PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ścieżki rozwoju studenta IT

  • 21. Data: 2005-10-19 07:19:53
    Temat: Re: Ścieżki rozwoju studenta IT
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Adrian napisał(a):
    > Chcę wybrać ale nie coś co daje stawki płacowe niewiele powyżej średniej
    > krajowej, bo tyle można wyrobić pracą fizyczną.
    Kazda specjalizacja informatyczna pozwoli Ci zarabiac powyzej sredniej
    krajowej. Tak samo jak kazda pozwoli Ci zarabiac najnizsza krajowa.
    Zalezy to od Twoich umiejetnosci.
    > To upokarzające po 5 latach ciężkich studiów zarabiać tyle co górnik.
    A co Cie interesuje ile ktos inny zarabia, jesli Tobie wystarcza na
    Twoje potrzeby? Gornik tez moglby stwierdzic ze to upakarzajace zarabiac
    mniej niz "rozpuszczony inteligent" (sorki, tez tak mozna o mnie
    powiedziec, ale tak czesto mysla ludzie ciezko pracujacy fizycznie),
    ktory nic konkretnego nie robi (z programu nie zbudujesz domu, nie
    ubierzesz sie, nie zjesz go, nie dotkniesz). Wez pod uwage takze to, ze
    pracujac jako informatyk masz szanse na prace od 8 do 16, przez 5 dni w
    tygodniu i jedyne co Ci grozi to zwyrodnienie stawow i pogorszenie
    wzroku. A pracujac jako gornik masz szanse na prace czasem zmianowa i
    mozesz stracic zycie w wypadku.
    A... i kto Ci broni zostac gornikiem?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 22. Data: 2005-10-19 07:27:09
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    To upokarzające po 5 latach
    > ciężkich studiów zarabiać tyle co górnik.

    Polecam raz w zyciu wybrac sie na wycieczke do kopalni pod ziemie i zobaczyc
    warunki pracy i narazenie gormikow. Wielu otwieraja sie wtedy oczy i zmienia
    podejscie do tematu gornikow, a widza jedynie nieczynna kopalnie- zazwyczaj
    tylko "betony" pozostaja niewzruszeni.
    Polecam podzeimna trase turystyczna w kopalni w Nowej Rudzie- super atrakcja
    turystyczna (swietnie zorganizowana) i super okazja do przejzenia na oczy
    lub wyrobienia sobie podloza do wydawania opinii w kwestii pracy gornikow.
    Zdecydowana wiekszosc osob po obejrzeniu kopalni od srodka nie zaluje
    gornikom zadnych pieniedzy.

    --
    Jackare
    Bytom

  • 23. Data: 2005-10-19 07:33:00
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Zdecydowana wiekszosc osob po obejrzeniu kopalni od srodka nie zaluje
    > gornikom zadnych pieniedzy.

    Czyzbys wyznawal zasade, ze czlowiek powinien byc oplacany proporcjonalnie
    do swojego trudu, a nie wartosci rynkowej tego, co wytwarza?

    I.

  • 24. Data: 2005-10-19 07:35:24
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    > lub wyrobienia sobie podloza do wydawania opinii w kwestii pracy gornikow.
    > Zdecydowana wiekszosc osob po obejrzeniu kopalni od srodka nie zaluje

    Przepraszam, ale co ma "wzruszenie sie" tyrustow i "warunki pracy" do tego ile
    zarabia gornik?

    A.

  • 25. Data: 2005-10-19 07:36:15
    Od: "Ori" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jackare <j...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    > lub wyrobienia sobie podloza do wydawania opinii w kwestii pracy gornikow.
    > Zdecydowana wiekszosc osob po obejrzeniu kopalni od srodka nie zaluje

    No, może nie przesadzajmy z tym kultem pracy górnika, ale rzeczywiście praca
    nie za fajna. Co prawda (czas na korekcje mitów) wypadkowośc jest większa na
    budowach (a pieniąde niższe), ale praca na kopalni na pewno do bezpiecznych
    nie należy. Inna sprawa, ze pieniądze są też o wiele większe niż w inny
    zawodach fizycznych.
    Myslę jednak, że na pewno zadufanemu studentowi taka wycieczka by dobrze
    zrobiła. Ekspert, k... m...

  • 26. Data: 2005-10-19 07:41:33
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-19 09:33, Użytkownik Immona napisał:

    > Czyzbys wyznawal zasade, ze czlowiek powinien byc oplacany
    > proporcjonalnie do swojego trudu, a nie wartosci rynkowej tego, co
    > wytwarza?

    Są zawody, które niw wytwarzają wartości rynkowej, np. policjant, strażak.
    Fakt, górnictwo powinno zarabiać na siebie. Z drugiej strony rozumiem,
    że ktoś kto naraża swoje życie i zdrowie chce dostać pewną określoną
    stawkę, niezależnie od tego, ile dobra wytworzy.

    --
    Witiia

  • 27. Data: 2005-10-19 07:41:50
    Od: "Ori" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Immona <c...@n...googlemailu> napisał(a):

> [...]
    > >

    > Czyzbys wyznawal zasade, ze czlowiek powinien byc oplacany proporcjonalnie
    > do swojego trudu, a nie wartosci rynkowej tego, co wytwarza?

    Nie ma wolnego rynku w branży górniczej. A szkoda - może by to uzdrowiło
    sytuację. Jesli moją firmę zamkną to nie pójdę z kumplami pod sejm rzucac
    kamieniami...

  • 28. Data: 2005-10-19 07:49:37
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > wzroku. A pracujac jako gornik masz szanse na prace czasem zmianowa i
    > mozesz stracic zycie w wypadku.
    > A... i kto Ci broni zostac gornikiem?
    > --

    Ta... wezmy kopalnie odkrywkowa np. Belchatow, poza praca fizyczna w
    zasadzie jak sie nie skaleczysz to ciezko tam zginac. A place... dla
    wyksztalconych to juz wogole ...
    Jarod

  • 29. Data: 2005-10-19 07:50:21
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    > że ktoś kto naraża swoje życie i zdrowie chce dostać pewną określoną
    > stawkę, niezależnie od tego, ile dobra wytworzy.

    No prosze, to jeszcze wprowadzmy pensje dla zawodowych gangsterow i
    uzaleznionych od heroiny.

    A.

  • 30. Data: 2005-10-19 08:04:25
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dj4tb9$8bi$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ktoś kto naraża swoje życie i zdrowie chce dostać pewną określoną stawkę,
    > niezależnie od tego, ile dobra wytworzy.

    Policjant i strazak jak najbardziej wytwarzaja wartosc rynkowa:
    bezpieczenstwo. Istnienie prywatnych firm ochroniarskich jest dowodem tego,
    ze jest to bardzo rynkowy towar, ktory wiele osob jest gotowych kupic.

    I.