać w piątek listownie "Wypowiedzenie umowy o prace"
    priorytetem za potwierdzeniem odbioru, tak żeby do środy doszło (bez
    gwarancji oczywiście ze strony Poczty Polskiej).

    > Tak dla ścisłości - "Wypowiedzenie umowy o pracę".

    Chyba jednak miałem na myśli "Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron".
    Czym to się różni od "Wypowiedzenie umowy o pracę"? Bo pamiętam jedynie
    że w tym przypadku to pracodawca musi podać powód wypowiedzenia. A z
    innych plusów dla pracownika? Oprócz tego że w papierach ładniej wygląda
    "za porozumieniem stron".

    Pozdrawiam
    DFpawel

  • 5. Data: 2011-11-23 22:04:05
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    > Zrobić to ze świadkiem? Wysłać pocztą?

    Może być mały problem, napisałem wyżej w wątku. Bo jeszcze nowej umowy
    nie mam, a bez tego nie ma co wysyłać do aktualnego pracodawcy listu.
    Mam nadzieję że uda się :).

    > jesli Pracodawca nei wyśle Cię na urlop,to musi wypłacić Ci ekwiwalent.

    Pytanie, czy ten urlop rozumiem wykorzystać muszę w całości do końca
    okresu wypowiedzenia?

    Pozdrawiam
    DFpawel

  • 6. Data: 2011-11-24 00:11:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 22:29:09 +0100, DFpawel napisał(a):

> [...]
    > że w tym przypadku to pracodawca musi podać powód wypowiedzenia. A z
    > innych plusów dla pracownika? Oprócz tego że w papierach ładniej wygląda

    Jeśli Ty wypowiadasz umowę, to żadnego porozumienia, no chyba, że
    pracodawca bardzo chce. Po prostu - składasz wypowiedzenie i do widzenia.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2011-11-24 00:13:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 23:04:05 +0100, DFpawel napisał(a):

    > Może być mały problem, napisałem wyżej w wątku. Bo jeszcze nowej umowy
    > nie mam, a bez tego nie ma co wysyłać do aktualnego pracodawcy listu.
    > Mam nadzieję że uda się :).

    Powinno się udać. Poza tym, pisałeś o prezesie - nie ma obowiązku
    dostarczać do prezesa. Wystarczy do siedziby firmy.

    > Pytanie, czy ten urlop rozumiem wykorzystać muszę w całości do końca
    > okresu wypowiedzenia?

    Nie musisz. Pracodawca nie ma obowiązku Cię wysyłać, ani nie ma obowiązku
    Ci udzielić urlopu. Natomiast może Cię na ten urlop wysłać.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2011-11-24 08:15:29
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    > Nie musisz. Pracodawca nie ma obowiązku Cię wysyłać, ani nie ma obowiązku
    > Ci udzielić urlopu. Natomiast może Cię na ten urlop wysłać.

    Rozumiem, wszystko jest już jasne. Dziękuję za tą odpowiedź i poprzednią.

    Pozdrawiam
    DFpawel

  • 9. Data: 2011-11-24 10:02:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.11.2011 DFpawel <0...@S...gazeta.pl> napisał/a:
    > Jak skutecznie doręczyć wypowiedzenie pracodawcy w przypadku gdy odmawia
    > podpisania dokumentu? Oczywiście mówię tutaj o "Rozwiązanie umowy o
    > pracę za wypowiedzeniem".

    Przyjść z wiarygodnym świadkiem i położyć szefowi, w jego obecności,
    wypowiedzenie (koniecznie na piśmie) na biurku.

    Liczy się moment, w którym odbiorca pisma mógł się z nim zapoznać,
    nawet jeśli tego nie zrobił, ale zrobić mógł.

    Art. 30 kodeksu pracy w powiązaniu z art. 61 KC.
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2011-11-24 10:38:48
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    W dniu 2011-11-24 11:02, Samotnik pisze:

> [...]
    > nawet jeśli tego nie zrobił, ale zrobić mógł.
    >
    > Art. 30 kodeksu pracy w powiązaniu z art. 61 KC.

    No tutaj nie mogę mieć gwarancji, że zastanę prezesa. Więc jedyna opcja
    to: wysłać listem priorytetem za potwierdzeniem odbioru.

    Co w przypadku gdy nie ma sekretarki w tym dniu, czy zwykły pracownik
    może podpisać takie coś co poczta przyniesie? (W firmie nie ma
    oficjalnie osoby ustalonej oprócz sekretarki, a często sekretarki nie ma
    i odbiera po prostu osoba która jest w biurze.) Czy takie coś jest
    oznaczane jako skuteczne doręczenie?

    Co w przypadku jak prezesa nie będzie tego ostatniego dnia? Oczywiście
    pismo napiszę zaadresowane do firmy (Spółka).

    Bardzo bym prosił o informacje jak to jest. Bo trochę zaczynam się tym
    stresować ;).

    Pozdrawiam
    DFpawel